The Division: πρώτες σκέψεις από την open beta

Φτάνουν τα εντυπωσιακά γραφικά, για να κάνουν ένα εντυπωσιακό game;
Αφού το gaming PC μου έκανε 2 μέρες για να κατεβάσει την open beta και 3 ώρες για να ανεβάσω το gameplay video στο YouTube, είπα να γράψω και δυο κουβέντες για το επερχόμενο shooter/RPG της Ubisoft.
Tom Clancy’s The Division Open Beta! Φανταστικό! Γεμίζει το στόμα σου! Πρόκειται για έναν πολύ φιλόδοξο τίτλο, που θέλει να ανταγωνιστεί open world τίτλους σαν το Fallout. Το σενάριό του είναι παρόμοιο, και τείνει περισσότερο σε εκείνο του The Last of Us, αλλά χωρίς τα ζόμπια και δεν είναι τόσο extreme.

Βρισκόμαστε στη Νέα Υόρκη του παρόντος, ή του πολύ κοντινού μέλλοντος, όπου μια επιδημία έχει ξεσπάσει και έχει προκαλέσει πανικό και αναρχία. Εσύ, ο γενναίος ή γενναία πράκτορας, εφοδιασμένος με λιγοστά εφόδια και όπλα, διατάσσεσαι να μπεις στην πόλη και να βοηθήσεις στην εξιχνίαση του μυστηριώδους ιού, να επαναφέρεις την τάξη, εξουδετερώνοντας αντιεξουσιαστικούς πυρήνες (τι μου θυμίζει αυτό…) και να οργανώσεις καλύτερα τις κυβερνητικές-στρατιωτικές βάσεις, που δέχονται επίθεση από αυτονομημένους ένοπλους πολίτες, που έχουν πάρει το νόμο στα χέρια τους.

Στο παρακάτω κλιπάκι μπορείς να πάρεις μια γεύση του gameplay, από την πρώτη μου εξόρμηση στη Νέα Υόρκη. Δυστυχώς η άθλιά μου σύνδεση δεν μου επιτρέπει μεγάλα βίντεο και αναλύσεις πάνω από 720p. Αν προλάβω εντός της ημέρας, θα ανεβάσω και δεύτερο κλιπάκι, με ακόμη πιο εντυπωσιακά γραφικά.

Όχι ρε φίλε, όχι always online!

Εμ, βέβαια, τι περίμενες από τη Ubisoft; Δεν ξέρω αν θα είναι έτσι και στην τελική έκδοση, αλλά τουλάχιστον στην open beta δεν βρήκα τρόπο να απενεργοποιήσω το multiplayer κομμάτι. Ξεκινάς το παιχνίδι από ένα αρχικό σημείο απόβασης με ελικόπτερο, όπου είναι και το σημείο spawning κι άλλων παικτών, που τους βλέπεις, χωρίς να μπορείς να κάνεις κάτι για να τους απενεργοποιήσεις. Μέσα στη Νέα Υόρκη, στο τελικό παιχνίδι, θα υπάρχουν ειδικές ζώνες για PvP, όπου θα ανταγωνίζεσαι άλλους παίκτες για να αποκτήσεις σπάνια super όπλα. Στη beta δεν μπορείς να προχωρήσεις πολύ, όπως είναι λογικό και μια από τις αιτίες είναι ότι οι servers πέφτουν και ξεκινάς από το αρχικό σημείο respawning.

Εντυπωσιακά γραφικά, αλλά όχι τέλεια

Σίγουρα ένα από τα πιο δυνατά σημεία του The Division είναι τα εξαιρετικά λεπτομερή και πλούσια γραφικά του. Πολλές φορές μένεις βλάκας και χαζεύεις το τοπίο της χιονισμένης Χριστουγεννιάτικής Νέας Υόρκης, τα hi-res textures, τα ειδικά εφέ φωτισμού. Ο καιρός είναι δυναμικός και μπορεί να βρεθείς εν μέσω ομίχλης, βροχής ή χιονοθύελλας. Έχω δει κάποιους που μένουν στη Νέα Υόρκη να λένε ότι οι προγραμματιστές έχουν κάνει πολύ καλή αναπαράσταση της πόλης, στο σημείο που να αναγνωρίζουν μαγαζιά, τοποθεσίες και σοκάκια της γειτονιάς τους. Από την άλλη, αν ΔΕΝ μένεις στη Νέα Υόρκη, δηλαδή το 99,9999999…..% των παικτών, δε θα συγκλονιστείς κιόλας.

