Χαστούκι για τον κβαντικό υπολογιστή της D-Wave

Νέα δοκιμή διαπιστώνει ότι είναι άνθρακες οι θησαυροί του υποτιθέμενου κβαντικού υπερυπολογιστή
Πριν από λίγο καιρό μας είχε απασχολήσει μια επιστημονική δοκιμή πάνω στον -υποτιθέμενο- κβαντικό υπολογιστή της D-Wave, δοκιμή η οποία είχε αποδείξει ότι υπάρχουν κάποιες βασικές προϋποθέσεις ώστε ο υπολογιστής να χαρακτηριστεί “κβαντικός”. Πόσο όμως αποτελεσματικός είναι;

D-Wave_-_002.jpgΔυστυχώς μια πιο εμπεριστατωμένη ανάλυση της απόδοσής του, δείχνει πως δεν προσφέρει κάποιο πλεονέκτημα στην επίλυση προβλημάτων, σε σχέση με έναν κλασσικό υπολογιστή. Με άλλα λόγια, μπορεί η μηχανή να εμφανίζει τις βασικές αρχες λειτουργίας ενός κβαντικού υπολογιστή, αλλά αυτό δε μεταφράζεται στα πρακτικά πλεονεκτήματα που θα περίμενε κανείς. Η ανάλυση στην οποία συμμετείχαν η Google, η Microsoft και άλλοι ειδικοί επιστήμονες, παρουσιάστηκε στο περιοδικό Science, κάτι το οποίο δεν ευχαρίστησε καθόλου τον ιδρυτή της D-Wave, ο οποίος φέρεται να χαρακτήρισε το πόρισμα της ανάλυσης “μαλακίες”. Ζητώ ταπεινά συγγνώμη, η ακριβής έκφραση είναι:

Quote:

Total bullshit

Πέρα από το φαιδρό του πράγματος, η αλήθεια είναι ότι η επιστημονική κοινότητα εμφανίζεται πάρα πολύ επιφυλακτική σχετικά με την υποτιθέμενη επανάσταση την οποία ευαγγελίζεται η D-Wave. To quantum computing μάλλον θα αργήσει λιγάκι παραπάνω να φτάσει στη ζωή μας…

Από το 2001, ο διάσημος (...) συντάκτης τεχνολογίας Λάμπρος Γεωργογάλας καταπολεμά τον σκοταδισμό και την ημιμάθεια, διδάσκοντας στους Έλληνες συμπατριώτες του τα μυστικά της υψηλής τεχνολογίας. Κατόπιν βάναυσης απαγωγής από εξωγήινους, και ηρωϊκής απόδρασης, αισιοδοξεί πως θα γίνει κυρίαρχος του σύμπαντος.