Το νέο Doom δεν είναι ακριβώς αυτό που περίμενες!

Ένας από τους τίτλους που αποκαλύφθηκαν στη φετινή E3 ήταν και το Doom της id Software, που ναι μεν δείχνει εντυπωσιακό (κάτι αναμενόμενο από έναν σύγχρονο τίτλο), μα ταυτόχρονα και αρκετά διαφορετικό “από τα προηγούμενα”.

doom_e3_2015_001

Θυμάστε που η id Software ακύρωσε την ανάπτυξη του Doom (4) διότι “δεν έμοιαζε και τόσο σχετικό με τα προηγούμενα”; Τσούφ, να η έκπληξη: ούτε το “καινούργιο”, που ξεκίνησε να αναπτύσσει μετά την ακύρωση του προηγούμενου τίτλου, δεν ακολουθεί πιστά την λογική τους.

Βέβαια, κάτι τέτοιο είναι αναμενόμενο από ένα σύγχρονο παιχνίδι, αφού έχουν μεσολαβήσει πολλά χρόνια από όταν είδαμε το Doom 3, και το gaming δεν έχει παραμείνει στάσιμο στο ενδιάμεσο.

Αν και… κανείς δεν γκρίνιαξε, αν το καλοσκεφτείς, αυτό δεν είναι το Doom που ήξερες. Σε σημείο που αν δεν μοιραζόταν τους ίδιους εχθρούς και τα ίδια όπλα, ένα παραπλήσιο σενάριο με τους προηγούμενους τίτλους, μπορεί και να το παρεξηγούσες ως “κάτι άλλο”.

doom_e3_2015_003

Τι είναι ίδιο;

Το νέο Doom φαίνεται πως διατηρεί το διαστημικό setting των προηγούμενων τίτλων, ή, για την ακρίβεια, αυτό του τρίτου – αφού τα δυο πρώτα ήταν “ό,τι να’ναι, αρκεί να δείχνει cool” με σχεδόν μηδενικό σενάριο. Και σε αυτό η Κόλαση φαίνεται να εχει “ξεχυθεί” σε έναν διαστημικό σταθμό, με δαιμόνια και τριβόλια να τον έχουν κυριεύσει, αφού πρώτα ξέκαναν με τους πιο αιματηρούς τρόπους που μπορείς να φανταστείς το προσωπικό του.

Εσύ είσαι ένας διαστημο-κομάντο, που αναλαμβάνει να στείλει την Κόλαση πίσω από εκεί που ήρθε.

doom_e3_2015_004

Η δράση επιστρέφει στη λογική των δυο πρώτων τίτλων, με έμφαση στην ταχύτητα, μειώνοντας την αίσθηση “survival horror” του τρίτου Doom και υιοθετώντας την λογική του… Ελληνικού Στρατού, “αν κινείται πυροβόλησε το, αν δεν κινείται, βάψ’το…” (κόκκινο, με αίμα).

Και εδώ έχεις πρόσβαση σε ένα πλήθος όπλων, ενώ επιστρέφει και το αγαπημένο… αλυσοπρίονο, με τα… αναμενόμενα “αποτελέσματα κιμά” κατά τη χρήση του.

Τι αλλάζει;

Όπως είπαμε, οι περισσότεροι μάλλον θα περίμεναν μια λογική συνέχεια του Doom 3, που είχε πιο αργό ρυθμό (“pacing”) απο τα δυο πρώτα. Ο λόγος, όμως, που εκείνο είχε ακολουθήσει αυτή την προσέγγιση ήταν κάτι που ξεχνούν οι… προαναφερθέντες “περισσότεροι”: το ότι η engine του ήταν απίστευτα “βαριά” όταν είχε κυκλοφορήσει, διανύαμε μια περίοδο που “οποίος έδειχνε πιο ρεαλιστικός, αναγνωριζόταν και ως πιο εντυπωσιακός”, και έτσι έμοιαζε με ένα… First Person Resident Evil!

doom_e3_2015_005

Απαλλαγμένο απο τεχνικούς περιορισμούς, το Doom 4 επιστρέφει στη λογική των δύο πρώτων τίτλων, με γρήγορη δράση και εχθρούς να σου επιτίθενται από παντού. Δεν διαφέρει, όμως, μόνο σε σχέση με τη δράση του Doom 3, αλλά και σε σχέση με τους πρώτους δυο τίτλους.

