Project Livewire: η πρώτη ηλεκτρική Harley Davidson!

Όντως, τελικά, το teaser video που είχαμε δει χθες αφορούσε την πρώτη ηλεκτρική Harley Davidson! Πάνε οι φούρνοι..!

harley_davidson_project_livewire_003.jpg

Το θέμα μπορεί να φαίνεται περίεργο για ένα τεχνολογικό site όπως το unreg, μα έχει ενδιαφέρον διότι αποτελεί το σημείο σύγκλισης οικολογίας και τεχνολογίας όσον αφορά στα μέσα μεταφοράς. Επιπλέον, αφού τα ηλεκτροκίνητα οχήματα λειτουργούν με μπαταρίες, θα μπορούσες και να πεις ότι είναι… gadgets μεγάλου μεγέθους!

Ody's thoughts

Καλά, μη βαράτε!

Όπως και να έχει, πάντως, η Harley Davidson είναι η τελευταία εταιρία που θα περίμενε κανείς να πειραματιστεί με τη χρήση μπαταριών. Και αυτό διότι έχει συνδέσει άρρηκτα το όνομά της με την “αμερικάνικη παράδοση” και την “old school”, “παλιομοδίτικη” λογική όσον αφορά “στη μετακίνηση”, παρουσιάζοντας παραλλαγές στο ίδιο θέμα σε όλη την μέχρι τώρα πορεία της.

Το Project Livewire αποτελεί ως ένα σημείο την αναγκαστική αποδοχή από πλευράς της πως η χρήση καυσίμων για τα μέσα μεταφοράς μπορεί να συνεχίσει να αποτελεί το standard για αρκετά χρόνια ακόμη, αλλά πως κάποια στιγμή θα έρθει αναπόφευκτα το τέλος της. Και από το να περιμένει το πότε θα έρθει αυτό, μάλλον είναι καλύτερα να αρχίσει να προετοιμάζεται από τώρα.

Εξάλλου, τα δύο βασικά μειονεκτήματα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων μέχρι σήμερα ήταν οι χαμηλές ταχύτητες τους κι σχετικά μικρή “εμβέλεια” τους – η απόσταση που μπορούν να διανύσουν με μια φόρτιση. Το πρώτο πρόβλημα έχει σχεδόν εξαφανιστεί, εκτός αν κανείς θεωρεί αργές της ταχύτητες… κάτω από 200 χλμ, ενώ το δεύτερο αντιμετωπίζεται αργά αλλά σταθερά, με τη δημιουργία όλο και καλύτερων μπαταριών, με την εύρεση νέων μεθόδων… “ξεζουμίσματος” τους.

Ένα πρόσθετο πρόβλημα στην περίπτωσή της Harley Davidson είναι η απουσία του χαρακτηριστικού ήχου της, αφού η χρήση μπαταριών και όχι καυσίμων σημαίνει απουσία καύσεων, με αποτέλεσμα όλοι οι ηλεκτροκινητήρες να είναι ουσιαστικά αθόρυβοι. Ακόμη και έτσι, η Livewire παράγει τον δικό της χαρακτηριστικό ήχο, αποκλειστικά από τα μηχανικά, κινούμενα τμήματα της, και όχι από τον κινητήρα της. Έναν ήχο που, όπως λεει η ίδια η Harley Davidson, παραπέμπει σε… μηχανές jet αεροσκαφών.

Η μπαταρία της μπορεί να “σε ταξιδέψει” σε απόσταση μέχρι και 85 χιλιομέτρων, ενώ δυστυχώς για τους… γκαζοφονιάδες ανάμεσα μας, η μέγιστη ταχύτητα της είναι κάτι λιγότερο από 150 χιλιόμετρα την ώρα.

Το θέμα είναι πως η Livewire είναι τόσο διαφορετική απο οτιδήποτε άλλο έχει παρουσιάσει μέχρι σήμερα η Harley Davidson, από κάθε άποψη, ώστε… αν δεν είχε την στάμπα της, θα μπορούσες να πεις πως την έχει κατασκευάσει κάποιος άλλος. Σίγουρα θα ξενίσει ένα μεγάλο κομμάτι των φανατικών οπαδών της εταιρείας.

Αν, πάντως, είσαι ανάμεσα σε όσους τους αρέσει, και νιώθεις πως θα μπορούσες να τα σκάσεις επιτόπου για να την αγοράσεις, θα σε απογοητεύσω: θεωρείται πειραματικό μοντέλο, δεν θα διατεθεί προς πώληση, και η μόνη σου ελπίδα να την δεις από κοντά είναι να ταξιδέψεις στην Αμερική, συγχρονίζοντας το προγράμμα σου ώστε να πέσεις την κατάλληλη στιγμή σε μια από τις 30 Πολιτείες της όπου θα “την κάνει γύρα” η μαμά Harley Davidson.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.