10% γρηγορότερο το Xbox One χωρίς Kinect

Το τελευταίο update που διέθεσε η Microsoft για το Xbox One έχει… ευχάριστες παρενέργειες! Μάλλον, όμως, αυτό δεν αρκεί.

xbox_one_kinect_005.jpgΉ εταιρεία είχε υποσχεθεί παλαιότερα πως θα απελευθέρωνε ένα κομμάτι από τους “καβατζωμένους” από τον λειτουργικό σύστημα και το Kinect πόρους της κονσόλας, και τώρα, το έκανε!

Προφανώς το πρόσφατο αλλά αναπόφευκτο διαζύγιό του Xbox One με το Kinect έπαιξε ρόλο σε αυτό.

Έτσι, από εδώ και έπειτα, οι δημιουργοί παιχνιδιών για το Xbox One θα έχουν πρόσβαση σε περίπου 10% περισσότερη ιπποδύναμη όσον αφορά στο σύστημα γραφικών της κονσόλας, που σίγουρα θα βοηθήσει στη απεικόνιση ολίγων την ποιο εντυπωσιακών γραφικών σε σχέση με ότι μας έχει δείξει μέχρι τώρα.

Ανάλυσε το

Πάραυτα, η ψαλίδα των επιδόσεων ανάμεσα σε Xbox One και PlayStation 4 μάλλον είναι πολύ μεγαλύτερη από ένα 10%. Και αυτό διότι όταν μιλάμε μόνο για οριζόντιες γραμμές, και λέμε πως ο τάδε τίτλος παίζει στην μια κονσόλα με 960 γραμμούλες και στην άλλη με 800, μπορεί να φαίνεται πως “πρόκειται μόνο για 160 γραμμούλες”, αλλά θα πρέπει να θυμόμαστε πως… υπάρχουν και οι κάθετες!

Οι κάθετες που, όντας κι αυτές αρκετά λιγότερες, οδηγούν σε δραματικά μικρότερο αριθμό αυτό που πραγματικά έχει σημασία: του αριθμού των pixels, τον “κουκκίδων” που παρουσιάζονται στην οθόνη. Ας κάνουμε ενδεικτικά ορισμένες πράξεις, ανάμεσα σε κάποιες δημοφιλείς αναλύσεις:

  • 1920 x 1080 = 2.073.600 pixels
  • 1600 x 900 = 1.440.000 pixels
  • 1440 x 900 = 1.296.000 pixels
  • 1280 x 960 = 1.228.000 pixels
  • 1280 x 720 = 921.600 pixels
  • 1024 x 600 = 614.400 pixels

Ήδη παρά τον χαρακτηρισμό next-gen, το PlayStation 4 αποδείχτηκε πιο αδύναμο από ότι περιμέναμε με αποτέλεσμα να μην μπορεί να παίζει (τα περισσότερα) παιχνίδια στην πλήρη ανάλυση των 1080p. και μόνο η πτώση στην αμέσως δημοφιλέστερη επόμενη επιλογή, στο 1600 x 900, σημαίνει σχεδόν την μισή λεπτομέρεια στα γραφικά!

call of duty ghosts dog 003

Και αυτό αφορά τις καλύτερες των περιπτώσεων, αφού από ότι φαίνεται τα περισσότερα παιχνίδια θα φτάνουν στην καλύτερη την ανάλυση των 1440 x 900, με κάποιους ιδιαίτερα απαιτητικούς τίτλους να πέφτουν ακόμη χαμηλότερα στα 1280 x 960.

Και το Xbox One βρίσκεται ήδη αρκετά χαμηλότερα και από αυτό, με κάποιους τίτλους του να παίζουν “εκεί” αλλά πολλούς να… “προτιμούν” τα 720p, περιστασιακά, σε κάποιες ιδιαίτερα απαιτητικές στιγμές τους, πέφτοντας και ακόμη πιο κάτω, εφαρμόζοντας “δυναμική αλλαγή ανάλυσης”.

Με άλλα λόγια, αυτή τη στιγμή το Xbox One παρουσιάζει σχεδόν 25% λιγότερη λεπτομέρεια στα γραφικά που βλέπουμε στην τηλεόραση, σε σχέση με τον βασικό ανταγωνιστή του, το PlayStation 4, και… με τη μισή λεπτομέρεια από ότι έχουμε συνηθίσει εδώ και περίπου… 10 χρόνια στα PC!

Και αυτό, κατά τα άλλα, είναι το next-gen gaming, που ειδικά χάρη σε αυτό το +10% του δίνει τώρα bonus η Microsoft… σώθηκε!

Ody's thoughts

Ποτέ, είπαμε, έρχονται τα Steam Machines; Θα γελάσουμε…

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.