Ομολογουμένως τα γραφικά είναι πολύ εντυπωσιακά, αλλά ίσως θα μπορούσαν να είναι καλύτερα βελτιστοποιημένα στο PC. Σε ultra ποιότητα, στα 1440p (με DSR σε οθόνη 1080p), το σύστημά μου μπορεί μετά βίας να χτυπήσει 40fps με έναν Core i7 4770K και μια GeForce GTX970. Για να φτάσω τα 60fps πρέπει να επιλέξω high settings και να χαμηλώσω τις ρυθμίσεις ακόμη περισσότερο για τις σκιές, αλλά και να γυρίζω το antialiazing σε TXAA, που είναι λίγο χειρότερο οπτικά, αλλά πιο αποδοτικό στο frame rate. Φαντάζομαι ότι με μια 980 ή 980Ti θα μπορείς να ανεβείς στα 4Κ με καλή ποιότητα, αλλά πλέον μιλάμε για πανάκριβο εξοπλισμό.

Είναι πολύ θετικό το γεγονός ότι δεν υπάρχει καθόλου καθυστέρηση στο φόρτωμα των textures, και το μόνο που θα παρατηρήσεις κανείς είναι μια μικροδιόρθωση στη γεωμετρία των textures σε μακρινά αντικείμενα, όταν πρωτομπαίνεις στην πίστα. Απ΄πο την άλλη τα animations είναι πολύ καλά και ρεαλιστικά, εκτός από μερικές περιπτώσεις, όπως π.χ. στη ρίψη χειροβομβίδας, που το animation είναι λίγο κωμικό και μου θύμιζε μερικούς συναδέλφους μου στο στρατό όταν ήμασταν ψάρακες νεοσύλλεκτοι στο κέντρο εκπαίδευσης και κάναμε την πρώτη ρίψη εκπαιδευτικής χειροβομβίδας.

Γενικά πάντως, τα γραφικά επιτέλους εκμεταλλεύονται καλύτερα τις δυνατότητες του PC, απ’ ότι προηγούμενα games της Ubisoft, ειδικά το απογοητευτικό Watchdogs. Αυτή τη φορά η Ubi φαίνεται να πήρε το μάθημά της και να έδωσε την ευκαιρία στους PC gamers να ευχαριστηρθούν τα γραφικά που αρμόζουν στις δυνατότητες των μηχανημάτων τους.

Στο ζουμί του gameplay

Κατά τα φαινόμενα, το The Division θα έχει πλούσια ιστορία και εξέλιξη του χαρακτήρα, καθώς είναι ένα action RPG. Στο κομμάτι του 3rd person shooter, απ’ ότι πρόλαβα να κρίνω από τις 3 ωρίτσες που έπαιξα από χτες, ο χειρισμός είναι αρκετά ακριβής και ανεβαίνει, όσο καλυτερεύουν τα fps, ειδικά αν απενεργοποιήσεις το Vsync, που προκαλεί σπασμωδικά τινάγματα στην κίνηση. Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να αγχώνεσαι, δεν είναι twitch shooter και μπορείς να καλυφθείς και να σκεφτείς τη στρατηγική σου. Οι αντίπαλοι, στα πρώτα 5 levels στο ξεκίνημα, δεν είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί, κι αυτό είναι ρεαλιστικό, γιατί δεν είναι εκπαιδευμένες δυνάμεις, αλλά ένοπλοι πολίτες. Έτσι δεν πρέπει να περιμένεις Combines από το HL3, που σε εντόπιζαν από 1 χιλιόμετρο μακριά και σε πετύχαιναν μέσα από κουμπότρυπα.

Ωστόσο ακόμη και σε χαμηλά levels, οι αντίπαλοι θα σου την πέσουν ομαδικά, θα κοιτάξουν να σε παγιοκοπήσουν, να σου ρίξουν χειροβομβίδες κρότου λάμψης και διάφορα άλλα ωραία. Κι εσύ έχεις στη διάθεσή σου χειροβομβίδες, δύο διαφορετικά αυτόματα και το πιστόλι σου. Επίσης έχεις και τη δυνατότητα να έχεις ασπίδα, οπότε χρησιμοποιείς μόνο το πιστόλι σου, σε περίπτωση που ο περίγυρος δεν έχει χώρους να καλυφθείς. Γενικά το παιχνίδι είναι ένα ώριμο 3rd person shooter, χωρίς εκπλήξεις και καινοτομίες σε αυτό το κομμάτι.

