Η τεχνητή ευφυΐα της Google μπορεί να… σε σκίσει στο Atari!

Όχι μόνο η τεχνητή ευφυϊα της Google έμαθε από μόνη της πώς να παίζει 49 παιχνίδια του Atari, αλλά και πώς να… ταπεινώνει τους ανθρώπινους παίκτες όσον αφορά στα high scores!

glados_002

Το ότι είναι πια ικανή να επεξεργάζεται πολύ μεγαλύτερα ποσά δεδομένων σε σχέση με το παρελθόν μάλλον ήταν το κλειδί που επέτρεψε στην τεχνητή ευφυΐα DeepMind της Google να μάθει από μόνη της πώς να σε ταπώνει σε 49 κλασικά παιχνίδια του Atari!

Συνδυάζοντας ένα deep neural network με την τεχνική reinforcement learning, η DeepMind άρχισε να παρατηρεί τα παιχνίδια δίχως καν να γνωρίζει τους βασικούς κανόνες τους, και εκτιμώντας από μόνη της το “τι ήταν σωστό και τι λάθος”, ανάλογα με το αν ανέβαινε το σκορ ή αν έχανε, ξεκίνησε να πειραματίζεται μαζί τους.

Atari Breakout

Επιλέγοντας τους “πειραματισμούς” της που οδηγούσαν σε θετικά αποτελέσματα, π.χ. σε αύξηση του σκορ, επαναλαμβάνοντας τους, “ξεχνώντας” αυτούς που είχαν αρνητικά αποτελέσματα και… επαναλαμβάνοντας αυτή τη λογική, σύντομα όχι μόνο είχε βρει από μόνη της τον σωστό τρόπο να παίζει τα παιχνίδια, αλλά το έκανε και καλύτερα από οποιονδήποτε άνθρωπο στο παρελθόν!

Για σκεφτείτε τώρα: αν μπορεί σήμερα να κάνει αυτό στο Breakout..:

τι θα μπορεί να κάνει σε ένα χρόνο από τώρα, όταν θα μπορεί να επεξεργάζεται δεκαπλάσιο όγκο δεδομένων;

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.
  • galacticusX

    Σε ένα χρόνο θα γίνει αστέρι στο Bubble Bobble. Ξεχνάς όμως μια λεπτομέρεια. Ότι για τον παίκτη, το μεγαλύτερο εμπόδιο δεν ήταν η ευφυία του, αλλά το γ#$%&$(^(^&%^ joystick που έκανε ότι του κάπνιζε.

  • skylik8

    Τον έλεγχο πυραύλον να μην αποκτήσουν. Παράβαλε WarGames(1983)

    http://www.imdb.com/title/tt0086567/