Το πρωτότυπο χειριστήριο των Steam Machines, τώρα… λιγότερο πρωτότυπο!

Το βασικότερο χαρακτηριστικό στο πρωτότυπο χειριστήριο που αποκάλυψε η Valve για τα δικά της Steam Machines ήταν η απουσία “φυσικών πλήκτρων”. Όχι πια.

Steam_OS_Controller_With_Analog_Stick_001.png

Η πρώτη έκδοση του χειριστηρίου που αποκάλυψε η Valve είχε στην μπροστινή όψη της δύο μεγάλα, κυκλικά χειριστήρια αφής, που θα αναλάμβαναν τόσο το ρόλο μοχλών όσο και πλήκτρων δράσης.

Και όλοι “μείναμε” με το concept και αναρωτηθήκαμε “πώς θα μπορείς να παίζεις άνετα αν δεν νιώθεις πλήκτρα στα δάχτυλα σου”. Και η Valve… άκουσε.

Λίγους μήνες αργότερα, η εταιρεία αποκάλυψε μια άλλη έκδοση του ίδιου χειριστηρίου, που διέθετε και κάποια νέα πλήκτρα δράσης.

Και όλοι “μείναμε” με το πώς, ξαφνικά, το concept φαινόταν πως όντως θα μπορούσε “να δουλέψει”, μα κάπου στο βάθος του μυαλού μας “μας χαλούσε” το ότι δεν θα διέθετε και έναν από τους μοχλούς που έχουμε πια συνηθίσει και θεωρούμε δεδομένους. Και να που… και πάλι, η Valve άκουσε.

Τώρα, κρυμμένη στα έγκατα τελευταίας beta έκδοσης του Steam, εντοπίστηκε μια εικόνα που δείχνει το ίδιο χειριστήριο αλλαγμένο για μία ακόμη φορά, ώστε, όπως μπορείς να δεις, να διαθέτει και πλήκτρα δράσης και αναλογικό μοχλό, και μάλιστα με σχετικά… παραδοσιακή διαρρύθμιση.

Αν αποφασίσει “να το αφήσει ως έχει” η Valve, όπως το βλέπουμε στην εικόνα, ίσως να αποδειχθεί όντως πολύ καλό.

Ody's thoughts

Αν και, προσωπικά, από άποψη εργονομίας, πιστεύω πως οι επιφάνειές αφής και τα υλικά πλήκτρα και ο μοχλός θα έπρεπε να . Διότι το πιθανότερο είναι πως στην πλειοψηφία των παιχνιδιών θα χρησιμοποιεί κανείς περισσότερο το μοχλό και τα πλήκτρα, και το φυσιολογικό για τους αντίχειρες, με τους οποίους τα χειριζόμαστε, είναι να έχουν κλίση “προς τα έξω” (στην ίδια ευθεία με την παλάμη) και όχι να διπλώνουν προς τα μέσα.

Από την άλλη, αν συνεχίσει να το αλλάζει με τρόπους που το κάνουν να μοιάζει όλο και περισσότερο με ένα παραδοσιακό χειριστήριο, στο τέλος… δεν θα έχει νόημα να το κυκλοφορήσει αφού θα είναι κατά 99% πανομοιότυπο με το standard πια του είδους, τα DualShocks του PlayStation.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.