”Γιατί σταμάτησα να αναπτύσσω παιχνίδια για το iPad”

Όχι, η ατάκα δεν είναι δική μου ή άλλου μέλους της παρέας, αλλά του δημιουργού της όχι και τόσο δημοφιλούς μα σίγουρα αξιόλογης Spiderweb software, δείχνοντας πως η ανάπτυξη παιχνιδιών δεν είναι κάτι ευχάριστο.

spiderweb_software_006

Άλλο το να παίζεις, άλλο το να φτιάχνεις παιχνίδια για να ζήσεις. Ειδικά όταν απέναντί σου έχεις την μεγάλη Apple, που λόγω μεγέθους, status, θέσης, πείτε το όπως θέλετε, μπορεί να κάνει ότι της καπνίσει, όποτε της καπνίσει, “γιατί έτσι”. Και μετά, να το περνά ως “standard”.

Αυτό φαίνεται πως αντιμετώπισε ο Jeff Vogel, βασικό (αν όχι… μοναδικό) στέλεχος μιας μικρής, μικρούλας και ασήμαντης εταιρείας, της Spiderweb Software, της οποίας όμως τα παιχνίδια είναι φτιαγμένα με αγάπη, μεράκι, και έχουνε πολλούς φανατικούς οπαδούς εδώ και περισσότερα από 20 χρόνια.

Η Spiderweb Software δημιουργεί κατά κύριο λόγο “old-school hardcore RPGs”, στο ύφος, στυλ (και… ούτε καν στην εμφάνιση – μοιάζουν περισσότερο στα αρχαία Ultima) των Baldur’s Gate, που παρά το “αρχαιολιθικό” τους, χαρακτηρίζονται από εξαιρετικές ιστορίες και πλούσιους κόσμους.

spiderweb_software_001

Μέχρι πρόσφατα, οι τίτλοι της εταιρείας ήταν διαθέσιμοι και στις συσκευές της Apple, μα… όχι πια. Όπως εξηγεί ο Jeff, σε ανάρτηση του (που θα βρεις με ένα κλικ στην πηγή μας), τελευταίες αλλαγές που έκανε η εταιρεία στην καινούρια έκδοση του iOS, 8.3, “σπάνε” τους τίτλους καθιστώντας τους ασύμβατους με τις συσκευές της.

Για να διορθωθεί η κατάσταση, όπως εξηγεί, ο Jeff θα χρειαζόταν να αποκτήσει δικαιώματα χρήσης μιας διαφορετικής engine απο τη “δική του”, που χρησιμοποιούσε μέχρι τώρα στους τίτλους του. Που σημαίνει πως θα πρέπει να πληρώσει για το δικαίωμα χρήσης της, να μάθει εκ του μηδενός πως να την χρησιμοποιεί και να αναπλάσει σε αυτήν από την αρχή τα παιχνίδια του.

Αυτό, λόγω του ότι οι τίτλοι του δεν είναι και τόσο δημοφιλείς, ώστε να του φέρνουν και τσουνάμι εσόδων, θα ήταν απαγορευτικό για έναν μικρό dev σαν αυτόν.

spiderweb_software_003

Είναι δε χαρακτηριστική η ατάκα του, που δείχνει την συνολική απογοήτευση του, πως, και λόγω ηλικίας πια…

Quote:

…Ο εγκέφαλός μου δεν έχει πια τον χρόνο και την ενέργεια που χρειάζεται για να αντιμετωπίσει τα καπρίτσια της Apple πού με αναγκάζουν να ξαναμαθαίνω από την αρχή πως να προγραμματίζω κάθε λίγα χρόνια.

Τουλάχιστον, οι τίτλοι του – από τους οποίους μάλλον είναι γνωστότερο το Avernum – θα συνεχίσουν να είναι διαθέσιμοι στα PCs.

Ody's thoughts

Σημειώνω πως αν και δεν τους έχω δοκιμάσει ακόμα, αγόρασα το συνολικό πακέτο τίτλων της Spiderweb στις τελευταίες εκπτώσεις του Steam, όχι μόνο διότι μου φάνηκε πως όλοι είχαν ενδιαφέρον (και δεν με χαλάει καθόλου το… παλιομοδίτικο της υπόθεσης), αλλά και, κυρίως, επειδή γνώριζα το backstory του “προγραμματιστής, μόνος, την παλεύει εδώ και δεκαετίες για να μας δίνει το όνειρο του σε παιχνίδι” και ήθελα να τον ενισχύσω. €5 ήταν, δεν θα… πεθάνω απο τη δραματική απώλεια τους.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.
  • galacticusX

    Η σχέση μεταξύ της Apple και των devs θα έπρεπε να είναι, κανονικά, συμβιωτική και αμφίδρομα βασιζόμενη στο σεβασμό. Αυτή τη θεωρία δυστυχώς δε φαίνεται να ασπάζεται η Apple, η οποία επιβάλλει τους κανόνες της, στηριζόμενη στην ηγεμονική της θέση. Δυστυχώς, για τους μικρούς devs, θα γίνεται ολοένα και δυσκολότερο να συμβαδίζουν με τους αναθεωρημένους κανόνες. Λίγη περισσότερη ελευθερία δε θα έβλαπτε, αλλά για την Apple υπερέχει η ανάγκη να διατηρήσει αυστηρό έλεγχο των προδιαγραφών της, με την ελπίδα ότι αυτό θα εγγυάται υψηλή ποιότητα apps και λιγότερα παράπονα από τους πελάτες της. Για το συγκεκριμένο developer πάντως, δεν ήρθε και το τέλος του κόσμου. Υπάρχει το Android, υπάρχουν τα Windows και οι κονσόλες.