Grand Theft Auto V: FPS προοπτική, περισσότερο περιεχόμενο, Ultra HD αναλύσεις

Αν δεν σου “κάνουν κλικ” τα παραπάνω, τότε είσαι από αυτούς που, όπως λέει ο μπατζανάκης μου, παίζουν μόνο… “παιχνίδια για φαροφύλακες”.

Grand Theft Auto 043

Έτσι αποκαλεί ο αγαπητός μπαντζανάκης μου τα adventures, στα οποία γνωρίζει πως τρώω ώρες επι ωρών με την σύζυγό, διερωτώμενος γιατί δεν τις ξοδεύω παίζοντας παιχνίδια στρατηγικής όπως εκείνος. Ah, well, “γούστα είπε ο πίθηκος, και έφαγε σαπούνι” (και-καλά κινέζικη παροιμία, που ποτέ δεν θυμάμαι που πρωτοάκουσα). “Παιχνίδια για φαροφύλακες”.

Μόνο αν παίζεις μόνο τέτοια, λοιπόν, δεν πρόκειται να σου φανεί ενδιαφέρουσα η αναβάθμιση που έκανε η Rockstar Games στην ανανεωμένη έκδοση του υπερ-επιτυχημένου τίτλου της, Grand Theft Auto V, που θα δούμε σε PlayStation 4, Xbox One και, φυσικά, PC. Και αυτό διότι η εταιρεία δεν αναλώθηκε στο να χαρίσει σε αυτές τις δυνατότερες πλατφόρμες απλά υψηλότερες αναλύσεις και κάποια πρόσθετα εφέ, αλλά πραγματικά αναβάθμισε τον τίτλο ώστε η δράση του να μοιάζει αρκετά διαφορετική.

Πρώτα από όλα, το αναβαθμισμένο Grand Theft Auto V, ναι, θα υποστηρίζει υψηλότερες αναλύσεις από αυτές που παρουσίαζε στα Xbox 360 και PlayStation 3. Ειδικά στα PCs δεν μιλάμε απλά για αναλύσεις HD αλλά μέχρι και Ultra HD. Και δεν πρόκειται μόνο για “αλλαγή ανάλυσης”, με τα υπόλοιπα τμήματα των γραφικών να μένουν ίδια και απαράλλακτα, όπως συνηθίζουν αρκετές εταιρείες που μας δίνουν HD remix παλαιοτέρων τίτλων τους, α, όχι: θα είναι βελτιωμένες και οι επιφάνειες, όπως λέμε textures, για να μην έχεις “καθαρά πολύγωνα μα θολές επιφάνειες” στο παιχνίδι (όπως συνηθίζεται σε περιπτώσεις σαν αυτές που είπαμε, όπου το μόνο που αναβαθμίζεται είναι η ανάλυση).

Grand Theft Auto 042

Μαζί με αυτά, ξαναδουλεύτηκαν και τα animations χαρακτήρων του τίτλου, ενώ προφανώς θα υπάρχει και πολύ μεγαλύτερο draw distance.

Info

Draw distance: αυτό που λένε οι λέξεις, δηλαδή το πόσο μακριά μπορεί να σχεδιάσει τον κόσμο του παιχνιδιού η μηχανή του. Όπως λέμε “το πόσο μακριά βλέπεις”. Πρόκειται για ένα από τα πρώτα πραγματα που περιορίζονται σε τίτλους του είδους, ανάλογα με το πόσο αδύναμη είναι η πλατφόρμα στην οποία τρέχουν, με τις χειρότερες των περιπτώσεων να μοιάζουν να σχεδιάζουν τον κόσμο σε απόσταση μόλις δύο τρια-μέτρα από εκεί που βρίσκεται ο χαρακτήρας σου. Στα PCs και PlayStation 4 και Xbox One, λοιπόν, “θα βλέπεις μακριάααα” όσον αφορά στο Grand Theft Auto V.

Η σημαντικότερη απ’ όλες τις αλλαγές όμως, που αλλάζει εντελώς την δράση του τίτλου, είναι η ενσωμάτωση ενός first person mode, όπως λέμε “προοπτική πρώτου προσώπου”. Που, δηλαδή, θα σου επιτρέπει να βλέπεις την δράση του όπως την έβλεπες, για παράδειγμα, στα Call of Duty, Halo ή, πιο ταιριαστό στην συγκεκριμένη περίπτωση, στα δυο Payday (αντίο Payday μετά από αυτό;!): “μέσα από τα μάτια του χαρακτήρα που ελέγχεις”.

Grand Theft Auto 037

Πρακτικά αυτό σημαίνει πως ακόμη κι αν έχεις ήδη παίξει το παιχνίδι στις κονσόλες όπου είχε κυκλοφορήσει, ακόμη και αν το έχεις τελειώσει, ακόμη και αν το έχεις… σκυλοβαρεθεί, η Rockstar βρήκε το κατάλληλο… “κόλπο” για να κάνει τη νέα έκδοση να μοιάζει εντελώς διαφορετική.

Για όσους δε αντιπαθούν τα παιχνίδια οδήγησης που υιοθετούν ρεαλιστική προοπτική μέσα από το ίδιο το αυτοκίνητο και προτιμούν να οδηγούν βλέποντας το τουτού τους “από πίσω”, όπως έχει καθιερωθεί στα arcade παιχνίδια οδήγησης εδώ και χρόνια, και όπως πάντα συνέβαινε με τους τίτλους της σειράς, η χρήση της προοπτικής πρώτου προσώπου δεν θα είναι υποχρεωτική και σε αυτή τη φάση. Αυτό σημαίνει πως θα μπορείς να παίζεις το παιχνίδι “μέσα από τα μάτια του χαρακτήρα που ελέγχεις” αλλά να “γυρίζεις” στην κλασική προοπτική τρίτου προσώπου, “πίσω από αυτόν”, όταν μπαίνει σε κάποιο αυτοκίνητο.

Ody's thoughts

Μετά από αυτά, κάτι μου λέει πως ακόμη και αν το έχεις ήδη, μάλλον θα το ξανα-αγοράσεις! Να τα βλέπουν οι άλλες εταιρείες: εκεί που προσπαθούν να μας… αρμέξουν και να ξεζουμίσουν την τσέπη μας κυκλοφορώντας κομμάτια του κάθε τίτλου τους ως “πρόσθετα DLCs”, η Rockstar έκανε μια έξυπνη αλλαγή και σωστή δουλειά στην αναβάθμιση του για δυνατότερα συστήματα και, τσουπ, μας έπεισε πως ναι, αξίζει με τα χίλια να της τα ξανασκάσεις. Άποψη μου, φυσικά, και ομολογώ πως εγώ… τη γλίτωσα: ΑΚΟΜΗ δεν έχω παίξειτην “απλή” έκδοση του τίτλου, διότι τον περίμενα για PC. Me happy!

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.