Γκάζωσε τους δίσκους του Xbox One

Η περιττή είδηση της ημέρας είναι περιττή.
Xbox-One.jpg

Σε ένα από τα κλασσικά άτοπα test που συνηθίζουν οι απανταχού geeks, και όπως μας θυμίζει το SlashGear, η χρήση γρηγορότερων δίσκων στο Xbox One του χαρίζει και γρηγορότερες ταχύτητες ανάγνωσης δεδομένων.

Ody's thoughts

Σώπα!

captain_obvious_004.jpg

Βλέπω την έκπληξη (!;#&!@) στο πρόσωπο σας (έχουμε μαγικές τεχνολογίες CSI εμείς), οπότε ας αναφέρω και κανα-δυο παραπάνω λεπτομέρειες.

Αφού, λοιπόν, το Xbox One είναι εξοπλισμένο με θύρες USB 3, οι οποίες είναι γρηγορότερες από οποιονδήποτε δίσκο (δεν μπορεί, δηλαδή, να “μπουκώσουν” κατά την ανάγνωση- εγγραφή δεδομένων – δεν υπάρχει τόσο γρήγορος δίσκος στην αγορά), η χρήση ενός εξωτερικού σκληρού δίσκου μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερες ταχύτητες από τη χρήση αυτού που διαθέτει ήδη η κονσόλα.

Αρκεί, προφανώς, αυτός να είναι γρηγορότερος.

Samsung SSDs

Ody's thoughts

Απορώ, όμως, γιατί επιμένει το SlashGear να αναφέρει τον παράγοντα “πυκνότητα” του δίσκου ως βασικότερο για τις επιδόσεις του.

Ναι, ανάμεσα σε δυο δίσκους που τρέχουν στις ίδιες στροφές, π.χ. 5400 (όπως αυτός που υπάρχει ήδη στο Xbox One), αυτός με τη μεγαλύτερη πυκνότητα θα είναι και ο γρηγορότερος.

Δεν είναι, όμως, ακόμη καλύτερο να χρησιμοποιήσεις, α, δεν ξέρω, ίσως, λέω τώρα, έναν δίσκο που τρέχει ΣΤΙΣ 7200 στροφές;! Ή, ίσως, στις 10.000; Ή έναν SSD;

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.
  • galacticusX

    Πολλές φορές – και ειδικά στις κονσόλες, δεν είναι μόνο θέμα specs του δίσκου, αλλά κουσούρια του hardware της κονσόλας, αναπάντεχα bottlenecks και άλλοι περιορισμοί της αρχιτεκτονικής. Αν ανατρέξεις στο σχετικά πρόσφατο θέμα με τη συμπεριφορά εναλλακτικών δίσκων σε PS4 / PS3 (το είχε κάνει το Digital Foundry του Eurogamer) θα δεις συμπεριφορά αλλού ‘ντ αλλού ανάλογα με την κονσόλα, το δίσκο και το παιχνίδι, πράγματα που δεν μπορείς να τα προβλέψεις, αλλά τα βλέπεις μόνο στην πράξη. Κι αυτό γιατί οι κονσόλες δεν είναι σαν τα PCs, όπου το OS έχει stacks για να εκμεταλλεύεται αυτομάτως όλα τους τα χαρακτηριστικά. Π.χ. αναφέρει ότι οι hybrid HDDs, θα μπορούσαν να είναι πιο αποτελεσματικοί, αν οι devs είχαν κώδικα που να εκμεταλλεύεται την ενδιάμεση flash για caching. Επίσης, σε άλλες περιπτώσεις ο ταχύτερος δίσκος δεν κάνει κάτι, γιατί ο controller δεν τον εκμεταλλεύεται. Άλλοτε, αντίθετα, δίνει boost στα fps, επειδή το game κάνει έντονο streaming από το dvd και ευνοείται αν το κάνεις install στο σκληρό.

  • ducklord

    Εμ… Όχι;! Ο δίσκος, ή μάλλον, “η συσκευή αποθήκευσης”, λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο σε PC όπως και σε κονσόλα. Πότε ήταν η τελευταία φορά που χρειάστηκε να εγκαταστήσεις ειδικούς drivers “για να λειτουργεί ένας δίσκος”;! It just works!