Αυτό διότι ναι μεν τα δυο πρώτα Doom “ήταν πιο γρήγορα απο το τρίτο” όσον αφορά στη δράση τους, και δεν είχαν και τόσο… περιορισμένα πυρομαχικά, μα δεν θα έλεγες και πως ο πρωταγωνιστής τους ήταν και ο πιο ευκίνητος που είχαμε δει. Nope: ως… διαστημο-κομάντο με βαριά πανοπλία και ένα ολόκληρο οπλοστάσιο δεμένο επάνω του, ναι μεν “έτρεχε”, μα… δεν θα τον έλεγες και Ezio Auditore. Έλα που το Doom 4 μοιάζει σε κάποια σημεία ακόμα και με το… Mirror’s Edge!

doom_e3_2015_006

Βλέπεις ένας κενό ανάμεσα στην πλατφόρμα που βρίσκεσαι και σε αυτήν που θέλεις να φτάσεις; Μπορείς να τρέξεις και να πηδήξεις προς αυτήν για να “γραπωθείς” πάνω της! Βλέπεις ένα… καφάσι ανάμεσα σε εσένα και μία ομάδα αντιπάλων που σε πυροβολεί; Κανένα πρόβλημα, τρέξε προς αυτό, πηδά επάνω του και… κάνε επίθεση απο αέρος, οσάν νέος Hulk Hogan!

Και εδώ έρχεται η δεύτερη διαφορά – και… κοινό σημείο με τον Hulk Hogan και την παρέα του: το νέο Doom δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις μάχες σώμα-με-σώμα! Ή, μάλλον, όχι ακριβώς στις “μάχες”, αλλά στο… να ξεκάνεις τους αντιπάλους σου με τα ίδια σου τα χεράκια!

Όπως μπορείς να δεις και στο video της αποκάλυψης του τίτλου, μπορείς να… μακελέψεις σε χρόνο dt τους πιο αδύναμους αντιπάλους, με τα δάχτυλα σου σε ρόλο φονικών εργαλείων – ενώ οι “πιο δυνατοί” αντίπαλοι μπορεί να χρειάζεται να φάνε 5 – 10 βολές πριν μπορέσεις να τους… κάνεις κιμά με τα χεράκια σου.

doom-1

Και με το “κάνεις κιμά” δεν υπερβάλουμε, αφού ο πιο τυπικός θάνατος είναι όταν τους… ξεκολάς το σαγόνι, με εναλλακτικές επιλογές – ανάλογα με τη θέση που βρίσκεσαι, τον τύπο του αντίπαλου, την ενέργεια που του έχει απομείνει κ.λπ. – είναι το να τους ξεκολήσεις τη σπονδυλική στήλη, να τους… ανοίξεις τρύπες, να, να, να…

Το αστείο είναι πως το ίδιο μπορούν να κάνουν και αυτοί, όπως φαίνεται στο τέλος του ingame video, με έναν αντίπαλο να επιτίθεται στον πρωταγωνισταρά μας, να του κόβει τα χέρια και… να τον ξεκάνει με αυτά, ως ύστατη ταπείνωση που τόλμησε να αντιταθεί στον Ωξαποδώ και τις Κολασμένες Ορδές του.

Δυστυχώς, όλα αυτά οδηγούν σε μια πρόσθετη διαφορά σε σχέση με τα τρία προηγούμενα Doom, που φέρνει τον τίτλο πιο κοντά στη σειρά Quake της ίδιας της id: το στοιχείο του τρόμου μοιάζει να έχει εξαφανιστεί εντελώς. Εδώ το “αίμα” αντιμετωπίζεται… “χαβαλετζίδικα”, όσο τουλάχιστον αυτό είναι δυνατόν, και το Doom (4) δεν φαίνεται να προκαλεί την παραμικρή αίσθηση φόβου για το “τι σε περιμένει στην επόμενη γωνία”: ό,τι και να “σε περιμένει”, αν ξέρεις πως μπορείς να… πηδήξεις προς αυτό, γαζώνοντας το, να το αρπάξεις και να του δώσεις να φάει το ίδιο το συκώτι του, γιατί “να το φοβάσαι”;

Ο τίτλος αναμένεται στα τέλη του 2016, για PC και Xbox One.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.