Το YouTube αγαπά τις κονσόλες – αποκτά υποστήριξη 60FPS

Η μεγαλύτερη υπηρεσία streaming video του πλανήτη υποστηρίζει πια video στα 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο, ό,τι πρέπει για… next-gen game trailers.

titanfall_003.jpg

Φαντάσου να τρέχεις το ίδιο παιχνίδι σε μια παλιά και μια νέα κονσόλα, και να γράφεις ένα βιντεάκι για να το δείξεις στα πλήθη – έστω, βρε παιδί μου, πως είσαι developer και θέλεις να τους εντυπωσιάσεις ούλους με το οπτικοακουστικό υπερθέαμα που μαστόρεψες.

Standard ένα από τα σημεία όπου θα ανεβάσεις το βιντεάκι σου, αν όχι το πρώτο και βασικότερο, θα είναι το YouTube. Τι γίνεται, όμως, αν η μοναδική διαφορά του τίτλου σου ανάμεσα στις old-gen και next-gen κονσόλες είναι το framerate του, που το ανέβασες στα 60FPS στις νέες κονσόλες;

battlefield_hardline_001.jpgΌταν ανέβαζες τα δυο βιντεάκια, των “παλιών” και των “νέων” κονσολών στο YouTube, αυτό θα τα κωδικοποιούσε και τα δυο στα 30 FPS. Και, άρα, δεν θα μπορούσες να επιδείξεις το τιτανοτεράστιο κατόρθωμα σου στα πλήθη. Μέχρι τώρα.

Αυτή θα είναι κατά πάσα πιθανότητα και η βασικότερη χρήση του νέου “τρέχω-στα-60-καρέ” format του YouTube, αφού μπορεί να μην έχουμε ταινίες και σειρές που να τρέχουν σε αυτό το ρυθμό, μα από παιχνίδια… άλλο τίποτα*!

Ετοιμάσου, λοιπόν, να το δεις να γεμίζει game trailers, playthroughs κ.λπ. στα 60FPS λίαν συντόμως. Ήδη… “έγιναν εγκαίνια” με το νέο trailer του Battlefield: Hardline.

note

*Τουλάχιστον, στα PCs, διότι οι κονσόλες μέχρι τώρα συνήθως περιορίζονταν στα 30 FPS, όπως είπαμε και παραπάνω. Ελάχιστοι τίτλοι “έτρεχαν” με μεγαλύτερο ρυθμό, μα εκτιμάται πως η κατάσταση θα αλλάξει με τα νέα PlayStation 4 και Xbox One, αφού μαζί με τις πραγματικά υψηλές αναλύσεις γραφικών, το framerate, αυτός ακριβώς ο “ρυθμός καρέ” θεωρείται σχεδόν το ίδιο σημαντικός. Από αυτόν εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό το πόσο “ομαλό” είναι ένα παιχνίδι, το πόσο γρήγορα αισθάνεσαι πως αποκρίνεται στις προσταγές σου.

Αφού, λοιπόν, “πλακώθηκαν” και συνεχίζουν να “πλακώνονται” Microsoft και Sony (και… Πλαίσιο!) για το θέμα της ανάλυσης, που μπορούσε “να φανεί” στα βιντεάκια του YouTube, η βιντεο-υπηρεσία της Google δεν θα μπορούσε να τις αφήσει παραπονεμένες, τώρα που στρέφουν την προσοχή τους στο framerate!

Όπα, κάτσε! Έχουμε και άλλα!

Το παραπάνω ήταν η μια από τις προσθήκες της Google στη δημοφιλή υπηρεσία της – μα σίγουρα θα είναι και αυτή που θα επηρεάσει περισσότερο την καθημερινή μας χρήση της υπηρεσίας. Μαζί με αυτήν, η εταιρεία έστρεψε την προσοχή της στους δημιουργούς περιεχόμενου, για τους οποίους και παρέχει ένα νέο σετ δυνατοτήτων και εργαλείων.

  • Το YouTube Creator Studio είναι μια εφαρμογή για Android – σύντομα και σε iOS – που επιτρέπει την επεξεργασία και το ανέβασμα videos στην υπηρεσία, την εκεί διαχείριση τους και την θέαση στατιστικών (analytics) για αυτά εύκολα και γρήγορα.
  • Η Audio Library παρέχει ένα σύνολο royalty-free ηχητικών εφέ, που, δηλαδή, μπορεί να χρησιμοποιήσει κανείς στα δικά του projects δίχως να καλείται να καταβάλλει κάποιο αντίτιμο “για Πνευματικά Δικαιώματα”.
  • Fan Funding: οι θεατές ενός δημιουργού video θα μπορούν να τον χρηματοδοτήσουν, a-la Kickstarter, απευθείας μέσα από το YouTube, για να “τους δώσει περισσότερα”.
  • Creator Credits: ευκολότερος τρόπος “λινκαρίσματος” όσων έχουν συμμετάσχει από κοινού στη δημιουργία ενός video, ώστε να είναι ευκολότερος ο εντοπισμός τους. Θεωρητικά, θα είναι καλύτερο από τη σημερινή κατάσταση, όπου αναρτώνται “χύμα” links στα σχόλια ενός video. Θεωρητικά.
  • Fan-submitted subtitles: για να μπορούμε όλοι να απολαύσουμε στο YouTube την ίδια εμπειρία που “χαιρόμαστε” με το συνδυασμό πειρατικής κόπιας-ερασιτεχνικών υποτίτλων Τι χαρά… Τι ευτυχία…
  • Καρτούλες: το περιβάλλον του θα αλλάξει για να παρουσιάζει καρτούλες – με τις οποίες, αν δεν το κατάλαβες μέχρι τώρα, έχει μια… νέα μανία η Google. Το πως και που και πότε, δεν το γνωρίζουμε. Αρχικά θα αλλάξουν τα annotations, “εκείνα τα πρόσθετα σχόλια-links μέσα στα βιντεάκια”.
  • Εξελιγμένες playlists: περισσότεροι, πλουσιότεροι και πιο ευέλικτοι τρόποι να δημιουργείς playlists και να τις μοιράζεσαι ώστε να σε βρίσκουν ευκολότερα. Επίσης τα που, πως και πότε, άγνωστα.

Τι είπα, λοιπόν, πως “το σημαντικότερο, που θα γίνει και άμεσα αισθητό από τους περισσότερους, είναι τα 60FPS”; Ήδη αρχίσαμε να βλέπουμε παραδείγματα του, ενώ από τα υπόλοιπα features… “θα”.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.