Assassin’s Creed Syndicate: μάχη για το λαουτζίκο με φόντο Big Ben

Η Ubisoft αποκάλυψε επιτέλους το νέο Assassin’s Creed, και όπως ήθελαν οι φήμες όντως εξελίσσεται στο βικτωριανό Λονδίνο, όντως έχει υπότιτλο Syndicate, αλλά ίσως είναι κομματάκι διαφορετικό από ότι θα περίμενες.

Assassins_Creed-_Syndicate_020.jpg

Ο νέος τίτλος της σειράς Assassin’s Creed ακολουθεί αρκετά πιστά τα χνάρια των προηγούμενων, υιοθετώντας τα καλύτερα στοιχεία από τον καθένα τους. Παράλληλα, τα εμπλουτίζει και αναβαθμίζει με νέες προσθήκες, που όμως ίσως δεν καταφέρνουν να αλλάξουν αρκετά την ίδια την δράση του.

Τα βασικά

Αντίθετα με το αμέσως προηγούμενο Unity, που… “ξέχασε” κάποια χαρακτηριστικά των τίτλων που είχαν προηγηθεί, στο Syndicate θα καλείσαι να “μανατζάρεις” και πάλι ομάδες άλλων Ασσασίνων, που εδώ, και λόγω χρονικής περιόδου, παρουσιάζονται και συμπεριφέρονται σαν συμμορίες των δρόμων.

Assassins_Creed-_Syndicate_023.jpg

Το στοιχείο του stealth έχει αναβαθμιστεί και αλλάξει αρκετά, σύμφωνα με τους δημιουργούς του τίτλου, με αποτέλεσμα να μην μοιάζει απλά με μία προσθήκη στη βασική δράση του τίτλου, αλλά να αποτελεί άρρηκτο κομμάτι της.

Παιδί του δρόμου

Ο πρωταγωνιστής, Jacob Frye, είναι ένας νέος που έχει μεγαλώσει στους δρόμους του βρώμικου Λονδίνου, κατά την περίοδο της βιομηχανικής επανάστασης. Ξέρει, λοιπόν, τα κατατόπια ανάμεσα στα στενά του, αλλά και τις στέγες των σπιτιών του, καθώς και πώς να επιβιώνει στην σκληρή αυτή κοινωνία όπου ο θάνατος του ενός ισούται με την ζωή του άλλου.

Παλεύει, όμως, σαν τον Κούρκουλο, για το καλό του “απλού λαουτζίκου”, ενάντια στα ρεμάλια της υψηλής κοινωνίας, που κολυμπάνε στις χρυσές λίρες ενώ ο υπόλοιπος κόσμος πεινάει.

Tools of the trade

Παλεύει με την κλασική κρυφή λεπίδα των Ασσασίνων, αναβαθμισμένη ώστε όχι μόνο να μπορεί να εκτοξεύει και σφαίρες, όπως είχαμε δει σε προηγούμενους τίτλους της σειράς, αλλά και ένα καινούργιο “grapling hook”, a-la Batman (ή… Rico στο Just Cause!).

Assassins_Creed-_Syndicate_011.jpg

Αυτό το τελευταίο, το grapling hook εργαλειο-τέτοιο, του αναβαθμισμένου “γαντιού των Ασσασίνων”, διευκολύνει την άμεση ανάβαση σε ψηλά κτίρια, αλλά και την εξίσου γρήγορη μετάβαση από στέγη σε στέγη.

The Classics

Το “σφύριγμα” με το οποίο μπορούσες να προκαλέσεις την προσοχή των αντιπάλων σου, για να τους “ξεμοναχιάσεις” μακριά από συμμάχους τους, ώστε να μπορείς να… τους ξεκάνεις ευκολότερα, έχει επιστρέψει και στο AC: Syndicate.

Assassins_Creed-_Syndicate_004.jpg

Τα “σκέτα” άλογα των πρώτων τίτλων και τα πλοία του Black Flag εδώ δίνουν τη θέση τους σε άμαξές και τρένα, που ταιριάζουν στην χρονική περίοδο, ενώ…

Teh Problemz

Ενώ, δυστυχώς, δεν έχει γίνει κουβέντα για κάποια αναβάθμιση του συστήματος “parkour-ιάσματος”, όπως θα λέγαμε το αυτόματο τρέξιμο και σκαρφάλωμα του πρωταγωνιστή, που χαρακτηρίζει τη σειρά μέχρι τώρα.

Assassins_Creed-_Syndicate_003.jpg

Και, επίσης δυστυχώς, ήταν και το στοιχείο της σειράς που εξακολουθεί να χρειάζεται τις περισσότερες αναβαθμίσεις και αλλαγές. Διότι δεν μπορείς να κάνεις όλο και πιο πολύπλοκο, όλο και μεγαλύτερο το περιβάλλον στο οποίο κινείται ο κεντρικός χαρακτήρας σου, αλλά να μην αλλάζεις και αναβαθμίζεις και τον τρόπο με τον οποίο κινείται ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει στις αλλαγές.

