Night Shift: η κατάντια του gaming τον 21ο αιώνα

Η επιτομή της αποθέωσης της τυχαιότητας

Night Shift

Πριν το Internet ήταν απλώς αδύνατον να αναπτυχθεί αυτό που αποκαλούμε σήμερα “indie gaming” και το ανάλογο εκείνων των μακρινών, προ-web, εποχών θα ήταν, νομίζω, κάτι ανάμεσα σε low budget freeware ή shareware παιχνίδια χαμηλής ποιότητας. Σήμερα, χάρη στα μοντέρνα εργαλεία ανάπτυξης, τη ευκολία να στήσεις ένα κανάλι προβολής και κυρίως, να εκμεταλλευτείς ένα μέσο όπως το Early Access του Steam, όχι μόνο έχουμε πλημμυρίσει από μυριάδες indie κατασκευάσματα, αλλά μάλιστα μας ζητάνε και λεφτά για μισοτελεωμένα προγράμματα, κάτι που έχει περάσει και έχει διαποτίσει και το χώρο του mainstream.

Έτσι λοιπόν φτάνουμε σε παραδείγματα όπως το Night Shift, ένα περίεργο υβρίδιο παιχνιδιού οδήγησης, FPS, puzzle και μυστηρίου. Τα γραφικά είναι υποτυπώδη, τετραγωνισμένα και κατώτερα παιχνιδιών που έχουν κυκλοφορήσει πριν από 20 χρόνια. Σενάριο δεν υπάρχει, αν και αυτό δεν αποτελεί, κατ’ ανάγκη, αρνητικό παράγοντα. Και το παιχνίδι είναι φτηνό, μόλις 4,5 ευρώ, οπότε δεν μπορεί να κατηγορήσει τους δημιουργούς του για οικονομική εκμετάλλευση.

Γραφικά, για τα μπάζα. Αλλά, επειδή ζούμε σε εποχή που αγαπάει παθολογικά οτιδήποτε ρετρό, με περίτρανη απόδειξη το Minecraft, αυτό πλέον δεν αποτελεί ψεγάδι, αλλά “έξυπνη, μινιμαλιστική προσέγγιση”. Τα ίδια τα λογικά παζλ περιέχουν αυτοκίνητα, φώτα, φαντάσματα, κρυπτογραφικά μηνύματα και άλλα, λογικώς αποσυνδεδεμένα, μεταξύ τους στοιχεία (συνδεδεμένα ίσως σε κάποιο μυστήριο εγκέφαλο που σκέφτεται υπερβολικά αλληγορικά και μυστικιστικά). Είναι νύχτα, γιατί είναι ευκολότερο να φτιάξουμε ένα μαυρισμένο τοπίο χωρίς γραφικά και είναι ευκολότερο να φτιάξουμε έναν procedural αλγόριθμο επανάληψης των ίδιων και των ίδιων ή, ελαφρά διαφορετικών levels. Συγχαρητήρια! Μόλις απαλλαγήκατε από τη διαδικασία δημιουργίας ενός ευφάνταστου και με ειρμό, σεναρίου για το παιχνίδι σας!

Ασφαλώς, δεν πρέπει να αφήσουμε αμνημόνευτη τη δυναμική μουσική επένδυση, μια ακόμη δόση ρετρίλας και electro-vibe που μας μεταφέρει στα 80s, θυμίζοντάς μας Miami Vice, αλλά και την προωθητική αφισούλα μας, όπου κυριαρχεί το neon και η disco-pop αισθητική. Σιγά μετά, μη μας νοιάζει το gameplay. Αφού η μουσική είναι τόσο ΟΣΟΜ!!

dud-high-man

Εκείνο που μου δημιουργεί περιέργεια είναι, ότι ακόμη και όσοι το έχουν αγοράσει και παίξει, ακόμη κι αν δεν το καταλαβαίνουν, ακόμη κι αν δεν είναι ικανοποιημένοι, παρόλα αυτά το προτείνουν ως μια “διαφορετική εμπειρία”. Μια εμπειρία , η οποία μπορεί να αναβαθμιστεί με ταυτόχρονη την κατανάλωση αλκοόλ ή ναρκωτικών, ανάλογα με τη διάθεση του καθενός, όπως αναφέρει άλλος σχολιαστής στο Steam.

Ασφαλώς η ελευθερία της έκφρασης, του πειραματισμού, η αναζήτηση της διαφορετικότητας, της εναλλακτικής σκέψης, η διαφορετική αντίληψη όσον αφορά το τι συνιστά την έννοια του “gaming”, είναι απολύτως σεβαστά. Δε λέω ότι πρέπει να απαγορεύεται στον καθένα να δημιουργεί και να ανεβάζει αυτό που (τουλάχιστον νομίζει ότι) θεωρεί παιχνίδι. Αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να καταπίνουμε αμάσητο ό,τι μας σερβίρουν, ιδιαίτερα όταν αυτό ακολουθεί πιστά τη σχολή του Τυχαίου Οτινανισμού®.

Από το 2001, ο διάσημος (...) συντάκτης τεχνολογίας Λάμπρος Γεωργογάλας καταπολεμά τον σκοταδισμό και την ημιμάθεια, διδάσκοντας στους Έλληνες συμπατριώτες του τα μυστικά της υψηλής τεχνολογίας. Κατόπιν βάναυσης απαγωγής από εξωγήινους, και ηρωϊκής απόδρασης, αισιοδοξεί πως θα γίνει κυρίαρχος του σύμπαντος.
  • e4rthw0rm

    Είχα το θράσος να πατήσω το βίδεο:

    http://i.imgur.com/Ez7w0A6.gif?1

  • stregas

    Πραγματικά απίστευτο που ζητάνε λεφτά γι’ αυτό το χάλι…