Oculus VR DK2: ένα βήμα πιο κοντά στο Oculus Rift

Ανανεωμένο μοντέλο του κράνους εικονικής πραγματικότητας που προορίζεται για developers
Oculus_DK2_00
Οι προγραμματιστές που θέλουν να αναπτύξουν εφαρμογές και παιχνίδια για το Oculus Rift μπορούν πλέον να προμηθευτούν ένα πιο μοντέρνο και εξελιγμένο μοντέλο ανάπτυξης. Οι προπαραγγελίες έχουν ανοίξει και ο κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να παραγγείλει το δικό του κράνος εικονικής πραγματικότητας αντί 350 δολλαρίων ΗΠΑ. Το θέμα είναι ότι ακόμη δεν ξέρουμε την ακριβή μορφή που θα έχει το εμπορικό Oculus Rift που θα μπορεί να αγοράσει ο τελικός καταναλωτής. Όμως δεν θα είναι πολύ διαφορετικό από το DK2, το καινούριο hardware που είναι διαθέσιμο για τους developers.

To DK2 (Development Kit 2), είναι μια νέα έκδοση που θα χρησιμοποιηθεί από τους προγραμματιστές για να ανατπύξουν τους τίτλους τους. Είναι πιο συμμαζεμένο και εργονομικό και βελτιωμένο σε καίρια σημεία. Καταρχάς η ανάλυση σε κάθε ένα από τις δύο οθόνες του ανέρχεται πλέον σε 960×1080 (από τα 640×480 του προηγούμενου μοντέλου) σε μέγιστη σάρωση των 75Hz για πιο ξεκούραστη εικόνα. Το νέο hardware έχει μειώσει τις καθυστερήσεις στην απεικόνιση σε ελάχιστο χρόνο 2-3 milliseconds, πράγμα που σημαίνει ότι αυξάνεται η καθαρότητα της κινούμενης εικόνας και μειώνεται η θολούρα (blurring) κατά την κίνηση και να αποφεύγεται έτσι η κούραση και η ζαλάδα από την χρήση επί αρκετό χρονικό διάστημα.

Το κράνος παρέχει οπτικό πεδίο σε εύρος 100 μοιρών. Μια πολύ σημαντική νέα προσθήκη είναι η ανίχνευση κίνησης, η οποία, αν κατάλαβα σωστά, γίνεται με τη βοήθεια εξωτερικής κάμερας, η οποία θα μπορεί να μεταφράζει τις κινήσιες του κεφαλιού, σε δεδομένα μέσα στο παιχνίδι, έτσι ώστε να αυξάνεται η ρεαλιστικότητα της απεικόνισης του εικονικού κόσμου, ανάλογα με το πως μετακινεί ο παίκτης το κεφάλι του.

Πολύ ωραία όλα αυτά, αλλά έχει αρχίσει να καταντά κουραστικό, όλο αυτό το “στόρι”. To DK2 μπορεί μεν να μπορεί να παραγγελθεί από σήμερα, αλλά ένας developer δε θα το πάρει στα χέρια του παρά μόνο από τον ερχόμενο Ιούλιο! Φανταστείτε λοιπόν, μέχρι να αρχίσει να μαθαίνει το σύστημα και να φτιάξει επιτέλους το παιχνίδι του, πόσος καιρός θα περάσει και πότε επιτέλους θα κυκλοφορήσει το εμπορικό Oculus Ruft. Θαυμάζουμε τους ανθρώπους της Oculus VR, με την καταπληκτική τους τεχνογωσία και ευφυία, αλλά μας έχουν ψιλοξενερώσει με τις συνεχείς αναβολές τους…

Από το 2001, ο διάσημος (...) συντάκτης τεχνολογίας Λάμπρος Γεωργογάλας καταπολεμά τον σκοταδισμό και την ημιμάθεια, διδάσκοντας στους Έλληνες συμπατριώτες του τα μυστικά της υψηλής τεχνολογίας. Κατόπιν βάναυσης απαγωγής από εξωγήινους, και ηρωϊκής απόδρασης, αισιοδοξεί πως θα γίνει κυρίαρχος του σύμπαντος.
  • ducklord

    Ναι, ακριβώς αυτό είναι, και είχε φανεί και την προηγούμενη έκδοση: η μέθοδος ανίχνευσης κίνησης του μέχρι τώρα O.R. αναβαθμίστηκε με τη χρήση πρόσθετης εξωτερικής κάμερας: δεν βρίσκεται επάνω στην ίδια την συσκευή, αλλά λειτουργεί όπως τα PlayStation EYE και Kinect, “βλέποντας” τον χρήστη και την ίδια την συσκευή που φοράει στο κεφάλι του, ώστε να αναγνωρίζει όχι μόνο κινήσεις αριστερά-δεξιά-πάνω-κάτω του κεφαλίου, αλλά και γωνία κλίσης, απόσταση από την κάμερα, και ως ένα σημείο κίνηση στο επάνω τμήμα του σώματος.

