MEGA fail: η ελληνική τηλεόραση ανακαλύπτει το Internet

Τελειώσανε τα φράγκα και το ρίξανε στο τζαμπέ-ολέ
Έχει πολλή πλάκα να βλέπεις τα χαζοκάναλα να υιοθετούν τα buzzwords του Web και να προσπαθούν να διασωθούν, μέσα στη δίνη της οικονομικής κρίσης. Από τη μια, λυπάμαι τους εργαζόμενους, που όλο και περισσότεροι, βλέπουν την έξοδο προς την ανεργία, αλλά η μεροληπτικότητα και η άθλια ποιότητα των καναλιών, είναι αρκετά για να τα κάνει να τα αντιπαθήσεις.

Αφορμή, η αστεία στροφή του MEGA στο Web, με την “πλατφόρμα” iTag, που σε προσκαλεί να τραβάς βιντεάκια ως αυτόπτης μάρτυς, για να γεμίσεις το ειδησεογραφικό τους πρόγραμμα. Ναι παπάρα, στείλτους το υλικό σου, για να βγεις στο γυαλί και να κάνεις αμισθί τη δουλειά τους. Ξέρεις πως το λένε αυτό οι Αμερικανοι; “Tool”.

Δυστυχώς, οι άθλιες εκπομπές τους, παραμένουν άθλιες, γιατί τι σημασία έχει αν ονομάσεις την εκπομπή σου “Online” αν έχεις τους παπαρολόγους Τρέμη και Ευαγγελάτο μέσα; Τα δελτία ειδήσεων έχουν γίνει αναμεταδότες YouTube videos και μηχανάκια retweeting. Άσε που τώρα ανακαλύπτουν τη “raw” δημοσιογραφία τύπου VICE, όπως την εκπομπή του καναλιού Ε, που ονομάζεται #hashtag, δηλαδή… hashtag hashtag.

Όλοι τα ίδια χάλια έχουν, πάρε για παράδειγμα τον ANT1, που έχει πάρει τα δικαιώματα του αμερικανικού VICE, έχει φτιάξει μια πλατφόρμα στα web media, αν και αναπαράγει εκεί τις ίδιες κοτσάνες, όπως και το STAR, απ’ όπου ξεκίνησε όλο το κακό του καρακιτσαριού. How low can you go?

Το πρόβλημα και με τις web πλατφόρμες είναι ακριβώς αυτό: ότι αναπαράγουν τις ίδιες βλακείες της τηλεόρασης. Και το χειρότερο για τα κανάλια είναι ότι τα διαφημιστικά έσοδα εξανεμίζονται, τα ρουφάνε τα social media και όχι οι εταιρείες media. Η Google, δεν είναι εταιρεία τεχνολογίας, είναι εταιρεία media που θα βάλει την ταφόπλακα πάνω στα παραδοσιακά μέσα. Η τηλεόραση θα γίνει παραμάγαζο των social media, όσο και να διαμαρτύρονται και να διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους. Κοτζάμ Ευρωπαϊκή Ένωση “όρθωσε το ανάστημά της” απέναντι στο μονοπώλιο της Google και αυτή ανταποκρίθηκε με 150 ψωροεκατομμύρια, τα οποία θα δαπανήσει σε βάθος 3ετίας σε μερικά μέσα όπως την Αγγλική Guardian. Φυσικά αυτό θα κάνει τη Guardian και τις άλλες εταιρείες de facto θυγατρικές της Google.

gamias

Όπου συστήνονται web portals από ανθρώπους των παραδοσιακών media, το αποτέλεσμα είναι απογοητευτικό: πάρε για παράδειγμα το The TOC, που φτιάχτηκε, μισο-αστεία, μισο-σοβαρά, για να γίνει η Έλλη Στάη διευθύντρια και το οποίο είναι ένα εργοστάσιο συστημικής trendy political correct μπουρδολογίας, ενώ παράλληλα το παίζει και λίγο trashy, για να κλέψει επισκέπτες από web χαμαιτυπεία, tromaktiko, koulouri και δε συμμαζεύεται. Γιατί κάτω από την κατηγορία “Διεθνή” μπορείς να βρεις τα νέα από την τελευταία σύσκεψη του Eurogroup και ένα βίντεο με τίτλο “Ασυγκράτητο ζευγάρι κάνει σεξ δημοσίως στο πάρκο”.

Αυτά και άλλα φλέγοντα ζητήματα όπως, αν θα βγάλει το πουλί τους μπροστά στην κάμερα ο Ουγγαρέζος, πόσο σκύλα είναι η Μπακοδήμου με τους συνεργάτες της, αν θα χωρίσουν Φαίη και Γιώργος, γιατί μαλλιοτραβηχτήκανε πάλι Φουρέιρα και Στικούδη. Άλλα ‘ντ’ άλλα, της Παρασκευής το γάλα!

Έτσι θα καταλήξουν και τα ελληνικά χαζοκάναλα. Όσα απομείνουν, εξαιτίας της Κρίσης. Δεν ξέρω πως και πότε, αλλά εγώ προσωπικά θα ήθελα ένα τοπίο με λιγότερα celebrities, τηλεπερσόνες και “anchor(wo)men” και περισσότερους ανεξάρτητους δημιουργούς και ρεπόρτερ, που να βγάζουν τη δουλειά τους προς τα έξω οι ίδιοι, χωρίς νταβατζήδες και χωρίς αλλοιώσεις από τα συμφέροντα των καναλαρχών αφεντικών τους.

Από το 2001, ο διάσημος (...) συντάκτης τεχνολογίας Λάμπρος Γεωργογάλας καταπολεμά τον σκοταδισμό και την ημιμάθεια, διδάσκοντας στους Έλληνες συμπατριώτες του τα μυστικά της υψηλής τεχνολογίας. Κατόπιν βάναυσης απαγωγής από εξωγήινους, και ηρωϊκής απόδρασης, αισιοδοξεί πως θα γίνει κυρίαρχος του σύμπαντος.