Η Unreal Engine σε Linux – SteamOS

Η Epic Games ανακοίνωσε πως η επόμενη έκδοση, 4.1 της Unreal Engine, θα υποστηρίζει εγγενώς και τα SteamOS και Linux.Unreal_Engine_4_010

Και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο λέγαμε εδώ και τόσο καιρό ότι θα πρέπει να ανησυχεί η Microsoft. Διότι, δίνοντας έμφαση μόνο στο Xbox ως πλατφόρμα για παιχνίδια, και αφήνοντας πίσω της τα Windows σε τελευταία προτεραιότητα, έδωσε την ευκαιρία στον ανταγωνισμό να ανασυνταχθεί, και όσο μικρός και αν είναι, να μετατραπεί σε μια σημαντική απειλή.

Και αυτό διότι δεν είχε συνειδητοποιήσει πως το Linux δεν θα ήταν από μόνο του μια απειλή για τα Windows, αλλά αν είχε και την συμπαράσταση πλήθους developers που δήλωναν απογοητευμένοι από την πλατφόρμα της Microsoft και την στάση της απέναντί τους, τότε…

Infiltrator - Unreal Engine 4 Demo 002

Τότε θα ζούσαμε καταστάσεις όπως οι σημερινές, όπου τα Windows γλιστρούν σιγά-σιγά από την πρώτη θέση της προτίμησης των χρηστών, που ούτως ή άλλως τώρα πια δεν παίζουν αποκλειστικά στους υπολογιστές τους. Ο σύγχρονος gamer παίζει στην κονσόλα στην τηλεόραση του, στο κινητό και το tablet του, και όταν παίζει στον υπολογιστή του, θέλει απλά να βλέπει ακόμη πιο εντυπωσιακά αποτελέσματα, δίχως να τον πολυενδιαφέρει ποια είναι η τεχνολογική υποδομή πίσω από αυτά.

Για να το θέσουμε αλλιώς, είτε τρέχει Windows, είτε Linux, είτε BabisOS 43 Hyper Deluxe version, αν το τελικό αποτέλεσμα είναι ίδιο, δηλαδή, εντυπωσιακά παιχνίδια, τι σημασία έχει το λειτουργικό σύστημα;

Unreal Engine GDC Demo 001

Έτσι, μετά την Crytek και προφανώς την Valve (αφού το Steam είναι δικό της, duh!), τώρα δηλώνει “ταγμένη” υπέρ των Linux και SteamOS και η Epic Games. Έτσι, η επόμενη έκδοση της Unreal Engine, 4.1, θα επιτρέπει στους δημιουργούς παιχνιδιών, αν το θελήσουν, να “εξάγουν” το τελικό αποτέλεσμα και “προς SteamOS/Linux”. Που θα πει ότι όποιος δημιουργεί ένα παιχνίδι μέσα από την Unreal Engine, θα μπορεί με ελάχιστο κόπο να το “πακετάρει” ώστε να λειτουργεί και σε Windows, και σε κονσόλες, και στα Linux – SteamOS.

Ερώτηση κρίσεως, τώρα, για να καταλάβετε γιατί αυτό αποτελεί σημαντική απειλή για την Microsoft και τα Windows: έστω πως πηγαίνεις να αγοράσεις έναν καινούριο υπολογιστή. Και δεν ξέρεις τίποτα “από αυτά”. Ρωτάς τον πωλητή αν το μηχάνημα Χ και το μηχάνημα Ψ, που σου φαίνονται τα καλύτερα, παίζουν τα ίδια παιχνίδια. Σου απαντά πως ναι. Τον ρωτάς τι διάφορες έχουν όσον αφορά στο hardware τους. Σου απαντά καμία. Τον ρωτάς τι διαφορά έχουν όσον αφορά στο κόστος τους. Σου απαντά πως το ένα κοστίζει εκατό ευρώ περισσότερα, “επειδή τρέχει Windows”. Κατά τα άλλα, είναι πανομοιότυπα και κάνουν ακριβώς την ίδια δουλειά. Ποιο θα προτιμήσεις; Θα δώσεις… “χορηγία” €100 στην Microsoft “γιατί έτσι”;

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.