LittleBigPlanet 3: Ο τίτλος για όλη την οικογένεια

Η επιστροφή του απόλυτου οικογενειακού τίτλου της παρεούλας PlayStation δείχνει πιο εντυπωσιακή από ποτέ, αλλά αποδεικνύεται “λιγότερη” από ό,τι θα περιμέναμε.

littlebigplanet_3_003.jpgΗ σειρά των LittleBigPlanet πάντα ήταν εξαιρετικά φιλική τόσο προς τους ανήλικους όσο και προς τους… άσχετους gamers. Αυτό που την έκανε να ξεχωρίσει, όμως, μέσα από το πλήθος παιχνιδιών που μας επιτίθενται καθημερινά από κάθε κατεύθυνση και συσκευή, ήταν η εξαιρετικά πρωτότυπη οπτική της σε συνδυασμό με τα εργαλεία που παρείχε στον gamer. Εργαλεία με τα οποία μπορούσε να δημιουργήσει το δικό του, αντάξιο του “original”, περιεχομένου για το παιχνίδι.

Έτσι, το LittleBigPlanet απέκτησε χιλιάδες φανατικούς οπαδούς, πολλοί από τους οποίους αξιοποιούσαν αυτά τα εργαλεία για να δημιουργήσουν πρωτότυπο και ευφάνταστο περιεχόμενο, που όλοι οι υπόλοιποι μπορούσαν να παίξουν απευθείας μέσα από τον ίδιο τον τίτλο.

Έτσι, ακόμη και όταν κάνεις τελείωνε το βασικό κομμάτι της δράσης του παιχνιδιού, αυτό που είχαν πλάσει οι ίδιοι οι δημιουργοί του, τότε, απλά, είχε κάνει την αρχή, είχε δει μόνο την κορυφή του παγόβουνου, και του έμενε να εξερευνήσει τις χιλιάδες πίστες που μπορούσε να βρει online.

Το LittleBigPlanet 2 επέκτεινε αυτή την ιδέα, παρέχοντας ακόμη πιο ευέλικτα εργαλεία στους gamers, με τα οποία μπορούσαν πια να δημιουργήσουν ακόμη και παιγνίδια-μέσα-στο-παιχνίδι, με εντελώς διαφορετική δράση από το βασικό ας-το-πούμε-“campaign”-του.

littlebigplanet_3_002.jpg

Οι gamers… όρμηξαν και πάλι, και άρχισαν να δημιουργούν από απλές πίστες με δράση που παραπέμπει στους τίτλους του Super Mario μέχρι… κλώνους του Arkanoid, καθιστώντας το LittleBigPlanet 2 όχι απλά ένα αυτόνομο παιχνίδι, αλλά μια… πλατφόρμα δημιουργίας και διάθεσης παιχνιδιών μέσα-απο-το-ίδιο-το-παιχνίδι!

Δυστυχώς, έχοντας αυτά κατά νου, το νέο LittleBigPlanet 3 δείχνει κάπως… λίγο. Η “ανοιχτή” προσέγγιση του πρώτου τίτλου και η “μεταβίβαση του ελέγχου του περιεχόμενου” από τα χέρια των developers σε αυτά τον gamers που είδαμε στον δεύτερο τίτλο, προφανώς θα υπάρχουν και εδώ. Εξάλλου, το ίδιο το LittleBigPlanet 3 θα έχει πρόσβαση σε όλο αυτό το περιεχόμενο, που δημιούργησαν οι gamers για τους προηγούμενους τίτλους. Όμως…

Όμως, κατά την αποκάλυψη του τίτλου, δόθηκε έμφαση αποκλειστικά στο ότι ο πρωταγωνιστής, Sackboy, τώρα έχει πια και παρέα, τρία άλλα, εντελώς διαφορετικά αλλά εξίσου χαριτωμένα κουκλάκια, που διαθέτουν και διαφορετικά χαρακτηριστικά και ικανότητες.

Όπως καταλάβατε, αυτά παίζουν ρόλο και στους γρίφους και την δράση του τίτλου, με τον κάθε χαρακτήρα να έχει τα δικά του πλεονεκτήματα.

Το πρόβλημα, όμως, είναι πως αυτό το έχουμε ξαναδεί. Πολλές φορές. Αν προσπαθήσετε να θυμηθείτε τον τελευταίο τίτλο στον οποίο χρησιμοποιώντας έναν διαφορετικό χαρακτήρα αντιμετωπίζεις διαφορετικά την δράση, δεν θα τα καταφέρετε, όχι διότι σπανίζει, αλλά διότι είναι τόσο πολλοί τώρα πια που αυτό θεωρείται κάτι δεδομένο.

Και όμως, αυτό, οι περισσότεροι χαρακτήρες – και το πόσο επηρεάζεται η δράση του τίτλου από αυτούς, σε συνδυασμό με λίγο αυξημένο βάθος στην κατά τ’ άλλα δισδιάστατη δράση του παιχνιδιού, ήταν τα… highlights που έδειξε η Sony για αυτόν.

Ακόμη και έτσι, ο συνδυασμός των τεσσάρων χαρακτήρων ταυτόχρονα στην οθόνη αποδεικνύεται άκρως ψυχαγωγικός για όλη την οικογένεια. Σε αυτό βοηθά η έμφαση του στο χιούμορ, η παραμυθένια εμφάνιση του. Και, περισσότερο από όλα, μάλλον το ότι, όπως φάνηκε κατά την ζωντανή επίδειξη του, συνεχίζει να επιμένει στα… “χαλαρά” controls, που μπορεί να καθιστούν ενοχλητικό περιστασιακά το να ελέγχεις τον χαρακτήρα σου, αλλά, αν μη τι άλλο, συχνά πυκνά οδηγούν σε… χαβαλετζίδικες καταστάσεις!

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.