    Αυτό, σε συνδυασμό με μια καινούργια μέθοδο παρουσίασης περιεχομένου στις οθόνες του, εξαφάνισε σημαντικά το φαινόμενο της ναυτίας που χαρακτηρίζε τις παλαιότερες εκδόσεις του, με αποτέλεσμα όλοι να λένε πως ήταν ό,τι καλύτερο είχαν δει στο χώρο της εικονικής πραγματικότητας.

    Και μετά ήρθε η Valve με την δική της πρόταση, και όσοι την είδαν είπαν πως ήταν ό,τι καλύτερο είχαν δει στον χώρο της εικονικής πραγματικότητας.

    Και τώρα ήρθε και η Sony. Και όσοι είδαν την δίκη της πρόταση, ναι μεν δεν είπαν πως είναι ό,τι καλύτερο είχαν δει στον χώρο της εικονικής πραγματικότητας, μα δεν αποκλείεται να το πουν για μια επόμενη έκδοση του, ίσως όταν κυκλοφορήσει πια εμπορικά.

    Και μετά μπορεί να έρθει ο Μπάμπης, και να μας παρουσιάσει την δική του πρόταση όσον αφορά την εικονική πραγματικότητα, και όσοι την δουν να πουν ότι είναι ότι καλύτερο έχουν δει στο χώρο της εικονικής πραγματικότητας.

    Και το OR ακόμη θα είναι άφαντο.

    Μήπως, τελικά, όλα αυτά οφείλονται στην ηλικία του δημιουργού του; Διότι, οφείλουμε να το παραδεχτούμε, πρόκειται για την πιο ενδιαφέρουσα τεχνολογική ιδέα που είδαμε τα τελευταία πέντε χρόνια, αλλά εδώ και τόσο καιρό έχει σημαντικό πρόβλημα όσον αφορά στην υλοποίηση της. Ακριβώς όπως ένας έφηβος, δηλαδή, μπορεί να κάνει όνειρα, αλλά όταν τελικά έρχεται αντιμέτωπος με την πραγματικότητα, συνειδητοποιεί πως διαφέρει από ότι φανταζόταν.

    Να, για παράδειγμα, πρόσφατα τα αισιόδοξα σχέδια της ομάδας, αν θυμάται κάνεις, εμποδίστηκαν επειδή δεν μπορούσαν να βρουν οθόνες για τις συσκευές που κατασκεύαζαν. Με άλλα λόγια καλή η ιδέα, αλλά στην υλοποίηση έχουμε πρόβλημα αδέλφια.

    Και εδώ είναι η διαφορά που μπορεί να τους βαρέσει στα αυτιά η Sony: Και εκείνη είχε την ιδέα να ασχοληθεί με την εικονική πραγματικότητα, όπως φαίνεται από το πρώτο, αποτυχημένο μοντέλο της δικής της πρότασης, αλλά μάλλον της έλειπε η όρεξη, αφού δεν είχε το πάθος του εφήβου Palmer Luckey – του “μπαμπά” του O.R. – για αυτήν. Τώρα που εκείνος της έδειξε ότι η ιδέα είναι βιώσιμη, και το κοινό ενδιαφέρεται για αυτήν, δεν αποκλείεται να είναι αυτή που θα μας κάνει την έκπληξη, αφού έχει και την τεχνογνωσία, αλλά αντίθετα με την ομάδα του O.R., έχει και καλύτερες “άκρες”. Οπου “άκρες”, από συνεργάτες που μπορούν να τις παράσχουν τις απαιτούμενες πρώτες ύλες, μέχρι ένα πιθανό “βρε δε με χέζετε που δεν μου βρίσκετε τις κατάλληλες οθόνες, θα στήσω εργοστάσιο και θα τις φτιάξω μόνη μου” – κάτι που δεν μπορεί ούτε να… ονειρευτεί η ομάδα του O.R.

    Κάτι μου λέει πως μέχρι το τέλος του έτους το καινούργιο PlayStation θα έχει το δικό τους σύστημα βίρτσουαλ ριάλιτυ, μέσα στις αρχές του επόμενου θα δούμε κυκλοφορούν εναλλακτικές για άλλες πλατφόρμες, και το O.R. – που ξεκίνησε αυτή την επανάσταση – ακόμη θα… αγνοείται.

  • galacticusX

    @ducklord:disqus Το πρόβλημά μου με το Morpheus είναι ότι είναι δεμένο με το PlayStation, ενώ το Oculus Rift θα τρέχει σε κάθε PC. Κι αυτό σημαίνει όχι μόνο games, αλλά και κάθε είδους simulation. Φαντάζεσαι ένα press release της NASA – “στριμάρετε την τελευταία αποστολή μας και ζήστε μέσα από το O.R. την διάβαση του διαστημοπλοίου μας από τους δακτυλίους του Κρόνου;;;”