Πέρα από τα παραπάνω, και όπως θα δεις και στα βιντεάκια, η (βασική) ομάδα ανάπτυξης του τίτλου, Ubisoft Quebec, έδωσε περισσότερη σημασία στις μάχες σώμα με σώμα, κάνοντας τις πιο άμεσες, πιο άγριες, πιο “brutal”.

Assassins_Creed-_Syndicate_016.jpg

Ody's thoughts

Όσο και αν προσπαθούν να τις παρουσιάσουν ως κάτι πρωτότυπο, όμως, προσωπικά μου φαίνονται περισσότερο σαν μια κακή αντιγραφή του ίδιου στοιχείου από τη σειρά Arkham της Rocksteady.

Στον κόσμο αυτό που τριγυρνάς…

Όσον αφορά στον κόσμο του παιχνιδιού, όπως είπαμε αφού η δράση εξελίσσεται στο βικτωριανό Λονδίνο, κατά την περίοδο της βιομηχανικής επανάστασης, η ατμόσφαιρα είναι… σχεδόν αυτή που θα περίμενε κανείς από κάτι τέτοιο: σκοτεινή, υγρή, με τους φτωχούς να ζουν σε καταγώγια, και τους πλούσιους – αλλά και την ίδια την αστυνομία – να μην τολμούν καν να πατήσουν σε κάποια σημεία της πόλης.

Assassins_Creed-_Syndicate_002.jpg

Όλως περιέργως, όμως, απ’ ό,τι έδειξε μέχρι τώρα η Ubisoft, ο τίτλος δεν φαίνεται τελικά να είναι και τόσο σκοτεινός όσο θα περιμέναμε από το θέμα του. Ο ήλιος λούζει τις φτωχογειτονιές, φωτίζοντας σαν υπόσχεση για ένα καλύτερο αύριο τα βρομόνερα έξω απο το σπίτι του μικρού Μάκη, η μαμά και ο μπαμπάς του οποίου πέθαναν ξεφορτώνοντας κάρβουνα στις προβλήτες. Ή κάτι τέτοιο.

Όχι άλλο κάρβουνο!

Το story, με άλλα λόγια, παραμένει σκοτεινό, βίαιο, με μια ψιλο-δήθεν “οργή κατά του κατεστημένου της πλουτοκρατίας ή / και του κράτους”, όπως… προστάζει η μόδα, αλλά το περιβάλλον του μοιάζει με… τη Disneyland αν το συγκρίνεις με τίτλους όπως το Bloodborne!

Assassins_Creed-_Syndicate_013.jpg

Η αναπαράσταση του Λονδίνου μέσα από τον τίτλο μοιάζει σαν μια σωστή αναπαράσταση του Λονδίνου μέσα από τον τίτλο, κάνοντας μας να επαναλαμβάνουμε τις ίδιες φάσεις για να το περιγράψουμε, αφού η τεχνολογία έχει φτάσει πια στο σημείο να επιτρέπει, στους… μανιακούς με την ιστορική λεπτομέρεια geeks της Γιούμπι, τη δυνατότητα να δημιουργήσουν μια αρκετά ρεαλιστική αναπαράσταση οποιουδήποτε σημείου φαντάζονται.

Όπως η Ιερουσαλήμ, όπως η Ιταλία, η Αμερική και το Παρίσι, έτσι τώρα και το Λονδίνο παρουσιάζεται σχεδόν όπως θα περίμενες να το δεις σε μια κινηματογραφική παραγωγή, αν και με… τους αναμενόμενους περιορισμούς της σημερινής τεχνολογίας γραφικών στα παιχνίδια, που όμως έχει πλησιάσει απειλητικά τον κινηματογράφο.

Ο Small, ο Medium και ο Big Ben μπαίνουν σε ένα μπάρ…

Αυτά όσον αφορά στο “ακίνητο” οπτικό κομμάτι. Όταν αρχίζεις να υπολογίζεις και χαρακτήρες, κίνηση, συμπεριφορά τους, η κατάσταση αλλάζει λιγάκι.

Ναι μεν η κίνηση των χαρακτήρων, το animation τους δηλαδή, παρουσιάζει τις αναμενόμενες βελτιώσεις “από μία επόμενη έκδοση”, αλλά δυστυχώς οι κινήσεις που κάνει ο πρωταγωνιστής κατά τις μάχες σώμα με σώμα μοιάζουν επαναλαμβανόμενες, κρίνοντας βέβαια από τα πρώτα βίντεο που έχει αποκαλύψει Ubisoft από τον τίτλο. Και μάλλον η κατάσταση δεν θα αλλάξει όσον αφορά αυτόν τον τομέα.

