Οι devs φταίνε αν αναγουλιάζεις με τη Virtual Reality

Δοκίμασες μια κρανούμπα VR, όπως – ώ, τι σύμπτωσις – το Vive των Valve/HTC, και σε έπιασε μια τάση εμετού; Δεν φταίει η συσκευή. Οι devs φταίνε, σύμφωνα με τη Valve.

htc_vive_004

Όπως εξήγησε μιλώντας στο GamesIndustry.biz ο Chet Faliszek της Valve, nope, δεν φταίνε οι συσκευές, τώρα πια, αν αναγουλιάζεις με τη VR. Όχι. Φταίνε οι devs, που κάνουν λάθος επιλογές ή που έχουν σιάξει προβληματικό κώδικα.

Ή ίσως φταίει ο καιρός.

Ή ίσως φταίει ο Μεγάλος Κθούλου, η σκιά του οποίου έχει φωλιάσει στα τρίσβαθα του μυαλού σου από όταν είδες μια αντανάκλαση ενός πλοκαμιού του στον καθρέφτη της καφετέριας που είχες πάει προς νερού σου.

Ή ίσως φταις, γενικά, εσύ.

Πάντως, όχι οι συσκευές, και κυρίως όχι το Vive της ίδιας της Valve και της HTC. Τσού. Οι συσκευές “τα έχουν λύσει τα προβλήματα”. Φταίει οτιδήποτε εκτός από τις συσκευές.

SAMSUNG CSC

Ody's thoughts

Στιγμές Εξυπναδίστικων Απόψεων, βόλιουμ θρή: και δε με λέτε ρε παλουκάρια, με τις απλές, τυπικές οθόνες, ΓΙΑΤΙ “αναγουλιάζει” μόνο ένα 2-3% του πληθυσμού; “Επειδή φτιάχνεται με ειδικό τρόπο το λογισμικό”; Μήπως “επειδή σχεδιάζονται με ειδικό τρόπο τα γκέημζ”; Αν το πρόβλημα εκεί περιορίζεται σε έναν αριθμό σαν αυτόν, και σε συσκευές VR ανεβαίνει σε ένα 10-15%, νούμερο που αντικατοπτρίζει “περιστασιακή χρήση”, και που ανεβαίνει ακόμα περισσότερο – ίσως και σε ένα 20-30%, δεν ξέρω, μαντεύω – για πιο συχνή χρήση, αυτό ΔΕΝ μεταφράζεται σαν… “κάτι άλλο”;

Να το θέσω αλλιώς:

  • Όταν έχετε οθόνες που να καλύπτουν ΟΛΟ το πεδίο όρασης…
  • …με ρυθμούς ανανέωσης ΠΑΝΩ από 120Hz
  • …για κάθε μάτι ξεχωριστά, όχι “δια δυο”, “μισό για κάθε μάτι”, άρα 60Hz να τρεμοπαίζουν σε απόσταση τρίχας)…
  • …και αισθητήρες θέσης που να λειτουργούν σε αντίστοιχες “ταχύτητες”…
  • …αλλά, όντως, ΚΑΙ καλοσχεδιασμένο λογισμικό που να μην σου σχεδιάζει τρισδιάστατους κόσμους με 2D λογική (για λαμπρό παράδειγμα δείτε το 3D HUD του Crysis σε οθόνη 3D)

…ΤΟΤΕ θα μιλάμε για “επίλυση του προβλήματος”.

Και μη μου λέτε “το πρόβλημα δεν εντοπίζεται στο hardware”. Είναι σαν να μου δίνετε μια χαρτοπετσέτα στην τουαλέτα αντί για χαρτί υγείας και να λέτε “αν δεν τα καταφέρεις όταν έχεις ευκοίλια, το πρόβλημα εντοπίζεται στο χρήστη”.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.