Έλληνες επιστήμονες αποκαλύπτουν τα κενά ασφαλείας των ασύρματων δικτύων

Ειδικότερα, επισημαίνουν τις αδυναμίες στο πρωτόκολλο ασφαλούς σύνδεσης WPA2
Σε επιστημονική δημοσίευση στο περιοδικό International Journal of Information and Computer Security, τρεις Έλληνες επιστήμονες αναλύουν τα κενά ασφαλείας του γνωστού πρωτοκόλλου ασφαλούς διαπίστευσης δικτυωμένων συσκευών WPA2, το οποίο ζρησιμοποιείται κατά κόρον στα οικιακά μας routers. Οι επιστήμονες αναλύουν διεξοδικά τα σημεία αδυναμίας, τους τρόπους προσβολής του δικτύου και συστήνουν μεθόδους θωράκισης του δικτύου.

Επισημαίνουν ότι ενώ υπάρχουν ήδη μέθοδοι παραβίασης “brute force”, εδώ και χρόνια, υπάρχουν και λιγότερο χρονοβόροι και “έξυπνοι” τρόποι εισόδου στο δίκτυο: συγκεκριμένα οι ερευνητές διαπιστώνουν ότι υπάρχει μέθοδος εισόδου στο σύστημα στο ελάχιστο χρονικό διάστημα που γίνεται επανασύνδεση με τις δικτυωμένες συσκευές (re-authentication), κάτι που απαιτείται, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, από το πρωτόκολλο. Εκμεταλλευόμενοι αυτό το μικρό “παράθυρο”, μπορούν να παρακάμψουν την ανάγκη εισαγωγής του κατάλληλου κλειδιού κρυπτογράφησης και να εισέλθουν στο δίκτυο χωρίς κανονική διαπίστευση.

Οι εν λόγω επιστήμονες είναι οι A. Τσιτρούλης του Brunel University (Μ. Βρετανία), Δ. Λαμπούδης του Παν/μίου Μακεδονίας, και ο Ε. Τσεκλεβές του Lancaster University (Μ. Βρετανία).

Από το 2001, ο διάσημος (...) συντάκτης τεχνολογίας Λάμπρος Γεωργογάλας καταπολεμά τον σκοταδισμό και την ημιμάθεια, διδάσκοντας στους Έλληνες συμπατριώτες του τα μυστικά της υψηλής τεχνολογίας. Κατόπιν βάναυσης απαγωγής από εξωγήινους, και ηρωϊκής απόδρασης, αισιοδοξεί πως θα γίνει κυρίαρχος του σύμπαντος.