Assassins_Creed-_Syndicate_018.jpg

Επιπλέον, η κλασική… κατάρα του gaming, τα επαναλαμβανόμενο μοντέλα χαρακτήρων, κάνουν την εμφάνισή τους και εδώ. Ο πρωταγωνιστής και οι πιο σημαντικοί χαρακτήρες στο σενάριο του τίτλου ξεχωρίζουν, φυσικά, με διαφορετικές ενδυμασίες, περισσότερη προσοχή στα μοντέλα τους, στην λεπτομέρεια του προσώπου τους, αλλά…

Αλλά όλοι όσοι τους περιτριγυρίζουν μοιάζουν να χωρίζονται σε διακριτές ομάδες: “οι νυκοκοιρές”. “Οι ματσό γιγαντόσωμοι”. “Οι ευέλικτοι κλασσικο-χιπστεράδες”. Τα μοντέλα τους επαναλαμβάνονται, και άντε να αλλάζει το πολύ – πολύ… κανένα χρώμα στο πουκάμισο που φορούν. Κλάσσικ στάφ.

Μια απο τα ίδια (των άλλων)

Τελικά, για “τόσο διαφορετικό σε σχέση με όσα έχουν προηγηθεί”, το νέο Assassin’s Creed μάλλον μοιάζει περισσότερο κουρασμένο από ποτέ. Όχι, δεν μας ενδιαφέρει τι λένε sites του εξωτερικού, του εσωτερικού, ή gamers που βρίσκονται πιο κοντά στην εφηβεία από εμάς, που είναι και λογικό να ενθουσιάζονται περισσότερο με αυτό.

Ό,τι και να λένε, αν το δεις αντικειμενικά, τι είναι, στην τελική, το Assassin’s Creed: Syndicate; Μία επανάληψη της δράσης των προηγούμενων τίτλων, σε διαφορετική τοποθεσία, που όμως από εμφάνιση δεν είναι και τόσο δραματικά διαφορετική από το Παρίσι που είδαμε στο Unity.

Assassins_Creed-_Syndicate_010.jpg

Οι βασικές διαφορές στην δράση του είναι πως εδώ θα έχεις λίγο πιο γρήγορη μάχη σώμα-με-σώμα, ενώ το “γρήγορο σκαρφάλωμα” και η “γρήγορη μετάβαση από στέγη σε στέγη” μοιάζουν περισσότερο σαν… λύσεις ανάγκης, για να μην βαριέσαι τρέχοντας πέρα – δώθε στους τεράστιους “χάρτες” του παιχνιδιού. Μια προσθήκη που θα μπορούσαμε να έχουμε δει από την εποχή του δεύτερου Assassin’s Creed, με τον Ezio, αλλά που ίσως θεωρήθηκε “πολύ αντιγραφή του Just Cause 2”, τότε, για να ενσωματωθεί στον τίτλο.

Και μετά την είδαμε και στις περιπέτειες του Batman από τη Rocksteady, ακόμα και σε indie τίτλους όπως το “A Story About My Uncle”, οπότε… Οπότε τώρα η Ubisoft νιώθει μια κάποια μεγαλύτερη άνεση στον να την “ξεπατικώσει” και “υιοθετήσει”, αφού μοιάζει να έχει ξεμείνει η ίδια απο ιδέες σχετικά με το πώς να εξελίξει περισσότερο τη δράση της σειράς.

Την δράση που, σημειωτέον, στο Assassin’s Creed: Syndicate περιορίζεται αποκλειστικά σε single player κομμάτι, χωρίς ίχνος multi player. Για το οποίο, κατά τα άλλα, μας είχαν πρήξει πως θα ήταν η δεμπέστερη εμπειρία έβερ, στο αμέσως προηγούμενο Assassin’s Creed: Unity.

Μπορεί και να είναι… Έστω, “να είναι”. Κάτι είναι και αυτό.

Βέβαια, τα παραπάνω δεν σημαίνουν και πως ο τίτλος θα είναι ένα κακό παιχνίδι. Αντίθετα, ίσως να είναι αρκετά ώστε όντως να κάνουν τη σειρά να ξανανιώσει, και τη δράση της να φαίνεται αρκετά φρέσκια σε σχέση με ό,τι έχει προηγηθεί. Διότι αλλιώς φαίνεται το κάθε χαρακτηριστικό ξεχωριστά, αλλιώς λειτουργούν τα πάντα ως ένα σύνολο.

Assassins_Creed-_Syndicate_001.jpg

Θα περιμέναμε, όμως, περισσότερη προσπάθεια από πλευράς Ubisoft, περισσότερη πρωτοτυπία στον τίτλο, αφού η σειρά νιώθει όλο και πιο κουρασμένη. Αποτέλεσμα, κάτι που μέχρι και την περίοδο του Ezio φαινόταν ασύλληπτο, να έχει αρχίσει να διαφαίνεται στον ορίζοντα ένα πιθανό τέλος της.

Ο τίτλος αναμένεται στις 23 Οκτωβρίου για το PlayStation 4 και το Xbox One, ενώ, κλασσικά, στο PC θα την δούμε με κάποια καθυστέρηση, μέσα στο φθινόπωρο.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.