Βγάλε χρήματα πουλώντας mods παιχνιδιών στο Steam!

Το Steam επιτρέπει πια όχι απλά την διάθεση αλλά και την πώληση mods για παιχνίδια, από φλεγόμενα σπαθάκια μέχρι ολόκληρα total conversions. Αλλά κρατάει… γερό ποσοστό για την πάρτη του.

Skyrim_Nude.jpg

Ξέρεις τι είναι τα mods τώρα πια, έτσι; Για τον Μπάμπη της παρέας, διευκρινίζουμε πως πρόκειται για τις ανεπίσημες μετατροπές και προσθήκες σε παιχνίδια που μπορούν να δημιουργήσουν οι ίδιοι οι gamers για αυτά.

Απο τα πιο διάσημα της παρέας, το Skyrim, που συνέχισε στην πορεία που χάραξαν οι παλαιότεροι τίτλοι των δημιουργών του, επιτρέποντας την σχεδόν πλήρη μετατροπή όλων των παραμέτρων και στοιχείων του δίχως περιορισμούς.

Ody's thoughts

Ειδικά σε αυτό, στο Skyrim, γίνεται το έλα να δεις μέχρι σήμερα όσον αφορά στα mods, με “προσθήκες” και “μετατροπές” που το κάνουν αγνώριστο.

Μπορείς να βρεις για αυτό από τα τυπικά mods που “απλά” αναβαθμίζουν τα γραφικά του, μέχρι εναλλακτικά quests, νέα μοντέλα χαρακτήρων… Ό,τι να’ ναι!

Ίσως ακριβώς για αυτό το συγκεκριμένο παιχνίδι αποτελεί και τον πρώτο τίτλο που απέκτησε υποστήριξη για mods επί πληρωμή. Που σημαίνει πως εκεί που όλα τα mods για αυτό ήταν τσάμπα μέχρι σήμερα, από εδώ και έπειτα, στη σχετική σελίδα του Steam, θα μπορείς να βρεις και κάποια που θα σου ζητούν να καταβάλλεις κάποιο αντίτιμο για να μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις.

Αν, απο την άλλη, έχεις ως χόμπι τη δημιουργία mods, τώρα… μπορείς να την κάνεις επάγγελμα! Αντί να διαθέτεις τα mods σου μέσα από άλλες διόδους, και, όπως συνηθιζόταν, δωρεάν, τώρα μάλλον θα αξίζει να προτιμήσεις το Steam, μέσα απο το οποίο θα μπορείς να βγάλεις και καμιά δεκάρα (ή δυο… ή τρείς…) για τον κόπο σου.

Το βασικό πρόβλημα, και μάλλον ο λόγος που δεν θα μπορέσεις όντως “να το κάνεις επάγγελμα”, είναι πως η Valve θα σου δίνει και οτι πουλάς μέσα από το Steam μόλις ένα 25% των εσόδων, κρατώντας τα υπόλοιπα.

Ody's thoughts

Υποθέτω, βέβαια, πως ο λόγος που είναι τόσο μεγάλο το… χαράτσι είναι διότι κάπου μέσα σε αυτό θα βρίσκεται και κάποια αμοιβή που θα δίνει στους δημιουργούς του κάθε τίτλου για να μην… κλαίγονται πως “βγάζουν άλλοι χρήματα με τον κόπο τους”.

Μία μίζα εκείνοι, μια μίζα αυτοί και, τσούπ, έπεσε ο πωλητής mod στο 25%.

Αρχικά μπορεί αυτή η φάση να φαίνεται καλή, αλλά ίσως μακροπρόθεσμα θα αποδειχθεί καταστροφική ειδικά για αυτόν τον τομέα του PC gaming: για τα mods, που μέχρι τώρα όλοι οι PC gamers θεωρούσαμε σημαντικό προτέρημα των PC, σε σχέση με τις κονσόλες, αφού διατίθονταν στην πλειοψηφία τους δωρεάν και επέτρεπαν να συνεχίσουμε να χαιρόμαστε ένα παιχνίδι για αρκετό καιρό αφού το είχαμε τελειώσει.

Τώρα, και αυτό αποκτά… καρτελάκι τιμής, και μάλλον οι περισσότεροι modders, έχοντας τις δυο επιλογές “να βγάλουν ή να μην βγάλουν χρήματα”, θα… αρχίσουν να επιλέγουν όλο και περισσότερο το προφανές.

Εσύ, δηλαδή, τι θα έκανες στην θέση τους;

Για την ώρα, η δυνατότητα υφίσταται μόνο για το Skyrim, αλλά σίγουρα σύντομα θα την δούμε να εξαπλώνεται και σε πλήθος άλλων τίτλων που διατίθενται μέσα από το Steam.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.
  • galacticusX

    Από τη στιγμή που ο κόσμος επιλέγει αυτό που έχει πραγματική αξία, ας το πληρώνει. Έτσι κι αλλιώς δεν είναι όλα τα mods το ίδιο καλά. Μερικά μάλιστα είναι τόσο καλά, που ουσιαστικά είναι σα να παίζεις άλλο παιχνίδι. Αν λοιπόν ο κατασκευαστής δίνει τις ευλογίες του – αφού τα mods παρατείνουν τη βιωσιμότητα, άρα και τις πωλήσεις – γιατί να μην έχουν ευκαιρία οι καλοί modders να βγάλουν κανά φράγκο;

    Για μερικά παιχνίδια το modding είναι πολύ σπουδαία υπόθεση, π.χ. το rFactor, ένα από τα πιο θρυλικά racing simulations, εξαπλώθηκε μόνο και μόνο χάρη στο modability. Κανείς δεν το παίζει “αμοντάριστο” γιατί το αρχικό του περιεχόμενο είναι εντελώς βασικό. Πολλά racing πιχνίδια ξεκίνησαν ως mods του rFactor, και βασίστηκαν στο modability της μηχανής του.

    Επομένως, γιατί να μην εξελιχθεί και στηριχτεί ένα κατεξοχήν πλεονέκτημα του PC στα games;

  • SephBlades

    Οτι είπε ο αγαπητός TB.

    https://www.youtube.com/watch?v=oGKOiQGeO-k

  • galacticusX

    Είδες που και ακόμα και ο ΤΒ συμφωνεί μαζί μας; Συμφωνώ απόλυτα ότι η Valve είναι μέγιστος νταβατζής και πρέπει να βρεθεί καλύτερη λύση και ότι τελικά η κατάσταση είναι ένα μπάχαλο και μισό. Είναι στο χέρι του καταναλωτή να γυρίσει την πλάτη του στις αηδίες, όπως και στα DLC που δεν έχουν νόημα. Δες πρόσφατα post μας για τα άθλια DLCs του MK X.

  • Nikos

    Ειναι σιγουρα πολυ δικαιο για εναν που φτιαχνει πολυ καλα mods, να πληρωνεται ωστε να δικαιωνεται και η δουλεια του.
    Αυτο που εμενα με ανησυχει, ειναι η τιμολογηση.
    Και με αυτο εννοω, οτι ενας πχ που δεν φτιαχνει τοσο καλα mods, αλλα ειναι αρπαχτρας ρε παιδι μου, θα το τομολογισει αρκετα.
    Το οποιο σημαινει, οτι αυτος που θα εχει κανει πολυ καλυτερη δουλεια, μπορει να το τιμολογησει αρκετα πιο ψηλα, γιατι συγκριτικα με του μαπα, θα ειναι αρκετα καλυτερο. Ποιο θα ειναι λοιπον το μετρο συγκρισης, για την τιμολογηση των mods?