Πλανητικά selfies από δορυφόρους – τοστιέρες

Ορίστε, πως είπατε;
Google Earth Project - Landsat 40th Anniversary
Όλοι μας έχουμε θαυμάσει το Google Earth και το πόσο προσιτή κάνει κάθε γωνιά του πλανήτη μας. Εκείνο που λίγοι, ωστόσο, συνειδητοποιούν, είναι ότι οι δορυφόροι που χρησιμοποιούνται για τη φωτογράφηση του κόσμου, δεν μπορούν να το κάνουν με συστηματικό τρόπο για κάθε επιφάνεια του πλανήτη. Πολλές φορές οι αεροφωτογραφίες κάνουν ακόμη και 3 χρόνια για να ανανεωθούν, ενώ παρατηρείται το φαινόμενο γειτονικές περιοχές να παρουσιάζονται σε διαφορετική εποχή του χρόνου. Επίσης οι εικόνες από ορισμένες περιοχές ανανεώνονται πολύ συχνά λόγω πολιτικών, οικονομικών και στρατιωτικών λόγων, ενώ άλλες περιοχές που δεν βρίσκονται στο επίκεντρο, φωτογραφίζονται με πολύ μεγάλη περιοδικότητα.

Το πρόβλημα της ομοιόμορφης και συχνής φωτογράφησης του πλανήτη θέλουν να επιλύσουν οι επιστήμονες και τεχνικοί της αμερικανικής εταιρείας Planet Labs, οι οποίοι έχουν επινοήσει έναν πολύ μικρό, σε φυσικές διαστάσεις, τύπου δορυφόρου, ο οποίος δεν είναι πολύ μεγαλύτερος από μια κοινή… τοστιέρα! Το πλεονέκτημα του συγκεκριμένου είδους δορυφόρου είναι ότι κατασκευάζεται πολύ γρήγορα χάρη σε τυποποιημένες διαδικασίες και με πολύ μικρό κόστος, σε σχέση πάντα με έναν τυπικό πολυ-χρηστικό δορυφόρο.

Οι μικρο-δορυφόροι είναι εφοδιασμένοι με κάμερες που τραβούν συνεχώς φωτογραφίες του πλανήτη. Μια πρώτη ανάπτυξη 28 τέτοιων δορυφόρων έγινε πολύ πρόσφατα, μέσω διαστημικής αποστολής με κέντρο επιχειρήσεων το Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. Οι δορυφόροι αυξάνουν θεαματικά τη συχνότητα ανανέωσης των δορυφορκών φωτογραφιών της Γης και διευκολύνουν πάρα πολύ κάθε είδους επιστημονική μελέτη για τις αλλαγές και τις διεργασίες που πραγματοποιούνται στον πλανήτη μας.

Από το 2001, ο διάσημος (...) συντάκτης τεχνολογίας Λάμπρος Γεωργογάλας καταπολεμά τον σκοταδισμό και την ημιμάθεια, διδάσκοντας στους Έλληνες συμπατριώτες του τα μυστικά της υψηλής τεχνολογίας. Κατόπιν βάναυσης απαγωγής από εξωγήινους, και ηρωϊκής απόδρασης, αισιοδοξεί πως θα γίνει κυρίαρχος του σύμπαντος.