H Microsoft προσφέρει γη και ύδωρ στους indies

Μπας και αρχίσουν και γράφουν παιχνίδια για το Xbox One
Εν αρχή η Microsoft εποίησε το Xbox One. Και το φόρτωσε με τόσο DRM που ο κόσμος ξεσηκώθηκε. Και έπειτα μετανόησε και τα πήρε όλα πίσω. Και σε κάποια στιγμή κοντοστάθηκε και σκέφτηκε “χμμ, φοβάμαι ότι ξέχασα κάτι, α ναι ρε συ τους indie developers!”. Και έτσι τον Αύγουστο του 2013 ξεκίνησε, κακήν κακώς το πρόγραμμά της ID@Xbox, για να προσελκύσει ανεξάρτητους δημιουργούς. Φυσικά οι indies είχαν σιχαθεί τη Microsoft από τη συμπεριφορά της σε άλλες εποχές, αλλά της έδωσαν μια ευκαιρία να επανορθώσει.

Κι έτσι ερχόμαστε στο σήμερα: το πρόγραμμα της Microsoft φαίνεται να αποδίδει κάποιους καρπούς. Εκεί που η εταιρεία είχε φτυσμένους τους indies, τώρα τους παρακαλάει σχεδόν να γράψουν τίτλους για τη νέα της κονσόλα. Τους παρέχει dev kits, άμεση επικοινωνία, υποστήριξη, προώθηση και marketing. Η συμπεριφορά των τέως απρόσιτων στελεχών της εταιρείας μεταλλάσσεται προς ένα φιλικότερο και προσιτό πρόσωπο. Αν και κάποιος δεν χτίζει κουλτούρα μέσα σε λίγους μήνες, ίσως τελικά η ανάγκη κάνει τους ανθρώπους της Microsoft πιο δεκτικούς. Άλλωστε το PS4 φαίνεται ότι έχει ένα σοβαρό προβάδισμα και αυτό προβληματίζει στο Redmond. Έτσι λοιπόν πρέπει να επιστρατευθεί ακόμη και ο τελευταίος φοιτητάκος που γράφει παιχνιδάκια για να γεμίσει η βιβλιοθήκη του Xbox One.

Από το 2001, ο διάσημος (...) συντάκτης τεχνολογίας Λάμπρος Γεωργογάλας καταπολεμά τον σκοταδισμό και την ημιμάθεια, διδάσκοντας στους Έλληνες συμπατριώτες του τα μυστικά της υψηλής τεχνολογίας. Κατόπιν βάναυσης απαγωγής από εξωγήινους, και ηρωϊκής απόδρασης, αισιοδοξεί πως θα γίνει κυρίαρχος του σύμπαντος.
  • Lefteris

    έκανα αίτηση στη microsoft για indie dev …..

    έχει γούστο να δεχτώ καμιά θετική απάντηση .. πλάκα θα ‘χει..

  • ducklord

    Και να την δεχτείς, το κλασσικό παράπονο των devs για το Xbox είναι στο “μετά”: ΑΦΟΥ έχεις το παιχνίδι σου έτοιμο, ήταν, έλεγαν-οι-devs, κόλαση το να το δημοσιεύσεις, και ακόμη χειρότερο αν μετά ήθελες να διαθέσεις και κάποιο patch για αυτό.

    Στην αρχή όλα φαίνονται φυσιολογικά (έλεγαν) και τα κόστη προσιτά, και μετά, στη φάση του publishing, ΕΚΕΙ καλείσαι “να τα σκάσεις” για το “προνόμιο” του “να βρίσκεσαι στο Xbox One/360”. Γιατί νομίζεις το PS4 έκανε δυναμική είσοδο με 100+ παιχνίδια από “indies” όταν το Xbox One βάραγε μύγες όσον αφορά στα “μικρά παιχνίδια ανεξάρτητων δημιουργών”; Για αυτόν ακριβώς το λόγο.

