GameBench: αξιόπιστες μετρήσεις επιδόσεων σε mobile συσκευές

Επιτέλους, για να απεξαρτηθούμε πια από τα συνθετικά benchmarks

GaneBench iPhone vs Samsung

Καθώς τα smartphones και τα tabets ωριμάζουν πλέον και ισχυροποιούνται πάρα πολύ, ειδικά ως προς την απόδοσή τους στα 3D graphics, έχει καταστεί πλέον επιτακτική η ανάγκη για τη δημιουργία αξιόπιστων μετρητικών προγραμμάτων, τα οποία θα μετρούν τις πραγματικές επιδόσεις των συσκευών σε πραγματικές συνθήκες εκτέλεσης εφαρμογών και όχι μέσω συνθετικών benchmarks.

Το GameBench έρχεται να καλύψει ακριβώς αυτό το κενό: δες το σαν το αντίστοιχο του FRAPS για τα PCs, με τη διαφορά ότι το GameBench υπόσχεται πολύ περισσότερα από την απλή καταγραφή του framerate ενός game που θα τρέχει στο iPhone ή στο Android κινητό σου. Η καταγραφή των δεδομένων είναι ολοκληρωμένη και περιλαμβάνει μέσα και ελάχιστα frames/sec, φόρτος εργασίας CPU, κατανάλωση μνήμης και άλλα στοιχεία, πολύτιμα για να αναδείξει κανείς τις πραγματικές δυνατότητες του hardware μιας mobile συσκευής.

Ενδιαφέρουσα είναι αυτή εδώ η αναφορά, που είναι ένα απτό παράδειγμα σύγκρισης μερικών νέων high-end smartphones, όπως το iPhone 6 και το Samsung Galaxy S6. όπως αποδεικνύεται, το iPhone 6 αποδίδει σταθερότερα και υψηλότερα frame rates, χάρη στο κορυφαίο του hardware, ωστόσο η αλήθεια είναι ότι και η εγγενής ανάλυση, στην οποία εκτελούνται τα games στο iPhone, είναι μικρότερη από εκείνη των ανταγωνιστικών Android smartphones. Τα mobile games είναι περιβόητα για την παντελή έλλειψη ρυθμίσεων, όπως άλλωστε και τα παιχνίδια στις κονσόλες. Είναι χαρακτηριστιό ότι μόνο το GTA San Andreas και μόνο στην Android έκδοσή του, παρέχει ρυθμίσεις ανάλυσης, viewing distance κλπ, όπως έχουμε συνηθίσει στα PCs.

Τώρα, αν το GameBench, ωθήσει τους κατασκευαστές games, να συμπεριλάβουν περισσόερες ρυθμίσες γραφικών, αυτό θα το δείξει το άμεσο μέλλον. Επίσης πρέπει να τονίσουμε ότι η υψηλότερη απόδοση του iPhone δεν οφείλεται μονάχα στο hardware του, αλλά και στο γεγονός ότι τα παιχνίδια και γενικότερα, οι εφαρμογές που γράφονται για iOS, είναι καλύτερα βελτιστοποιημένες για πολύ συγκεκριμένο hardware και οι iOS devs δεν έχουν να αντιμετωπίσουν τον ωκεανό διαφορετικών συσκευών και chipsets, όπως γίνεται στην περίπτωση του Android.

Galacticus's thoughts

Είμαι απολύτως βέβαιος ότι όσο ωριμάζει η τεχνολογία, τόσο τα mobile games θα μοιάζουν με τα αντίστοιχα για κονσόλες και PCs και αυτό θα μεταφραστεί σε πιο σοβαρή προσέγγιση στο θέμα των settings. Και είμαι επίσης βέβαιος ότι η ψαλίδα των επιδόσεων μεταξύ iPhone και Android θα εξαφανιστεί, μόλις η μέτρηση λάβει υπόψη της την αναγωγή σε ίδιες αναλύσεις.

 

Από το 2001, ο διάσημος (...) συντάκτης τεχνολογίας Λάμπρος Γεωργογάλας καταπολεμά τον σκοταδισμό και την ημιμάθεια, διδάσκοντας στους Έλληνες συμπατριώτες του τα μυστικά της υψηλής τεχνολογίας. Κατόπιν βάναυσης απαγωγής από εξωγήινους, και ηρωϊκής απόδρασης, αισιοδοξεί πως θα γίνει κυρίαρχος του σύμπαντος.