Microsoft HoloLens: η επαυξημένη πραγματικότητα μας χτυπά την πόρτα

Η Microsoft απαντά στην πρόκληση της εποχής της virtual reality
Η ιδέα της επαυξημένης (augmented) πραγματικότητας, είναι διαφορετική από εκείνη της εικονικής (virtual). Στην τελευταία περίπτωση, σε όλο το οπτικό πεδίο απεικονίζονται CGI, ενώ στην περίπτωση της επαυξημένης πραγματικότηας, στοιχεία από computer graphics “εισβάλλουν” στον πραγματικό κόσμο που βλέπεις.

Microsoft HoloLens

Τα γυαλιά HoloLens της Microsoft, που έχουν ανακοινωθεί εδώ και καιρό, αλλά μόλις αυτές τις μέρες υπάρχουν σε ικανές ποσότητες για να γίνουν οι πρώτες επιδείξεις, και να πουν οι διάφοροι developers, χρήστες και δημοσιογράφοι την άποψή τους, προσανατολίζεται περισσότερο στην πρώτη περίπτωση.

note

Η Microsoft έχει τη δική της ονομασία, κατατάσσει το σύστημά της στην ολογραφική τεχνολογία – εξ ου και το όνομα HoloLens, και μας λέει ότι εγκαινιάζει την εποχή του “oλογραφικού computing“. Αυτό, αν και δεν είμαι σε καμία περίπτωση ειδικός, δε μου φαίνεται τεχνικά σωστό, γιατί ολογράφημα, κανονικά, είναι ένα τρισδιάστατο αντικείμενο που παράγεται από φωτεινές δέσμες στο χώρο, όχι προβαλλόμενο στο φακό της συσκευής, όπως γίνεται στην περίπτωση του HoloLens. Αλλά.. whatever, αυτά τα θέματα ορολογίας προέρχονται και από τα τμήματα marketing των εταιρειών, kai μεταλλάσσονται κατά το δοκούν, οπότε τι να πούμε…

Ένα πιο ρεαλιστικό ίσως σενάριο και λιγότερο εστιασμένο στα games, θέλει το HoloLens να παίζει πρωταρχικό ρόλο στην αλλαγή του τρόπου που δουλεύουν σχεδιαστές, αρχιτέκτονες και μηχανικοί από εδώ και πέρα. Αλλά και γενικότερα, η υιοθέτηση του HoloLens στον εργασιακό τομέα, ενδέχεται να διανοίξει νέους δρόμους για καλύτερα interfaces και εργαλεία δουλειάς και επικοινωνίας.

Φυσικά, η Microsoft πρέπει να ξεκινήσει από κάτι εντυπωσιακό και γνωστό σε πολλούς και αυτό δεν είναι άλλο από το Minecraft: συνδυαζόμενο με το HoloLens, καταλαβαίνει κανείς ότι το δημοφιλέστατο αυτό παιχνίδι γίνεται ένα, πρώτης τάξεως, showcase για το εντυπωσιακό σύστημα της Microsoft.

Microsoft HoloLens

Όπως λένε μερικοί, οι οποίοι έχουν δοκιμάσει το HoloLens, στην παρούσα του μορφή, μπορεί να αποδώσει με μεγαλύτερη επιτυχία μικρά αντικείμενα, παρά μεγάλα, κάτι που ίσως είναι περιορισμός της παρούσας τεχνολογίας και της γραφικής ανάλυσης που μπορεί να υποστηρίξει. Και είναι σαφές ότι ένα παιχνίδι με blocky graphics, όπως το Minecraft, είναι ευκολότερο στην απόδοση και στη δημιουργία ψευδαίσθησης ότι πρόκειται για κάτι τρισδιάστατο και χειροπιαστό μπροστά στα μάτια μας.

Και πάλι, αυτό δεν παύει να είναι πολύ εντυπωσιακό: η μετατροπή ενός μεγάλου όγκου μπροστά μας, σε χώρο προβολής τρισδιάστατων γραφκών, τα οποία δίνουν την αίσθηση ότι κινούνται στον πραγματικό χώρο, στον οποίο ζούμε. Είναι μια αίσθηση πολύ σπάνια, την οποία μόνο πολύ εξελιγμένα συστήματα τρισδιάστατης προβολής μπορούν να αποδώσουν και μάλιστα χρησιμοποιώντας πελώριους projectors και οθόνες/θόλους προβολής, όπως οι κινηματογράφοι IMAX και τα μοντέρνα πλανητάρια.

Από το 2001, ο διάσημος (...) συντάκτης τεχνολογίας Λάμπρος Γεωργογάλας καταπολεμά τον σκοταδισμό και την ημιμάθεια, διδάσκοντας στους Έλληνες συμπατριώτες του τα μυστικά της υψηλής τεχνολογίας. Κατόπιν βάναυσης απαγωγής από εξωγήινους, και ηρωϊκής απόδρασης, αισιοδοξεί πως θα γίνει κυρίαρχος του σύμπαντος.