Γραφικά – κρύσταλλο και στις παλαιότερες-από-την-GTX 980 κάρτες της Nvidia

Τουλάχιστον, θεωρητικά, αφού η λειτουργία Dynamic Super Resolution της τελευταίας κάρτας γραφικών της Nvidia, που τώρα πια θα λειτουργεί και στα παλαιότερα μοντέλα, μάλλον… δεν θα λειτουργεί σε αυτά!

GTX_980_004

Το DSR, ή Dynamic Super Resolution, είναι μια νέα προσέγγιση όσον αφορά στο anti-aliasing από την Nvidia, που κάνει το εξής “έξυπνο”: υπολογίζει τα γραφικά ενός παιχνιδιού σε ανάλυση υπερπολλαπλάσια από αυτή της οθόνης (δυο ή και τέσσερις φορές περισσότερα pixels) και μετά… την διαιρεί, ώστε “να πιάσει την κανονική ανάλυση της οθόνης”. Αποτέλεσμα; “Ομαλά” γραφικά, με εμφάνιση καλύτερη από οποιαδήποτε μέθοδο antialiasing είχαμε δει μέχρι σήμερα.

Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε, όμως, πως οι μέθοδοι antialiasing ουσιαστικά αποτελούν… κόλπα με τα οποία μια κάρτα γραφικών προσπαθεί να κάνει τα γραφικά που απεικονίζονται στην οθόνη σαν να παρουσιάζονται σε υψηλότερη ανάλυση. Δηλαδή, δημιουργήθηκαν ακριβώς για να μας βοηθήσουν να έχουμε πιο καθαρά γραφικά όταν δεν μπορούσαμε να τρέξουμε ένα παιχνίδι σε υψηλότερη ανάλυση.

Που το πρόβλημα με όλα τα παραπάνω; Σκέψου, Μπάμπη, σκέψου!

Half-Life 2 - City 17

Αν οι μέθοδοι antialiasing δημιουργήθηκαν ως “μπάλωμα” για το ότι οι κάρτες γραφικών μας δεν μπορούσαν να παίζουν τα πιο απαιτητικά παιχνίδια σε υψηλές αναλύσεις, τώρα πώς οι ίδιες κάρτες θα μπορούν να παίζουν τα πιο απαιτητικά παιχνίδια σε υψηλές αναλύσεις;

Θα μου πεις, “δεν είναι οι ίδιες κάρτες”. Θα σου πω “η ιστορία επαναλαμβάνεται”, και η Nvidia… χαίρεται τώρα, αφού μόλις κυκλοφόρησαν οι νέες προτάσεις της, είναι και οι δυνατότερες στην αγορά, έχοντας αρκετό “περίσσευμα επιδόσεων” που να μπορούν να το αφιερώσουν στο rendering των γραφικών σε υψηλότερη ανάλυση από αυτή της οθόνης. Όσο, όμως, οι τίτλοι θα γίνονται πιο απαιτητικοί από αυτές, τόσο θα μειώνεται αυτό το “περίσσευμα” και, άρα, η δυνατότητα της εφαρμογής αυτής της μεθόδου.

Ερώτηση κρίσεως, τώρα: οι “παλαιότερες κάρτες”, στις οποίες η NVIDIA χάρισε συμβατότητα με αυτή την δυνατότητα, πόσο… “περίσσευμα επιδόσεων” έχουν ώστε να μπορούν να την εφαρμόσουν στην πράξη; Να, π.χ., αφού είχαμε σχετική συζήτηση πρόσφατα με τον φίλτατο Galacticus, πόσο “περίσσευμα επιδόσεων” θα έχουν όταν (προσπαθούν να) τρέχουν το νέο Assassin’s Creed Unity;

Ευχαριστούμε ρε Nvidia. Μας υποχρέωσες.

In other news, Ινδός καταφέρνει να φορτώσει ελέφαντα σε παπάκι. Παπάκι, ακίνητο.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.