Η απάντηση-θάψιμο της Oculus στη Zenimax

Η Zenimax ισχυρίστηκε πως ο John Carmack, φεύγοντας από αυτήν και πηγαίνοντας στην Oculus, έκλεψε και “επαγγελματικά μυστικά”. Η Oculus λίγο-πολύ την χαρακτηρίζει… ξινισμένη ψεύτρα!Facebook-Oculus-Rift

Σε επίσημο και μακροσκελές μήνυμα της η Oculus VR απαντά στις κατηγορίες της Zenimax.

Info

Για όσους δεν θυμούνται το σκηνικό, ο John Carmack, “μπαμπάς” του Doom, του Quake και… ουσιαστικά δημιουργός της κατηγορίας των FPS, που παράλληλα θεωρείται και διάνοια στο χώρο των γραφικών, εργαζόταν στην id Software που είχε εξαγοραστεί από τη Zenimax. Εκεί, όπως αποδείχτηκε, πέρα από τα υπόλοιπα projects, ο ίδιος πειραματιζόταν αρκετά και με τη Virtual Reality, που θεωρούσε το μέλλον.

John Carmack 003

Πριν προλάβει να φτιάξει ένα δικό του “κράνος” Virtual Reality, ο John Carmack έπεσε σε ένα από τα πρώτα δισταχτικά μηνύματα του έφηβου Palmer Luckey, του τυπάκου που δημιούργησε το πρώτο Oculus Rift κολλώντας μεταξύ τους οθόνες τις κακιάς κατάρας σε αυτοσχέδιες πλακέτες με μονωτική ταινία. Λίγο πριν αυτό το κατασκεύασμα μετατραπεί στην “επανάσταση της VR” – και αυτός στον νέο Μεγάλο Μεγιστάνα Των Νίντζα (Της VR).

Οι στενές σχέσεις του John Carmack με τον Palmer Luckey οδήγησαν και σε πιθανή συνεργασία ανάμεσα στις δυο εταιρείες με τη δημιουργία ειδικής έκδοσης του Doom 3 BFG για το Oculus Rift, που όμως τελικά δεν κυκλοφόρησε ποτέ.

Doom 3

Η Zenimax φαίνεται πως χρησιμοποιεί την μανία του John Carmack με τη VR και τις σχέσεις του με τον Palmer Luckey και την Oculus, αλλά και το ότι τους παρείχε τεχνικές συμβουλές, ως βάση για τις απειλές της. Σου λέει, “αυτός δούλευε για εμάς και βοηθούσε τους άλλους! Αδικία!”.

Δεν έχει δίκιο, όμως, και ο John Carmack, και τώρα και η Zenimax, που προσπαθούν να της εξηγήσουν με… απλά λογάκια πως άλλο είναι το “να σε πληρώνει κάποιος και εσύ να δουλεύεις για άλλους” και το “να σε πληρώνει κάποιος και αφού ολοκληρώσεις τη δουλειά, να ασχολείσαι στον ελεύθερο χρόνο της προσωπικής ζωής σου με ό,τι σου καπνίσει”;

Η Oculus, λοιπόν, είπε ανάμεσα σε άλλα:

Quote:

  • Είμαστε απογοητευμένοι μα όχι και έκπληκτοι από τις κινήσεις της Zenimax και θα αποδείξουμε πως όλοι οι ισχυρισμοί της είναι ψευδείς.
  • Δεν υπάρχει ούτε μια γραμμή κώδικα της Zenimax ή οποιαδήποτε τεχνολογία της στα προϊόντα της Oculus.
  • Ο John Carmack δεν πήρε μαζί του καμία intellectual property από τη Zenimax.
  • Η Zenimax έχει παρερμηνεύσει τους όρους και τη γλώσσα της εχέμυθης συμφωνίας που υπέγραψε ο Palmer Luckey.
  • Ένας κεντρικός λόγος που έφυγε ο John από τη Zenimax τον Αύγουστο του 2013 ήταν πως η Zenimax τον εμπόδισε από το να εργάζεται στην VR (Σημ. ως τεχνολογία), και σταμάτησε να επενδύει στην ανάπτυξη παιχνιδιών VR σε όλη την εταιρεία.
  • Η Zenimax ακύρωσε την υποστήριξη VR στο Doom 3 BFG όταν η Oculus αρνήθηκε τις απαιτήσεις της να της παράσχει μερίδιο της εταιρείας.
  • Η Zenimax δεν ποτέ δεν κινήθηκε κατά της Oculus με ισχυρισμούς για θέματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας ή τεχνολογίας, η Zenimax ποτέ δεν προσέφερε κάποια Πνευματική Ιδιοκτησία ή τεχνολογία της στην Oculus, και μόνο μετά την ανακοίνωση της συμφωνίας με το Facebook αποφάσισε τώρα να κάνει αυτούς τους ισχυρισμούς μέσω των δικηγόρων της.
  • Παρά το γεγονός πως ο πλήρης κώδικας του Oculus SDK είναι διαθέσιμος online http://developer.oculusvr.com, η Zenimax δεν έχει αναγνωρίσει κανένα “κλεμμένο” κομμάτι κώδικα ή (Σημ.: δική της) τεχνολογία.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.