Project Morpheus: εντυπωσιακή παρουσία του Virtual Reality συστήματος της Sony στην GDC

Όσοι παρευρέθησαν στην φετινή GDC, και αξιώθηκαν να δοκιμάσουν την νέα, σχεδόν τελική έκδοση του συστήματος εικονικής πραγματικότητας της Sony, Project Morpheus, δήλωσαν εντυπωσιασμένοι.

sony-project-morpheus-01

Ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του ανανεωμένου Project Morpheus που η Sony έδειξε στην φετινή GDC, ήταν σύμφωνα με όσους το δοκίμασαν, o σημαντικά αυξημένος ρυθμός ανανέωσης των OLED οθονών του, που τώρα πια “τρέχουν” στα 120Hz.

Ακριβώς για αυτόν τον λόγο καταφέρνει να παρουσιάζει πια τρομερά ομαλή κίνηση, κάνοντας την… εικονική εμπειρία να μοιάζει περισσότερο πραγματική.

Το ότι είναι και πολύ πιο ελαφρύ από τον πρόγονο του, αλλά και σχεδιασμένο έτσι ώστε να μην ενοχλεί όποιον τυχαίνει να φοράει γυαλιά, το καθιστά μια σχεδόν άριστη λύση virtual reality.

Αν και οι οθόνες του έχουν την ίδια ανάλυση με την προηγούμενη έκδοση – 1080p, η Sony κατάφερε να μειώσει τα μαύρα περιθώρια, στα άκρα τους, μεταφέροντας τα στην “περιφερειακή όραση” του χρήστη, ενώ δεν προκαλούνται και (τόσες)… ζαλάδες, αφού (οι οθόνες) έχουν μικρότερη “διατήρηση εικόνας”.

note

Όπου “διατήρηση εικόνας” ένα πρόβλημα σε όλες τις οθόνες, όπου ένα καρέ που έχει εμφανιστεί και έχει φύγει, “αφήνει ίχνος” για ελάχιστο χρόνο στην οθόνη που “μπλέκεται” με τα επόμενα – δημιουργώντας μια κάπως-πιο-θολή εικόνα. Κάτι σαν… αναπόφευκτο motion blur, ένα πράγμα.

project_morpheus_004.jpg

Η Sony φαίνεται να έχει κάνει πανέξυπνες πατέντες με την όλη υλοποίηση, αφού η όλη υπόθεση δεν περιορίζεται στο hardware αλλά επεκτείνεται και στο λογισμικό και το πώς αυτά συνεργάζονται. Για παράδειγμα, ένα demo που έδειξε, το Heist της London Studio, ναι μεν τρέχει στα 60fps, στο PlayStation 4, αλλά χρησιμοποιεί μια μέθοδο που η Sony αποκαλεί reprojection για να παρουσιάζει ακόμη πιο ομαλή κίνηση – ταιριαστή στα 120fps του Project Morpheus.

Όπως μαντεύει όποιος έχει ασχοληθεί με την επεξεργασία video, αυτό γίνεται με το PlayStation 4 να “χώνει ενδιάμεσα καρέ” ανάμεσα στα “κανονικά”, τα οποία δημιουργεί βάσει πληροφοριών σχετικά με την κίνηση του χρήστη, που λαμβάνει από την… κρανούμπα.

Φυσικά, η Sony δεν θα μπορούσε να χάσει την ευκαιρία να προβάλει το πόσο κορυφάδικα είναι τα χειριστήρια Move ειδικά για την περίπτωση της Virtual Reality. Ειδικά αφού όχι μόνο βοηθούν στο να έχεις κάποιον έλεγχο σε όσα βλέπεις καθώς χρησιμοποιείς το Project Morpheus, αλλά και επειδή συμβάλλουν στο να σε εντοπίζει στον χώρο η κονσόλα, βοηθώντας στην τοποθέτηση σου “μέσα στον εικονικό κόσμο”.

Και επιτέλους έχουμε και ημερομηνία κυκλοφορίας. Στο περίπου. Το Project Morpheus αναμένεται κάποια στιγμή μέσα στο πρώτο μισό του 2016 στην αγορά, και προφανώς, όπως συνηθίζεται σε τέτοιες περιπτώσεις, δεν έχει αναφερθεί τίποτα σχετικά με το πιθανό κόστος του.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.

Comments are closed.