Metal: γρηγορότερο, εντυπωσιακότερο gaming στο iOS

Οι συσκευές της Apple παρέμεναν μέχρι σήμερα στην κορυφή όσον αφορά στο mobile gaming, και μόλις εξασφάλισε πως αυτό θα συνεχίσει να ισχύει για αρκετό καιρό ακόμα.

apple_wwdc_2014_Metal_001.jpg

Αν και η Apple δεν μπήκε σε λεπτομέρειες σχετικά με αυτό, μπλέκοντας αρκετό κόσμο σε σημείο που κάποιοι να νομίζουν πως πρόκειται για… δική της game engine, το Metal είναι κάτι αντίστοιχο με το Mantle της AMD: ένα νέο πρότυπο επικοινωνίας με το hardware των συσκευών με iOS που επιτρέπει στους δημιουργούς παιχνιδιών καλύτερο… ξεζούμισμα του.

Αποτέλεσμα, μέχρι και 10 φορές καλύτερες επιδόσεις και, σύμφωνα με την ίδια την Apple, γραφικά επιπέδου κονσολών στα νέα iPhone και iPad.

Το Metal μειώνει το λεγόμενο “overhead”, τις “περιττές αλληλεπιδράσεις” του προγραμματιστή με το hardware και τον επίσης “περιττό κώδικα” που μεσολαβούσε μέχρι σήμερα ανάμεσα τους, δίνοντας στον προγραμματιστή καλύτερο έλεγχο του επεξεργαστή και του συστήματος γραφικών, επιτρέποντας αποτελεσματικότερο multithreading, χρήση precompiled shaders και εκμετάλλευση της GPU ως “συνεπεξεργαστή”*.

Ody's thoughts

* Ή τουλάχιστον αυτό εκτιμώ πως εννοεί όταν αναφέρει “graphics and compute”, αφού έτσι, πάνω κάτω, το αναφέρουν και όλοι οι υπόλοιποι.

Είναι, δε, σχεδιασμένο ειδικά για το τσιπάκι A7 της Apple (και όσα το ακολουθήσουν).

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.