Γιατί δεν πρέπει να ασχολείσαι με το Apple Watch

Ανήκει σε ένα άλλο, παράλληλο σύμπαν με σένα

Apple Watch Paris Fashion

Φίλε geek / gamer / tech freak, πρέπει να ξεκαθαρίσω μια για πάντα κάτι: το Apple Watch (ειδικά το Apple Watch, σε αντίθεση με όλα τα άλλα smartwatches) δεν πρέπει να σε απασχολεί και δεν ανήκει στη δική σου σφαίρα πραγματικότητας. Τουλάχιστον όχι αν αυτοπροσδιορίζεσαι με έναν ή περισσότερους από τους τρεις παραπάνω προσδιορισμούς τους οποίους χρησιμοποίησα για να σε προσφωνήσω.

Apple Watch Praise

Βλέπεις, το Apple Watch, ή απλούστερα το Watch (δηλ. ΤΟ ρολόι) δεν απευθύνεται σε σένα. Είναι μια ντρίπλα της Apple, μια προέκτασή της σε έναν άλλο κόσμο, εκλεπτυσμένο, αιθέριο, ντελικάτο. Η πρόθεση της Apple είναι καταστήσει το Watch σε σημείο αναφοράς της παγκόσμιας ωρολογοποιΐας για τον 21ο αιώνα. Τα κατάλληλα άρθρα για ένα τέτοιο προϊόν δεν βρίσκονται στα συνήθη τεχνικά γκατζετοειδή sites, αλλά στα κάθετα και εξειδικευμένα (“niche” όπως λέμε στην αγγλοελληνικήν), όπως αυτό εδώ το χαρακτηριστικότατο άρθρο που κάνει μια εκτενέστατη ανάλυση του ρόλου που παίζει το Watch στη βιομηχανία των ωρολογίων.

Αν δεν έχεις πλήρη εικόνα του κοινού στο οποίο απευθύνεται το συγκεκριμένο άρθρο, είναι εύκολο να εκπλαγείς και να αναρωτηθείς ποιο κοκτέιλ ψυχοτροπικών και παραισθησιογόνων σκευασμάτων χρησιμοποιεί ο εν λόγω αρθρογράφος για να γράψει, όσα, εν πάση περιπτώσει, γράφει. Λέξεις όπως “παπαριές”, “μπούρδες” ή “μπαρούφες”, κάλλιστα θα μπορούσαν να προσδιορίσουν την άποψή μου γύρω από τα γραφόμενα, αλλά και κατά προέκταση να περιγράψουν συνοπτικά την άποψη που έχω για τους ανθρώπους που τη βρίσκουν με τα ρολόγια. Άλλοι τη βρίσκουν με τα κρασιά, άλλοι με τα παπούτσια, άλλοι με τα ρολόγια, άλλοι με τα σαδομαζοχιστικά βοηθήματα. Δεν έχει σημασία. Σέβομαι απολύτως το δικαίωμα του καθενός να γουστάρει ότι θέλει. Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι σέβομαι και τις απόψεις αυτές καθεαυτές. Απλώς τις ανέχομαι.

Apple Watch Praise

Και, προσοχή, όταν συζητάμε για τέτοια θέματα, δεν υπεισέρχεται επιχειρηματολογία, τα κριτήρια είναι καθαρά υποκειμενικά και ως εκ τούτου απαλλαγμένα από κάθε απαίτηση προσκόμισης λογικών και στοιχειοθετημένων επιχειρημάτων. Όπως εγώ δε χρειάζομαι να εξηγήσω σε κάποιον και δεν περιμένω και να καταλάβει, γιατί προχτές πέρασα 2 ώρες για να περάσω την τελευταία γαμημένη πίστα του Trine, έτσι και δεν απαιτώ από κάποιον να μου εξηγήσει γιατί θεωρεί ότι είναι προτιμότερο να αγοράσει ένα Bulova Champlain αντί για μια GTX 980. Γιατί εγώ βλέπω απλώς ένα “ρολόι” και αυτός έναν “χρονογράφο”, όπως ανάλογα αυτός βλέπει να παίζω ένα “μπλιμπλίκι”, ενώ εγώ ζω μια “διαδραστική περιπέτεια”.

Εν τέλει, είναι θέμα κοσμοθεωρίας και οπτικής γωνίας: η Apple απλώς θέλει να διευρύνει το επιχειρηματικό της πεδίο και να διεισδύσει σε μια αγορά, στην οποία θα μπορέσει να πουλήσει το “Apple Watch Edition” των 18 καρατίων σε μια τιμή που μπορεί να φτάνει ακόμη και τις 10.000. Γιατί το προφίλ της ταιριάζει γάντι σε μια τέτοια αγορά, όπου κυριαρχεί η υπερφίαλη, πομπώδης και ακατάσχετη αερολογία και διατυπώσεις όπως “κύρος”, “κομψότητα”, “διαχρονικότητα”, αποκτούν υπόσταση, η οποία μεταφράζεται μάλιστα σε πολύ χειροπιαστά χρηματικά κέρδη.

