OSVR: η Razer “χώνεται” στο χώρο της Virtual Reality

Η Razer προσπαθεί να μετατραπεί στον βασικό διαχειριστή του οτιδήποτε-virtual-reality με δική της “προσωπίδα” OSVR και software για ευκολότερη ανάπτυξη τίτλων.

razer_osvr_001

Αν και ήταν αναμενόμενο πως θα βλέπαμε περισσότερες συσκευές virtual reality να κάνουν την εμφάνισή τους, ήταν έκπληξη το ότι η σημαντικότερη από αυτές αποκαλύφθηκε από την Razer! Η εταιρεία παρουσίασε μια δική της προσωπίδα, παρόμοια με το Oculus Rift DK2, που όμως θα διατεθεί σχεδόν στο μισό κόστος από εκείνο, στην ίδια τιμή με το δεν-έχω-οθόνη Gear VR της Samsung: $199.99!

Ναι, μιλάμε για ένα πλήρες σύστημα εικονικής πραγματικότητας, το OSVR Hacker Dev Kit, που θα μπορείς να συνδέσεις στον υπολογιστή σου για να αρχίσεις να ταξιδεύεις σε άλλους κόσμους. Όπως ίσως πρόσεξες όμως, αυτό είναι το OSVR Hacker Dev Kit, όχι “το OSVR” (“σκέτο”). Τι είναι το OSVR (“σκέτο”); Κάτι ακόμη πιο σημαντικό!

Πρόκειται για την πλατφόρμα Open Source Virtual Reality, που έχει ως στόχο να βοηθήσει στην ανάπτυξη εφαρμογών εικονικής πραγματικότητας. Μέσω αυτής θα είναι ευκολότερο για τους απανταχού developers να δημιουργήσουν έναν τίτλο με ένα σύνολο τεχνολογιών (π.χ. την Unreal ή την Unity engine) και να την “μεταφέρουν” σε όλες τις πιθανές πλατφόρμες Virtual Reality του μέλλοντος.

razer_osvr_002

Το πιο ενδιαφέρον είναι, φυσικά, το “open” της όλης υπόθεσης, που… δεν είναι τυχαία λεξούλα στο όνομα του: η Razer όχι μόνο δεν θα προσπαθήσει να εμποδίσει μα, το αντίθετο, θέλει να βοηθήσει τους απανταχού hackers και devs να… αλλάξουν τα φώτα τόσο στο OSVR Hacker Dev Kit όσο και στο software της. Για αυτό το σκοπό θα διαθέσει online απολύτως δωρεάν και “ανοιχτό” το όποιο λογισμικό της συνολικής λύσης της, αλλά και τα ίδια τα σχέδια και σχεδιαγράμματα του OSVR Hacker Dev Kit, ώστε να μπορεί όποιος θέλει να δημιουργήσει κλώνους του, εναλλακτικά εξαρτήματα του μέσω 3D printing κ.λπ.

razer_osvr_005

Και προφανώς αυτά δεν θα τα κάνει διότι… μας αγαπάει και θέλει να ενισχύσει το open source – αν ήταν έτσι, φίλε λινουξά Μπάμπη, θα μας έδινε για 3D printing και τα μοντέλα του Copperhead, που παραμένει κορυφάουα. Oh, noes.

Τα κάνει διότι αναγνωρίζει πως αυτός είναι ο ευκολότερος και γρηγορότερος τρόπος να μετατρέψει την πρόταση της σε πλήρες “οικοσύστημα”, με εκατοντάδες ή και χιλιάδες “πειραχτήρια” στην υφήλιο να επεκτείνουν και, με τη (τσάμπα για αυτήν) δουλειά τους, να εδραιώνουν την πρόταση της ως μια πρωταγωνιστική δύναμη στο χώρο της σημαντικότερης επερχόμενης τεχνολογίας του πολύ-πολύ κοντινού μέλλοντος. Η Virtual Reality φαίνεται όλο και περισσότερο πως θα είναι όντως το “next big thing”, και αν το “κόλπο” της Razer πιάσει, αυτή θα γίνει ένας από τους… κλειδοκράτορες της!

Ody's thoughts

Και, για να είμεθα και λίγο ρεαλιστές… why the fuck not?! Τουλάχιστον, αυτή είναι ντόμπρα μαζί μας: φτιάχνει όντως κορυφαία ποντίκια, μας τα πουλάει με “πουλ-μουρ-προμόσιον” για να δικαιολογήσει και το λιγάκι τσιμπημένο κόστος τους, και αυτό είναι όλο. Δεν θυμάμαι να επιχείρησε ποτέ να βάλει χέρι στα προσωπικά δεδομένα μας για να τα πουλήσει σε διαφημιστές, όσο τόσοι και τόσοι άλλοι. Αυτό προς όποιον πει “μπου, εμπορική εταιρεία το παίζει open, μπούυυ” δίχως να έχει σκεφτεί ποιες είναι “οι εναλλακτικές”.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.