Γραφικά επιπέδου PC στο Android L release

Η επόμενη έκδοση του Android στρέφει την προσοχή της και στις GPUs, τα συστήματα γραφικών των συσκευών – που… σχεδόν αγνοούσε μέχρι σήμερα – υποσχόμενη ακόμη εντυπωσιακότερα γραφικά, ακόμη υψηλότερες επιδόσεις.

Unreal_Engine_4_010

Για να “γκαζώσει” και βελτιώσει “τα γραφικά” του Android (γενικώς και αορίστως, αφού μιλάμε για τα πάντα όλα που παρουσιάζονται επί της οθόνης), η Google συνεργάστηκε με τις Nvidia, Imagination Technologies, Qualcomm και ARM για να μπορέσει να παρουσιάσει μέσα από τις φορητές συσκευές που χωρούν στο τσεπάκι μας γραφικά επιπέδου… DirectX 11 των PC!

Ody's thoughts

Να θυμίσω: “όπου ακούς πολλά κεράσια”…

Παρεούλα δημιούργησαν το αποκαλούμενο Android Extension Pack, ένα σύνολο τεχνολογιών γραφικών όπως οι Tesselation, Geometry Shaders, Computer Shaders και ASTC texture compression, που καταφέρνουν ακριβώς το παραπάνω: την απεικόνιση γραφικών επιπέδου PC. Ή, τουλάχιστον… έτσι το παρουσίασε η ίδια η Google – και η αλήθεια είναι πως… Όντως, δεν διαφέρουν και τόσο πολύ!

Για να το αποδείξει στην πράξη, η Google φρόντισε να παρουσιάσει ένα demo της Unreal Engine 4, που, όμως, χρησιμοποιούσε την rendering pipeline, το “κομμάτι απεικόνισης των τελικών γραφικών και εφέ στην οθόνη” της… έκδοσης για PC, και όχι κάποια “μικρότερη” έκδοση για mobile. Το demo έτρεχε στο Android L και σε hardware “επόμενης γενιάς” της Nvidia και πραγματικά ξεπερνούσε ό,τι έχουμε δει μέχρι σήμερα σε οποιαδήποτε mobile πλατφόρμα.

Και για να γίνει ακόμη πιο αισθητή η διαφορά, το demo παρουσίαζε δυο χαρακτήρες που αφού πλησίαζαν ο ένας τον άλλο δίνοντας την εντύπωση πως “θα έρθουν στα χέρια”, όταν ο ένας ρώτησε “‘wanna play?”, ο άλλος απάντησε καταφατικά και αμφότεροι στράφηκαν προς ένα arcade όπου έτρεχε το αντίστοιχο του… Flappy Bird! Έτσι, μέσα από ένα απλό sequence λίγων δευτερολέπτων, Google και Nvidia… ταπείνωσαν το παρόν του mobile gaming και “έδειξαν το μέλλον”, όπου το κινητόφωνο και το ταμπλετάκι μας μπορούν να αναλάβουν δίχως το παραμικρό πρόβλημα χρέη PC ή/και κονσόλας όσον αφορά στις gaming ανάγκες μας.

Ξεκαθαρίζω, βέβαια, για όποιον δεν το κατάλαβε, πως δεν μιλάμε για κάτι που θα βελτιώσει ως δια μαγείας τα γραφικά της υπάρχουσας συσκευής σου, φέρνοντας τα στα ίδια επίπεδα με αυτά του Xbox One, του PlayStation 4 και των PCs. Ναι, προφανώς θα υπάρξουν βελτιώσεις και στις υπάρχουσες συσκευές, αφού μιλάμε για πιο αποδοτικό κώδικα, αλλά τα πραγματικά εντυπωσιακά αποτελέσματα – και… όσα έδειξε η Google με την Unreal Engine 4 – θα τα δούμε σε μελλοντικές συσκευές, με δυνατότερους εξεταστές και GPUs.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.