    Απλά, οι γρηγορότερες επιδόσεις μιας συσκευής δεν αποτελούν και εγγύηση πως “θα παίζουν καλύτερα ΤΑ ΠΑΝΤΑ”, αφού εξαρτάται από τις ανάγκες του κάθε παιχνιδιού – και λογισμικού γενικότερα. Π.χ. αν το PlayStation 3 φορτώνει όλο το περιβάλλον του στη μνήμη μετά το boot, θα πρέπει να είναι χαζός κάποιος αν περιμένει πως “θα λειτουργεί γρηγορότερα το μενού επειδή έβαλε SSD” (αφού ΤΡΕΧΕΙ-ΑΠΟ-ΤΗ-ΜΝΗΜΗ και ΔΕΝ-ΞΑΝΑΦΟΡΤΩΝΕΙ-ΚΑΤΙ ρε γκάουυυυυ, που θα βοηθήσει το “γρηγορότερο φόρτωμα”;!)…

    Αυτό που αλλάζει είναι οι ανάγκες του κάθε τίτλου. Συνεχόμενο streaming από ΜΕΓΑΛΑ αρχεία πολλών GBs (πως λέμε video HD επιπέδου blu-ray); Τυπικός δίσκος. Συχνή φόρτωση πλήθους μικρών αρχείων; SSD (καλύτερα seek times).

    Για αυτό και είναι ορατές διαφορές “από παιχνιδι σε παιχνίδι” σε τόσα και τόσα test.

  • galacticusX

    Τα πάντα θέλουν drivers. Αν το OS δεν έχει υποστήριξη, δεν κάνεις τίποτε. Θυμάσαι ποτέ τα XP να υποστήριζαν natively δίσκους SATA ή, ακόμη χειρότερα, SSD; Για δοκίμασε να κάνεις καθαρό install XP από SSD χωρίς μόντες, settings στο BIOS, 3rd paty drivers και επίκληση του Krom και θα πάρεις από αυτά που δεν έχει ο Varys. Επίσης, αν είχες Xbox One, θα σου έλεγα να δοκιμάσεις να συνδέσεις USB drive. Ξέρεις τι θα πάρεις; Αυτό που δεν έχουν οι Unsullied. Γιατί; Γιατί drivers για USB drivers έρχονται στο update του Ιουνίου.

  • ducklord

    Και πάλι, όχι!; Συγκρίνεις ανόμοια πράγματα, δηλαδή, μιλώντας για το πως τα Windows XP που ήταν σχεδιασμένα την εποχή που οι συσκευές αποθήκευσης συνδεόνταν στους υπολογιστές μέσω IDE/PATA δεν λειτουργούν με SATA και SSD. Που, μπερδεγουέη, νομίζω πως λειτουργούν, αρκεί να “τους τρέχεις” σε IDE/PATA και όχι AHCI/RAID mode από το BIOS του υπολογιστή. Το ίδιο ισχύει και για αυτό που λες για σύνδεση USB drive.

    Υπάρχει κάποιος λόγος που ένα πλήθος συσκευών εντάσσονται στην ευρύτερη κατηγορία των “σκληρών δίσκων”, μια άλλη παρέα στην ευρύτερη κατηγορία των “SSDs” κ.λπ. Διότι υπάρχει και αυτό που λέμε GENERIC driver.

    Έχεις συναντήσει ποτέ σου μια συσκευή που “να παίρνει δίσκο SATA” και να έχει χρειαστεί να εγκαταστήσεις drivers ειδικά για τον συγκεκριμένο δίσκο; Πρόσεξε, δεν μιλάω για τον controller, μιλάω για τον ίδιο τον δίσκο. Εγκαθιστάς drivers για τα usb flash drives σου (και μιλάω για την χρήση τους μόνο ως αποθηκευτικά μέσα και όχι την όποια εκμετάλλευση πρόσθετων δυνατοτήτων, κρυπτογράφησης κτλ);

    Με άλλα λόγια, αν έχεις 10 σκληρούς δίσκους, με διαφορετικές επιδόσεις αλλά ίδιο τύπο σύνδεσης, προφανώς και οι 10 θα λειτουργήσουν σε μια συσκευή, και προφανώς ο γρηγορότερος… εμ… θα είναι γρηγορότερος!

    Τώρα, αν κάποιος από αυτούς διαθέτει μια πρόσθετη δυνατότητα που είναι προσβάσιμη μόνο μέσω εξειδικευμένου λογισμικού, όπως για παράδειγμα η δυνατότητα κρυπτογράφησης σε κάποιο φλασάκι, τότε ναι, για αυτό χρειάζονται πρόσθετοι drivers.

    Από όσο γνωρίζω, όμως, οι υβριδικοί σκληροί δίσκοι δεν χρειάζονται συνήθως πρόσθετους drivers για να εκμεταλευτείς τις υψηλότερες επιδόσεις τους.Το caching των δεδομένων “του τμήματος δίσκου” γίνεται αυτόματα “στο τμήμα μνήμης” από το ίδιο το firmware τους, όποτε δεν χρειάζεται εγκατάσταση πρόσθετου λογισμικού για αυτόν τον σκοπό. Και, αρά, αυτές οι “πρόσθετες επιδόσεις” σε σχέση με έναν απλό δίσκο είναι ορατές και προσβάσιμες με μια απλή σύνδεση τους σε όποια συσκευή υποστηρίζει τον τρόπο σύνδεσης τους – π.χ. SATA2.

