Κινηματογραφικά γραφικά στο τσεπάκι σου

Αν τα καταφέρει η Imagination Technologies με την τεχνολογία της, PowerVR, σε ένα-δυο χρονάκια θα δούμε τα πρώτα παιχνίδια σε smartphones με γραφικά αντίστοιχα των κινηματογραφικών blockbusters!TRMSLVN_Intl_FOR_PRINT_USE_ONLY__TSVFX-223.jpg

Χρόνια και χρόνια τώρα η PowerVR υπόσχεται πως έχει έτοιμες εκπληκτικές νέες τεχνολογίες, και πάντα μέχρι να μας τις παρουσιάσει την… προλαβαίνουν οι ανταγωνιστές της. Για αυτό και έχει μείνει σε μια σχετική αφάνεια, αν και ήταν η… “μαμά” αρκετών ενδιαφερόντων τεχνολογιών στον χώρο των γραφικών που συνεχίζουν να χρησιμοποιούνται μέχρι σήμερα. Η τελευταία παρουσίαση της όμως αφορά ένα προϊόν που έχει σχεδόν έτοιμο, με μια τεχνολογία που θεωρείται άπιαστο όνειρο στο χώρο των γραφικών μέχρι σήμερα: το ray tracing.

Ray tracing καλείται ο υπολογισμός της πορείας των ακτίνων του φωτός στο χώρο βάσει κανόνων… ακόμη και φυσικής και χημείας, οδηγώντας σε όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστικά αποτελέσματα στο rendering τρισδιάστατων γραφικών. Αποτελεί μια από τις προτιμώμενες μεθόδους για την δημιουργία ειδικών εφέ στον κινηματογράφο, αλλά… μέχρι τώρα, μόνο εκεί, αφού το βασικό μειονέκτημα της είναι πως απαιτεί πολλούς υπολογισμούς, και άρα χρειάζεται πολύ επεξεργαστική ισχύ και αρκετό χρόνο για τους απαραίτητους υπολογισμούς. Δεν είναι, δηλαδή, μια τεχνολογία που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία γραφικών σε πραγματικό χρόνο. Μέχρι σήμερα.

Η PowerVR χρησιμοποιεί μια υβριδική προσέγγιση για την απεικόνιση των γραφικών, που της επιτρέπει να “κλέβει” σε απαιτήσεις σε σχέση με το “κανονικό” ray tracing, ώστε να είναι εφικτή η παρουσίαση τους σε πραγματικό χρόνο. Ακόμη κι έτσι, τα αποτελέσματα είναι εκπληκτικά, ασύλληπτα καλύτερα από τα γραφικά που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε φορητές συσκευές μέχρι σήμερα.

Όσο για το “πότε”, η Imagination Technologies αισιοδοξεί πως μέσα στο επόμενο έτος θα αρχίσει να διαθέτει κάποια αρχικά devkits σε developers, ενώ εκτιμά πως συνήθως η υιοθέτηση μιας τεχνολογίας όπως το ray tracing συνοδεύεται και από ένα μεταβατικό στάδιο δύο με τριών ετών μέχρι την διάθεση του πρώτου σχετικού hardware.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.
  • e4rthw0rm

    Όλο ακούμε για καινοτόμες τεχνολογίες που “θα έρθουν σε 2-3 χρόνια” και καινοτομία δεν βλέπουμε! Μέχρι να δω κάτι χειροπιαστό δεν πιστεύω τίποτα και θα αντιμετωπίζω όλες αυτές τις υποσχέσεις ως βρώμικα και αμαρτωλά ψέμματα!
    http://37.media.tumblr.com/5af26cbe333012d4b66381bc1d87610e/tumblr_mv6my8MtWt1rqlnsko1_500.gif

  • ducklord

    Μίζερε :-P

    /ducks