Το τελικό Oculus Rift και τα… όχι και τόσο επαναστατικά χειριστήρια του

Τελικά, η “επανάσταση” του Oculus Rift μάλλον… ήρθε και πέρασε, αν κρίνουμε απο τον ανταγωνισμό Morpheus της Sony και StarVR της StarBreeze (και όχι μόνο) που φαίνεται “να του κάνει one-up” (και λίγα λέμε).

Oculus_Rift_e3_2015_004

Λίγο πριν ξεκινήσει η φετινή E3, η Oculus αποκάλυψε το τελικό μοντέλο του συστήματος εικονικής πραγματικότητας της, Oculus Rift, όπως θα το δούμε στα καταστήματα στις αρχές του επόμενου έτους, καθώς και τα χειριστήρια που έχει κατασκευάσει ειδικά για αυτό.

Όσον αφορά στο ίδιο το Oculus Rift, δεν έχουν αλλάξει και πολλά πράγματα σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση που είχαμε δει, το Crescent Bay, με το νέο μοντέλο να ακολουθεί την… γραμμική πορεία εξέλιξης των προηγούμενων: είναι λίγο πιο ελαφρύ, λίγο πιο compact, λίγο πιο εμφανίσιμό, λίγο πιο προσαρμόσιμο, λίγο πιο… τελικό.

Αυτό δεν θα περίμενε κανείς, εξάλλου, απο μια “τελική έκδοση”;

Oculus_Rift_e3_2015_001

Ο θα-θέλαμε-να-είναι-πανικός-αλλά-δεν με τα χειριστήρια

Όπως σχολίασαν ήδη αρκετοί πριν από εμάς, ο δημιουργός του Oculus Rift, Palmer Luckey, επιχείρησε να αντιγράψει την φάση “α, και ξέχασα να σας πω και πως…”, γνωστότερη ως “…one more thing…” του Steve Jobs, αποκαλύπτοντάς στο τέλος της παρουσίασης του νέου μοντέλου και τα νέα χειριστήρια του.

Οι παρευρισκόμενοι καταχάρηκαν με αυτή την αποκάλυψη, λίγο πριν συνειδητοποιήσουν – και, μαζί με αυτούς, και το υπόλοιπο Internet – πως δεν αποτελούν στην πραγματικότητα κάτι νέο και επαναστατικό.

Η Oculus είχε πει πολλές φορές στο παρελθόν πως “προσπαθούσε να επιλύσει το πρόβλημα της αλληλεπίδρασης μέσα στους κόσμους της εικονικής πραγματικότητας”, κάνοντας μας όλους να περιμένουμε πως όταν, και αν, θα αποκάλυπτε κάτι, αυτό θα ήταν κάτι πραγματικά πρωτόγνωρο. Ε, δεν έγινε έτσι!

Oculus_Rift_e3_2015_006

Τα χειριστήρια “εικονικής πραγματικότητας” του Oculus Rift θυμίζουν ως ένα σημείο τα αντίστοιχα της Razer (το πακετάκι Hydra) που “πάνε πακετάκι” μια χαρά μαζί με το EVE Valkyrie και που πρωτοείδαμε με το Portal της Valve.

Είναι δυο… μαρκούτσια που τα κρατάς στα χέρια σου, αναγνωρίζουν έναν περιορισμένο αριθμό “νευμάτων” (gestures) με τα δάχτυλά σου – π.χ. ένα “thumbs up”, καθώς και την θέση τους στον χώρο. Και, φυσικά, έχουν και κάποια “κανονικά πληκτράκια” (δυο “επάνω”, μια σκανδάλη) καθώς και ένα τυπικό μοχλό. Το καθένα.

Ody's thoughts

Κάπως σαν να κρατάς δυο κομματάκι πιο εξελιγμένα “nunchucks” του Wii, ένα σε κάθε χέρι.

Oculus_Rift_e3_2015_007

Δεν θα τα έλεγες και “επανάσταση”.

Το πιο αστείο της υπόθεσης είναι πως, ακριβώς επειδή κάποια παιχνίδια θα χρειάζονται πιο “παραδοσιακό” χειρισμό, το Oculus Rift θα κυκλοφορήσει “πακετάκι” με ένα… joypad του Xbox One ως “βασική λύση χειρισμού του”.

Και όχι με τα “δικά του” χειριστήρια.

Συνεργασία με Microsoft

Μάλλον, τελικά, το περισσότερο ενδιαφέρον είχε η ανακοίνωση της συνεργασίας Oculus – Microsoft, αφού μπορεί η μαμά του Xbox να πειραματίζεται με το Hololens, μα αυτό είναι “αυτόνομο PC” και ουχί “πλατφόρμα gaming”. Και όσες φορές και αν μας έχει δείξει το Minecraft να τρέχει σε αυτό, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως ο συνδυασμός δεν είναι αυτό που θα λέγαμε μια (hard) “core” εμπειρία, που να απευθύνεται στους φανατικούς gamers.

Oculus_Rift_e3_2015_005Το Minecraft πάντα ήταν “casual”, και το Hololens, με το περιορισμένο πεδίο όρασης του (τα γραφικά περιορίζονται στο κέντρο του), δεν μπορεί να συγκριθεί όσον αφορά στο core gaming με μια πλήρη εμπειρία εικονικής πραγματικότητας, όπως αυτή που παρέχει το Oculus Rift.

Έτσι, αντί να προσπαθήσει να δημιουργήσει το δικό της σύστημα από το μηδέν, η Microsoft αποφάσισε να συνεργαστεί με τον πρωτοπόρο του είδους, την Oculus, και να καταστήσει το Rift συμβατό όχι μόνο με τα PCs όπου τρέχουν Windows – που αποτελούσαν εξαρχής και την “default πλατφόρμα” του Rift – αλλά και με το Xbox One.

Το Xbox One, λοιπόν, θα μπορεί να “στρημάρει” τα παιχνίδια του στην κρανούμπα της Oculus, ενώ αναμένεται πως θα δούμε να αναπτύσσονται τίτλοι σε αυτό ειδικά για τον συνδυασμό του με το Rift.

Και αυτή ήταν, τελικά, η πραγματική “έκπληξη” κατά την αποκάλυψη του.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.