    Από τότε (λένε πως) η Microsoft άλλαξε (λίγο) πολιτική, αλλά μάλλον ακόμη τα Xbox συνεχίζουν να είναι οι “λιγότερο φιλικές” πλατφόρμες προς τους μικρούς devs που δεν έχουν να σκάσουν τιτανοτεράστια budgets για τη διάθεση και προώθηση των τίτλων τους.

    Με άλλα λόγια, για να πουλήσεις μια… τρίλιζα (tic-tac-toe) στο Xbox, μπορεί να σκάσεις κανένα… ταληράκι στο σύνολο (πως λέμε πέντε χιλιάρικάκια δολαριάκια) για να βγάλεις 10 ευρώ σε έσοδα και ένα “μπράβο” σε ένα σχόλιο από κάποιον φανατικό της τρίλιζας στη Γουατεμάλα. “Δε λέει” :-D

  • Lefteris

    είδα αυτή την ταινία – Ντοκιμαντέρ : Indie.Game.The.Movie.2012

    η οποία ταινία , δείχνει ξεκάθαρα ότι έχεις δίκιο ..

    η sony ζητάει εξ αρχής 2.500 $ , για να σε βάλει στο πρόγραμμα .. (αν σε δεχτεί , εννοείται )

    η Micrisoft (αν σε δεχτεί ) , σε βάζει δωρεάν ..

    επίσης , και οι 2 σου δίνουν το Dev kit τους (SDK και μία άδεια για unity .. )

    και σκεφτόμουν ..αφού η unity , παίζει παντού ..

    (παίζει σε linux , windows , mac, ps3 ps4 xbox one , xbox 360 )

    δεν θα ήταν εύκολο , με μικρές μετατροπές , να δώσω το παιχνίδι στη Sony , αν τα σπάσω με τη Microsoft ????

    (θεωρητικά …απλές σκέψεις ..)

  • ducklord

    Βρε δεν πηγαίνεις προς… Steam μεριά, λέω εγώ, να “καθαρίσεις”;

    Και αν όντως είσαι dev, για… στείλε ένα μεηλάκι “να τα πούμε face-to-face”. Έχω κανα-δυο ιδέες για παιχνιδάκια (και όχι μόνο) που μπορεί να σε ενδιαφέρουν, οπότε έλα να τα πούμε μπας και γίνομεν αμφότεροι πλούσιοι :-P

  • Lefteris

    Ναι ευχαρίστως , αλλά ..
    δυστυχώς δεν είμαι ακόμα ο Dev που θα ήθελα να είμαι ..

    Ξέρω κάποια πράγματα από eclipse και java , και τώρα δουλεύω πυρετωδώς τη unity ..

    Η οποία απαιτεί να
    ξέρεις ή java ή C# ή Boo ..

    Σου έχει έτοιμα τα γραφικά , αλλά αν θέλεις τα γραφικά σου να κινούνται , τότε θα πρέπει
    να προγραμματίσεις μόνος σου , την κίνηση που θέλεις .. να γράψεις κώδικα
    κανονικά , στο script του αντικειμένου που θέλεις να κινείται .. μπορείς να
    γράψεις τον κώδικα σε java ή σε C# ή σε Boo ..

    …δυστυχώς , όλα τα tutorial είναι σε C# ..

    Από ότι κατάλαβα , τα Xbox και PS4 δουλεύουν με C# .. άρα θα πρέπει να μάθω και C# … έχω δρόμο ακόμα .. (άνθραξ ο θησαυρός
    λοιπόν , τουλάχιστον προς το παρόν )

    Μη κοιτάς την αίτηση που έκανα ..οι αιτήσεις τζάμπα είναι …μέχρι
    να τις φορολογήσει ο …..Tσίπρας ..( τα ψωμιά του Σαμαρά , μάλλον τελείωσαν … )

    Σκέφτηκα ότι , στο Steam γίνεται ο κακός χαμός , από εφαρμογές
    .. θα είναι ποιο εύκολο να αναδειχτεί η
    εφαρμογή σου σε κάποιο Store για κονσόλες (για αυτό και ζητάνε αντίτιμο για να ανεβάζουν
    την εφαρμογή σου εκεί .. το steam μου
    θυμίζει το android store
    …χάος δλδ ..

