Η φωτογραφία είναι ρατσιστική επινόηση

Μια τεχνολογία από λευκούς για λευκούς…
Αυτά ισχυρίζεται ένα άθλιο άρθρο, που θέλει να μας πείσει ντε και καλά ότι η φωτογραφία επινοήθηκε, αναπτύχθηκε και εξελίχθηκε από λευκούς, για να εξυπηρετήσει καλύτερα την εικόνα των λευκών. Με ένα σωρό εξυπναδίστικα “ιστορικά” επιχειρήματα και υποβολιμαίες επιλεγμένες εικόνες, θέλει να σου δημιουργήσει την απατηλή εικόνα ότι η τεχνολογία της φωτογραφίας ουδέποτε ενδιαφέρθηκε για τους καημένους μαύρους, οι οποίοι ανέκαθεν βρίσκονταν υπό τον τυραννικό ζυγό των λευκών δυναστών τους. To άρθρο δεν έχει, πρακτικά, κανένα άλλο στόχο, από το να εκμεταλλευθεί την έξαρση του ρατσιστικού διχασμού που έχει και πάλι ξεσπάσει στην Αμερική.

Sad Black Man

Ο αρθρογράφος επιλέγει πολύ ύπουλα παραδείγματα για να μας προκαλέσει δυσάρεστα συναισθήματα για αυτά που τραβούσαν οι μαύροι για να βγουν σωστά μπροστά από τον φωτογραφικό φακό: λούζονταν στον ιδρώτα από ισχυρούς προβολείς, τους πασάλειβαν με βαζελίνη για να αντανακλούν περισσότερο φως και άλλα τέτοια δακρύβρεχτα. Κι όλα αυτά, γιατί, αν δεν υπήρχε ρατσισμός, αλλά κοινωνική δικαιοσύνη, θα αναπτυσσόταν γρηγορότερα τεχνολογία ειδικά για το μαύρο πληθυσμό.

Εντωμεταξύ, άλλα επιχειρήματα είναι επίτηδες επιλεγμένα: π.χ. ένα στέλεχος της Kodak λέει ότι η εταιρεία ενδιαφέρθηκε για να βγάλει φιλμ που να αναπαράγει σωστά τα σκοτεινά αντικείμενα, όταν τους παραπονέθηκαν σοκολατοβιομηχανίες ότι η μαύρη σοκολάτα δεν εμφανίζεται σωστά. Δε μας λέει όμως ότι αυτό ήταν μονάχα ένα από τα κίνητρα της βιομηχανίας φωτογραφίας, γιατί την ίδια περίοδο, η μετάβαση από το Α/Μ στο έγχρωμο φιλμ, προκαλούσε πολλά προβλήματα και παράπονα στους καταναλωτές, όχι μόνο στην αναπαραγωγή σκοτεινών θεμάτων, αλλά αποχρώσεων γενικά. Για αυτό οι πρώτες δεκαετίες έγχρωμου φιλμ, δεν ήταν οι καλύτερες, γιατί η τεχνολογία ήταν ακόμη πολύ ανώριμη, όχι επειδή οι κακοί λευκοί βιομήχανοι δεν ενδιαφέρονταν για τις φάτσες των μαύρων.

Kodak Calibration Women

Φυσικά η αλήθεια είναι ότι η φωτογραφία, εξαιτίας αυτών των ίδιων των φυσικών νόμων, πάντοτε ήταν προβληματική, όταν έπρεπε να εστιάσει σε ένα αντικείμενο με μεγάλη απορροφητικότητα στο φως, όπως το πρόσωπο ενός σκουρόχρωμου ανθρώπου. Αν φωτομετρήσεις πάνω σε ένα πολύ σκοτεινό αντικείμενο, τότε, προκειμένου να εξισορροπήσει το χρόνο έκθεσης σε όλη τη φωτογραφία, αναγκαστικά, τα πιο φωτεινά αντικείμενα θα εμφανιστούν υπερβολικά τονισμένα, θα “καούν” όπως λένε οι φωτογράφοι.

Η εξέλιξη της φωτογραφικής τεχνολογίας, έτσι ώστε να καταφέρνει να αντιμετωπίζει με επιτυχία την εξισορρόπηση έκθεσης, είναι ένα πολύ πρόσφατο επίτευγμα. Επί 20 και πλέον χρόνια, από τη δεκαετία του 1950 και αφού επινοήθηκε η κλίμακα “ταχύτητας” του φιλμ ASA-ISO, τότε μονάχα μπόρεσε το αναλογικό φιλμ να εξελιχθεί, ειδικά από την Kodak και τη Fuji, προκειμένου να επιτρέψει και στον μη επαγγελματία, να έχει καλύτερο έλεγχο έκθεσης στη φωτογραφική του μηχανή. Η δε ψηφιακή φωτογραφία, εμφανίστηκε για το ευρύ κοινό, πολύ αργότερα, ουσιαστικά μόλις στα τέλη του 20ου αιώνα.

Galacticus's thoughts

Επομένως, άντε και χαιρέτα μας μίστερ, πως σε λένε, με τις ρατσιστικές σου παπαρολογίες. Κοίτα να αναζητήσεις μέσα σου την αιτία, που προβάλλεις παντού ρατσιστικά αίτια και πάψε εσύ ο ίδιος να βλέπεις τον κόσμο μέσα από ρατσιστικά πρίσματα.

Από το 2001, ο διάσημος (...) συντάκτης τεχνολογίας Λάμπρος Γεωργογάλας καταπολεμά τον σκοταδισμό και την ημιμάθεια, διδάσκοντας στους Έλληνες συμπατριώτες του τα μυστικά της υψηλής τεχνολογίας. Κατόπιν βάναυσης απαγωγής από εξωγήινους, και ηρωϊκής απόδρασης, αισιοδοξεί πως θα γίνει κυρίαρχος του σύμπαντος.