    Το πρόσθετο λογισμικό – ο εξειδικευμένος driver – θα ήταν χρήσιμο σε μία “bare to the metal” προσέγγιση, όπου ο προγραμματιστής θα μπορούσε να ελέγχει τι ακριβώς αποθηκεύεται στο τμήμα μνήμης μιας υβριδικής συσκευής αποθήκευσης, αν η λογική της “λογικής” του caching που εμπεριέχονταν ήδη στην συσκευή δεν κάλυπτε τις ανάγκες του.

  • galacticusX

    Μ’αρέσει που λες συνέχεια όχι και μετά συμφωνείς. Δε σου λέω πράγματα από το κεφάλι μου, σου μεταφέρω αυτά που διάβασα τις προάλλες και που ανέβασα στο post http://unregistered.gr/2014/05/gaming/%CE%BF%CE%B4%CE%B7%CE%B3%CF%8C%CF%82-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B2%CE%AC%CE%B8%CE%BC%CE%B9%CF%83%CE%B7%CF%82-hard-drive-%CF%83%CF%84%CE%BF-ps4/. Και το απλό που ήθελα να πω, από τη μικρή μελέτη των συγκεκριμένων tests είναι ότι από κονσόλα σε κονσόλα, το κέρδος σε επιδόσεις λόγω αλλαγής του δίσκου δεν έχει τα ίδια αποτελέσματα. Οπότε αυτό που μου λες ότι “προφανώς” ένας δίσκος με καλύτερα specs θα είναι σε όλα τα σενάρια καλύτερος στην κονσόλα, δεν ισχύει πάντοτε. Δηλαδή ο SSD δεν είναι απόλυτο ότι θα φορτώσει πάντα ένα παιχνίδι γρηγορότερα, ούτε πάντα θα προσφέρει καλύτερο frame rate. Υπάρχει διαφορά μεταξύ θεωρίας και πρακτικής και δε διατηρείται σε όλα τα σενάρια η γραμμική σχέση των καθαρών επιδόσεων μεταξύ των δίσκων σε access time, throughput κλπ. Αυτό λέω μονάχα.

    Δεν καταλαβαίνω τη λογική επειδή δυο συσκευές συνδέονται στο ίδιο hardware interface, υποτίθεται ότι δουλεύουν αυτόματα. Δηλαδή άμα βάλεις δυο οποιουσδήποτε δίσκους SATA θα αρχίσουν να παίρνουν ρεύμα και να γυρίζουν; Χαίρω πολύ. Το θέμα είναι πως τους εκμεταλλεύεται το OS. Μέχρι τα Windows 8 ήταν προβληματικό να κάνεις clean install σε hybrid δίσκο, και χρειαζόταν ειδικός driver για κάθε μοντέλο, επειδή το OS βλέπει ως ξεχωριστά partitions το SSD και το HDD κομμάτι του δίσκου.

    Αυτό που ονομάζεις “generic driver”, δεν είναι το ίδιο. Δεν είναι η ηλεκτρομηχανική αναγνώριση του περιφερειακού. Είναι ολόκληρο layer που απαιτεί συγκεκριμένες προϋποθέσεις και συγκεκριμένο firmware εκ μέρους του hardware για να λειτουργήσει. Απλώς στην πράξη έχει γίνει πλέον διαφανής στο χρήστη, γιατί το hardware έχει προσαρμοστεί στο λειτουργικό κι επίσης γιατί το hardware που κυκλοφορεί είναι σχεδιασμένο για τα current OS. Άλλωστε, το ίδιο το λειτουργικό ανανεώνεται συνεχώς με service packs και updates για να περιλάβει συνεχώς signed drivers. Αυτό φαίνεται καθαρά σε παλιό hardware: π.χ. πάρε μια κάρτα VGA μη συμβατή με DX9 και θα δεις ότι δε δουλεύει ο “generic driver” με τον ίδιο τρόπο με μια μοντέρνα κάρτα, γιατί έχει αλλάξει όλο το foundation των drivers του OS (WDDM). Σήμερα αν βάλεις μια κάρτα χωρίς drivers θα σου βάλει “generic drivers” με υποστήριξη HD, true color και 2D acceleration, παλιά – αν δε σου κράσαρε – θα σου έβγαλε low-res 8bit desktop και όποτε προσπαθούσες να μετακινήσεις ένα παράθυρο χανόσουν στο tearing και την αργή απόκριση.