WTF Piccard

Επομένως, μην ασχολείσαι, φίλε geek / gamer / tech freak με TO Watch. Δε χρειάζεται να δώσεις 5.000 για ένα “χρονογράφο” ακριβείας. Αυτό το κάνει πια και το πιο χαμουτζίδικο tablet των 70 ευρώ, και μάλιστα με μεγαλύτερη ακρίβεια, καθώς συγχρονίζεται με το ατομικό ρολόι του NIST. Αν θες να ψαρώσεις μια γκόμενα, ή να προσκολληθείς σε ένα vip club, ή απλώς θεωρείς ότι είσαι hip, trendy και μοδάτος, do it. Απλώς μη μας ζαλίζεις τον έρωτα με το πως η Apple ρούμπωσε και πάλι την αγορά και πόσο το δικό της έξυπνο ρολόγι είναι εξυπνότερο από τα άλλα.

Από το 2001, ο διάσημος (...) συντάκτης τεχνολογίας Λάμπρος Γεωργογάλας καταπολεμά τον σκοταδισμό και την ημιμάθεια, διδάσκοντας στους Έλληνες συμπατριώτες του τα μυστικά της υψηλής τεχνολογίας. Κατόπιν βάναυσης απαγωγής από εξωγήινους, και ηρωϊκής απόδρασης, αισιοδοξεί πως θα γίνει κυρίαρχος του σύμπαντος.
  • ducklord

    Επειδή αυτό το είχα ξεχάσει, και στο οφείλω για το παραπάνω κείμενο…

    clap…clap… Εύγε, νέε μου! Διαφωνώ, πάντως, σε σχέση με παλαιότερο σχόλιο σου, στο ότι θεώρησα πολύ καλό και επιτυχημένο το σχόλιο της Degeneres για αυτό: “Αιώνες τώρα βλέπαμε την ώρα σε παραλληλόγραμμα μαρκούτσια που είχαμε στην τσέπη μας, τώρα, η Apple φέρνει την επανάσταση επιτρέποντας μας για πρώτη φορά να τη βλέπουμε στον καρπό μας”. Ή κάπως έτσι, δεν το θυμάμαι ακριβώς. Ήταν μια καυστική, εύστοχη “σπόντα” της προς την Apple, που ουσιαστικά λέει “ναι ρε Apple, το ξέρουμε πως θα πουλήσεις – σε αυτούς που πάντα πουλάς – αλλά μην μας σκοτίζεις και τον έρωτα πως έφερες την επανάσταση στο πως βλέπουμε την ώρα”.

    Καλή “μπηχτή” στα σχέδια του ΜαστροΝτιζάινερ της πως “τα παραδοσιακά ρολόγια πέθαναν”. Αυτό που μυρίζεις ρε Τζώννη είναι το κουφάρι των ρολογιών, που έχουν ψοφήσει εδώ και χρόνια. Εσένα περιμέναμε να μας το πεις; Μόνο που δεν φαίνεται να έχουν καταλάβει το ΓΙΑΤΙ ψόφησαν, και πως το νέο κορυφάουα προϊόν τους εντάσσεται στην ίδια νεκρή παρεούλα (too little features for too high a price – πάρε κινητό των €30 να σου λέει και τραγούδια στα ρίνγκτοουνζ).

  • galacticusX

    Έχεις δίκιο και για τα δύο σκέλη: όντως, τώρα που το ξανασκέφτομαι, η Degeneres πέταξε μια πολύ ωραία μπηχτή με εκείνο το σχόλιό της. Από την άλλη, όντως, η βιομηχανία των ρολογιών έχει πάθει μεγάλη νίλα και το μόνο που την είχε ψιλοδιασώσει για 2-3 χρονάκια ήταν η μανία των νεόπλουτων Κινέζων για λούσο και επίδειξη. Τώρα που περνά σιγά-σιγά κι αυτη η μόδα, φαίνεται πόσο περιττό είναι στον μοντέρνο κόσμο. Το θέμα είναι ότι ο κόσμος, μέσα στις ανασφάλειές του, αναζητά συνεχώς νέα πραγματάκια που θα τον κάνουν να γεμίσει τα κενά του, κι έτσι είναι σχετικά εύκολο να τον πείσεις ότι έχει μια τεχνητή ανάγκη για ένα προϊόν που δεν καλύπτει τίποτε ουσιαστικό.