Το 3DMark μετράει πόσο βαρύ το έχεις (το API)

Πάντα επίκαιρο, πάντα στην κόψη του gaming, το 3DMark απέκτησε ένα νέο benchmark που μετράει πόσο “βαρύ” είναι ένα gaming API – πως λέμε DirectX – στον υπολογιστή σου.

3dmark_002

Η επόμενη, δωδέκατη έκδοση των Directx αλλά και το Mantle της AMD πρωτοτυπούν στο ότι ακολουθούν μία διαφορετική προσέγγιση από τα μέχρι τώρα gaming APIs. Μια, από πολλές απόψεις, πιο “κονσόλαδική” προσέγγιση: είναι “πιο κοντά στο hardware” και, άρα, “πιο ελαφριά”.

note

Gaming APIs: πρόκειται για μεθόδους με τις οποίες οι προγραμματιστές μπορούν να “μιλούν” στο hardware του υπολογιστή για να δημιουργούν όσα βλέπουμε στην οθόνη, όσα ακούμε από τα ηχεία ή ακουστικά μας, όσα, γενικά, ζούμε σε ένα παιχνίδι.

Με αυτά αντί ο προγραμματιστής να πρέπει να φτιάξει όλο τον κώδικα ενός παιχνιδιού από το μηδέν, μπορεί να δανείζεται έτοιμο κώδικα που είχε ετοιμαστεί στο παρελθόν για στοιχειώδεις λειτουργίες όπως η απεικόνιση πολυγώνων, η ανάγνωση και αποθήκευση αρχείων κ.λπ.

Στη νέα έκδοση του, λοιπόν, το 3DMark είναι η πρώτη εφαρμογή που δηλώνει ειδίκευση στην μέτρηση του πόσο “βαρύ” είναι ένα API. Η εφαρμογή χρησιμοποιεί ως βάση τα τωρινά (ή, μάλλον… “χθεσινά”;!) DirectX 11, με τα οποία συγκρίνει τα DirectX 12 και το Mantle, παρουσιάζοντας την διαφορά επιδόσεων ανάμεσα τους.

Άξιο σημείωσης πως πρόκειται για την πρώτη φορά που ένα benchmark – ή, έστω, ένα… υποτμήμα του – δηλώνει ειδίκευση όχι στο να συγκρίνει τις επιδόσεις ανάμεσα σε διαφορετικά κομμάτια hardware, αλλά στο πώς λειτουργεί το ίδιο hardware με τη χρήση διαφορετικών, ας πούμε, “κομματιών κώδικα”.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.