Ομαλά σαν… βούτυρο βιντεάκια στα 60 fps στο YouTube

web
Tags: , ,

Ομαλά σαν… βούτυρο βιντεάκια στα 60 fps στο YouTube

60fps_002

Τώρα, αν σου πω ότι προσωπικά κατάλαβα γιατί ασχολούμαστε και πάλι με αυτό το ζήτημα, τη στιγμή που το είχαμε αναφέρει πριν από τόσο καιρό, θα σε γελάσω. Και όμως, δεν είναι λίγα τα sites που αναφέρουν ότι το YouTube απέκτησε δυνατότητα προβολής βίντεο που τρέχουν με σχεδόν διπλάσιο ρυθμό από αυτά που φιλοξενούσε μέχρι σήμερα, δηλαδή στα 60 αντί για 30 καρέ το δευτερόλεπτο.

Για την ακρίβεια, είχαμε μιλήσει για αυτό βλέποντας κάποια trailers παιχνιδιών, που ήταν και τα πρώτα που είχαν εκμεταλλευτεί αυτή τη δυνατότητα. Η διαφορά “επι 2” στο framerate τους έκανε τα βίντεο του YouTube να μοιάζουν όπως η δράση που βλέπει κανείς στην ίδια την οθόνη του καθώς παίζει, κάνοντας τα να μοιάζουν πολύ πιο ζωντανά.

Η αλήθεια, βέβαια, είναι πως τα μάτια μας έχουν συνηθίσει να βλέπουν βίντεο που τρέχει σε ρυθμούς από 24 μέχρι 30 καρέ το δευτερόλεπτο, με αποτέλεσμα να μας φαίνεται περίεργο οτιδήποτε διαφορετικό. Αυτό αποδείχθηκε περίτρανα στην περίπτωση του The Hobbit, της πρώτης ταινίας που γυρίστηκε (και προβλήθηκε σε αίθουσες που υποστήριζαν τη δυνατότητα) στα 60fps, οι θεατές του οποίου είπαν πως αυτή η “σπέσιαλ έκδοση” τους έμοιαζε ψεύτικη.

Έτσι, το πιθανότερο είναι πως τα περισσότερα βίντεο που θα δούμε να εμφανίζονται στο YouTube σε αυτό το ρυθμό θα είναι trailers και gameplay videos από παιχνίδια και όχι οτιδήποτε “με πραγματικούς ηθοποιούς”.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.
  • galacticusX

    Ρε παιδιά δεν είναι κάτι συνταρακτικό, ούτε τα μάτια μας έχουν κάποιο v-sync στα 24-30 fps. Απλώς η διαδοχή εικόνων με ρυθμό χαμηλότερο από αυτά τα όρια, μοιάζει περισσότερο με διαδοχή στατικών καρέ και όχι με ομαλά κινούμενη εικόνα. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν μπορούμε να αντιληφθούμε τη διαφορά σε πιο ομαλό frame rate.

    Κι ούτε είναι κάτι το καινούριο: πάρε ένα οποιοδήποτε σχετικά παλιό παιχνίδι, βάλτο σε low details και δες “buttery smooth” animation. Εκεί που δια γυμνού οφθαλμού δεν μπορείς να δεις διαφορά είναι πάνω από τα 60fps, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δεν έχει επίπτωση στο gameplay, ‘εχει και παραέχει.

    Για αυτό οι τελειομανείς επαγγελματίες παίκτες των fps απαιτούν 120+ fps. Φυσικά, το marketing των εταιρειών στο κάνει σα να είναι επιβεβλημένο να έχεις monitor 120Hz και mouse στα 10.000dpi και “ειδικά” πληκτρολόγια με antighosting και λοιπές χαζομάρες. Στην πραγματικότητα οι περισσότεροι δε θα εκμεταλλευθούν ποτέ τα specs που χρυσοπληρώνουν.

  • Jim Misi

    Και για πρώτη φορά αναφέρεται σαφώς πως η λειτουργία αυτή είναι συμβατή μόνο με τον Chrome. Οπότε έχουμε και λέμε: Chrome για να βλέπεις τέτοιου είδους βιντεάκια και να παίζεις κάποια browser games που τρέχουν καλύτερα στο chrome από τους άλλου browsers. Firefox για να μπαίνεις σε κυβερνητικά site ( βλέπε εφαρμογές του taxis net) και δημόσιων ιδρυμάτων ( πανεπιστήμια κ.α. ) γιατί υποστηρίζουν μόνο firefox και I.E., και σε αυτόν όχι τον 11. Opera γιατί … απλά μου αρέσει και τον χρησιμοποιώ εδώ και χρόνια.
    Δεν είναι τίποτα, απλά ήθελα να το βγάλω από μέσα μου! “We need one browser to rule them all!”