Στο RPG κομμάτι τα πράγματα είναι ακόμη πιο ευχάριστα, αφού υπάρχει πλούσιο… πλιατσικολόγημα (looting) και ότι βουτάς στο πέρασμά σου, μπορείς να το χρησιμοποιήσεις και να το φορέσεις άμεσα. Φαντάζομαι ότι στο κανονικό παιχνίδι θα βρεις κι άλλα ρούχα, εξοπλισμό κλπ, πολύ πιο εντυπωσιακό από μερικά μπουφάν ή αλεξίσφαιρα γιλέκα που βρίσκεις στη beta. Εκείνο που κάνει ιδιαίτερη εντύπωση είναι ο τρόπος της εξέιλιξης του χαρακτήρα σου στο RPG κομμάτι. Αυτό φαίνεται ιδιαίτερα εντυπωσιακό και θα ικανοποιήσει πολύ τους φίλους του είδους, καθώς υπάρχει τριπλό σύστημα εξέλιξης με “Skills”, “Talents” και “Perks”, που επηρεάζουν διαφορετικά τις ικανότητες, κάτι εντελώς ανάποδο από τη βλακεία που έκανε το Fallout 4, στο οποίο έχει τσουβαλιάσει τα πάντα σε ένα αχανές grid από perks, έχοντας τσαντίσει όλους τους φανατικούς οπαδούς της σειράς Fallout. Σα να μην έφτανε το τριπλό σύστημα ικανοτήτων, κάθε ένα αναλύεται και περισσότερο, π.χ. στα skills υπάρχουν 3 υποκατηγορίες “medical”, “tech” και “security”, για να προσαρμόσεις τον τρόπο παιχνιδιού σου στα γούστα σου και να αναπτύξεις τον χαρακτήρα σου, όπως ακριβώς θέλεις. Τώρα, δεν ξέρω τι βάθος θα έχει αυτό το σύστημα στο τελικό παιχνίδι, αλλά κατά την ταπεινή μου άποψη θα είναι ιδιαίτερα ευχάριστο για τους οπαδούς των action RPG games.

Καλές πρώτες εντυπώσεις

Γενικά η πρώτη γεύση από το The Division ήταν πολύ καλή. Αν δεν το έχεις κατεβάσει ακόμη το παιχνιδάκι, σου συνιστώ να το κατεβάσεις όσο έχεις χρόνο, γιατί η open beta κλείνει αύριο και είναι και 26GB που πρέπει να κατεβάσεις. Είναι πολύ ατμοσφαιρικό και με την ωραία του μουσική επένδυση μου θύμισε πολύ κάτι από την ατμόσφαιρα του Half Life 2. Χωρίς τα cutscenes και την ιστορία του single player campaign δεν μπορώ να ξέρω αν το παιχνίδι θα μπορεί να σου προκαλέσει τις ίδιες στιγμές συγκίνησης όσο το αξεπέραστο Half Life 2, ή θα μείνει στα μέτρια επίπεδα ενός αποστειρωμένου στρατιωτικού shooter/RPG, αλλά εύχομαι να συνδυάζει καλό story και χορταστικό gameplay. Ασφαλώς, η Ubisoft θα ρίξει πολύ βάρος στο multiplayer και από κει και πέρα δεν ξέρω τι σχέδια έχει για modding και περαιτέρω εξέλιξη του franchise με άλλες ιστορίες, σε άλλες πόλεις, στα πρότυπα του Fallout. Θα δείξει…

Από το 2001, ο διάσημος (...) συντάκτης τεχνολογίας Λάμπρος Γεωργογάλας καταπολεμά τον σκοταδισμό και την ημιμάθεια, διδάσκοντας στους Έλληνες συμπατριώτες του τα μυστικά της υψηλής τεχνολογίας. Κατόπιν βάναυσης απαγωγής από εξωγήινους, και ηρωϊκής απόδρασης, αισιοδοξεί πως θα γίνει κυρίαρχος του σύμπαντος.