Έρχεται εξομοίωση του Xbox 360 στο Xbox One;

Πως “κάνουν” τα πρόβατα; Αυτή είναι η σύντομη απάντηση στην ερώτηση του τίτλου μας: “Μπάααα”…xbox 360 002

Στην φετινή Microsoft Build Developer conference, ο Frank Savage, Partner Development Lead της Microsoft, επιβεβαίωσε πως η εταιρεία “το ψάχνει” όσον αφορά στην πιθανότητα εξομοίωσης του Xbox 360 στο Xbox One. Και αρκετοί έσπευσαν να χαρούν.

Μόνο που, δεν έδωσαν αρκετή σημασία σε αυτό που είπε, πως η εξομοίωση του αρχιτεκτονικής PowerPC (στην οποία βασίζεται ο κεντρικός επεξεργαστής του Xbox 360) στην αρχιτεκτονική x86 είναι απίστευτα δύσκολη. Και αυτό, για να θέσουμε απλά, διότι η μια αρχιτεκτονική, είναι εντελώς μα εντελώς διαφορετική από την δεύτερη.

Και για όσους δεν το κατάλαβαν, η δεύτερη, η “x86”, είναι αυτή που χρησιμοποιείται τόσο στο Xbox One όσο και στους υπολογιστές μας.

Με άλλα λόγια, ο κ. Frank Savage μας λέει αυτό που μας έχουν ήδη πει και οι ανεξάρτητοι δημιουργοί εξομοιωτών στα PCs, που αποτελεί και τον λόγο που δεν έχουμε δει μέχρι σήμερα καμιά προσπάθεια εξομοίωσης του Xbox 360, έστω σε ένα πρώιμο, ημι-λειτουργικό στάδιο.

Για να γίνουμε κατανοητοί, ας πάρουμε το παράδειγμα εξομοίωσης της Amiga σε ένα PC: το PC καλείται να εξομοιώσει μέσω software (του εξομοιωτή) το ίδιο το hardware της Amiga. Ένα κομματάκι λογισμικού αναλαμβάνει να εξομοιώσει το σύστημα γραφικών της. Ένα άλλο τον επεξεργαστή της. Ένα άλλο το σύστημα γραφικών. Ένα άλλο, το σύστημα διαχείρισης αρχείων… Ένα άλλο, ένα άλλο, και άλλο, και άλλο… Μπόλικα! Και όλα αυτά πρέπει να είναι α-π-ό-λ-υ-τ-α συγχρονισμένα για να είναι πιστή η “αναπαράσταση” του παλιού μηχανήματος στο καινούργιο.

Τώρα, σκεφθείτε την ταινία Matrix: έστω πως τα προγράμματα και τα παιχνίδια του παλιού μηχανήματος είναι ο… Neo, ο πρωταγωνιστής της ταινίας, και το παλιό μηχάνημα ο κόσμος του. Αν η εξομοίωση δεν είναι απόλυτη, όλο και κάποιο προβληματάκι, κουσούρι, “glitch” θα κάνει την εμφάνιση του. Και, όπως και ο Neo της ταινίας, έτσι και το πρόγραμμα/παιχνίδι για το παλιό μηχάνημα μπορεί να… “καταλάβει” πως το hardware στο οποίο τρέχει, ο “κόσμος” του, δεν είναι πραγματικό αλλά “εξομοιωμένο”. Και τότε, απλά, να σταματήσει να τρέχει.

Οι περισσότεροι εξομοιωτές δεν κάνουν 100% πιστή εξομοίωση, αλλά “όσο καλή χρειάζεται για να τρέξει το περισσότερο λογισμικό” (και για αυτό περιστασιακά κάποιο παιχνίδι, κάποιο πρόγραμμα, ένα στα εκατό, μπορεί να παρουσιάζει κάποια προβλήματα). Υπάρχουν λίγες εξαιρέσεις, αλλά είναι μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού (ή, ίσως, στο… ένα δάχτυλο – ο ZSnes που εξομοιώνει το Super Nintendo Entertainment System είναι ένας από τους 99,9% πιστούς-στο-αρχικό-μηχάνημα εξομοιωτές).

Το να… “περιγράψεις” στο hardware ενός υπολογιστή σε τέτοιο σημείο λεπτομέρειας “πώς λειτουργούσε το παλαιότερο hardware” είναι μια ιδιαίτερα απαιτητική διαδικασία σε πόρους. Για αυτό και βλέπουμε π.χ. έναν εξομοιωτή της Amiga να τρέχει μόνο σε high-end smartphones και tablets με επεξεργαστές 1GHz και βάλε, όταν η ίδια η Amiga ήταν σχεδόν… 150 φορές πιο αργή! Φαντασθείτε, τώρα, πόσοι πόροι χρειάζονται για να εξομοιωθεί μια κονσόλα επιπέδου Xbox 360!

Από την άλλη, αν όντως η Microsoft χαρίσει στο Xbox One τη δυνατότητα εξομοίωσης του Xbox 360, θα έχει αποδείξει και στους δημιουργούς εξομοιωτών πως όντως κάτι τέτοιο είναι εφικτό, και, μαθαίνοντας από τις δικές τις… “πατέντες”, δεν αποκλείεται να καταφέρουν να μας δώσουν και αυτοί εξομοιωτές της παλαιότερης κονσόλας της στους υπολογιστές μας.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.