ART: turbo-on για το επόμενο Android

Το ART runtime που η Google είχε προσθέσει πειραματικά στην τελευταία έκδοση του Android, 4.4 Kit Kat, για όποιον δήλωνε developer και… τόλμησε να το ενεργοποιήσει, οδηγεί σε αυξημένες επιδόσεις – μα, αρχικά, ήταν ασταθές. Όχι πια.

Speed Wallpaper

Οι πληροφορίες που έλαβε η Google από αυτή τη… κολοσσιαίων διαστάσεων public beta του (διότι αυτό ήταν ουσιαστικά η διάθεση του στο Kit Kat) της επέτρεψε να το τελειοποιήσει, και έτσι θα αποτελέσει τη default – και μοναδική – σχετική επιλογή στο Android L release.

Οι χρήστες με αυτό θα δουν δυο σημαντικές διαφορές: πρώτον, όποτε εγκαθιστούν μια εφαρμογή και, μετά, επανεκκινούν τη συσκευή τους, θα χρειάζεται λίγο περισσότερο χρόνο για να “μπει στο σύστημα” – την πρώτη φορά. Αυτός ο πρόσθετος χρόνος οφείλεται στο ότι εκείνη τη στιγμή το ίδιο το λειτουργικό σύστημα θα “βελτιστοποιεί” την εφαρμογή ώστε να τρέχει όσο το δυνατόν καλύτερα ειδικά στη συγκεκριμένη του έκδοση και στη συγκεκριμένη (…σου!) συσκευή.

Και αυτό θα οδηγεί στη δεύτερη σημαντική διαφορά, που είναι ένα σημαντικό μα… όχι πάντα και τόσο αισθητό κέρδος σε ταχύτητα απόκρισης και συνολικές επιδόσεις.

Ody's thoughts

Τουλάχιστον, κρίνοντας από το ότι χρησιμοποιώ το ART στο Nexus 7 μου από όταν πρωτοκυκλοφόρησε. Να σας πω ότι με εντυπωσίασε (ή πως… κατάλαβα διαφορά), θα σας γελάσω. Για να το λένε, όμως, κάτι θα ξέρουν – υποθέτω μπορεί η διαφορά να είναι πιο αισθητή σε πιο περιορισμένες μεν, συμβατό με αυτό δε συσκευές.

Πέρα από τις ήδη υπάρχουσες αλλαγές, ο ART του Android L έχει βελτιστοποιηθεί ακόμη περισσότερο, παρουσιάζοντας μέχρι και δυο φορές καλύτερες επιδόσεις, αλλά και δυο φορές λιγότερα “μικρο-παγώματα”, το λεγόμενο “stuttering”, όπου όταν κάποια εφαρμογή “μπουκώνει” παρουσιάζονται “σπασιματάκια” στα animations και μικρές παύσεις κατά τη χρήση της.

Α, ναι: και είναι πλήρως 64bit. Όχι πως αυτό έχει κάποια σημασία αυτή τη στιγμή, αφού ακόμη και αν οι developers γράψουν εφαρμογές που να τα εκμεταλλεύονται, αν δεν εμφανιστεί και το αντίστοιχο hardware…

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.