    Έπειτα , η Microsoft
    , μετά από την κατραπακιά που έφαγε από την
    έλλειψη indie games
    , μάλλον έβαλε μυαλό ..υποσχέθηκε δελεαστικό πακέτο προώθησης και marketing της
    εφαρμογής σου , ΔΩΡΕΑΝ .. προκειμένου να
    προσελκύσει indies…

    ….Τι ? ……..όχι…. ε ?

  • ducklord

    Κοίτα, δεν μπορώ να ισχυριστώ πως ξέρω ή έχω προηγούμενη εμπειρία, αλλά έχω διαβάσει και εφιαλτικές ιστορίες για την κυκλοφορία τίτλων σε κονσόλες. Θυμήσου για παράδειγμα και την φάση από το Indie Game: The Movie με τον dev που περίμενε την ημέρα κυκλοφορίας του τίτλου του να εμφανιστεί πρώτη μούρη στο καβούρι στο Xbox Live, όπως του είχε υποσχεθεί η Microsoft, μόνο για να τον δει εξαφανισμένο κάπου στην 10η σελίδα. Ο δημιουργός του Fez, αν θυμάμαι καλά, άφησε τον τίτλο του ημιτελή και με προβλήματα στο Xbox 360 διότι θα του κόστιζε υπερβολικά πολλά να διαθέσει ένα διορθωτικό patch για αυτόν… οπότε…

    Τέλος πάντων, καλό θα είναι να μιλήσουμε κάποια στιγμή, αν μπορείς, μέσα από ένα Skype, αφού όπως θα δεις αυτά που έχω κατά νου, ένα παιχνίδι και μία εφαρμογή, μπορούν “να βγουν” πολύ ευκολότερα από ό,τι ίσως φαντάζεσαι.

    Βλέπεις, μπορεί εγώ να ξέρω μόνο τα απολύτως βασικά από προγραμματισμό, όπως λέμε “την λογική” που χρειάζεται σε ένα πρόγραμμα, αλλά μπορώ επίσης π.χ. να σου κανω ένα σχεδιάγραμμα του πως θα πρέπει να είναι η δομή του κώδικα σε οποιαδήποτε γλώσσα προγραμματισμού, τι ρουτίνες χρειάζονται και πως θα πρέπει να λειτουργούν (αλλά δεν ξέρω να τις γράψω από μόνος μου). Ξέρω, δηλαδή, τι είναι εύκολο και τι όχι, όχι επειδή όπως κάθε ελληναράς “έχω άποψη” μα επειδή έχω α) σχεδόν 30 χρόνια εμπειρίας στο χώρο των υπολογιστών και του gaming και β) εργαζόμουν επαγγελματικά παρουσιάζοντας παιχνίδια και προγράμματα. Και έχω γράψει και κάποια δικά μου βασικά προγραμματάκια, αν και μάλλον αυτά θα τα έλεγες περισσότερο “scripts”.

    Τέλος πάντων, καταλήγω να το κουράζω, θα τα πούμε μέσω Skype στην πρώτη ευκαιρία. Πρόσθεσε με εκεί με το ίδιο ψευδώνυμο που βλέπεις και εδώ :-)

  • Lefteris

    Ναι οι εφιαλτικές ιστορίες που περιγράφεις είναι υπαρκτές ..
    την ταινία την είδα 2 φορές , γιατί δεν έβρισκα ελληνικούς υπότιτλους .Και με τα αγγλικά καλά τα πάω ..απλά κάποια
    πράγματα ήθελα να τα εμπεδώσω ..

    Να θυμίσω όμως , ότι τα παιδιά αυτά που εμφανίστηκαν στην
    ταινία , είχαν πάνω από 1εκκατομύριο Downloads ..

    Δεν σπάνε όλοι το
    φράγμα του εκατομμυρίου , εννοείται ..αυτοί που εμφανίστηκαν ήταν οι πιο
    πετυχημένοι ..

    Αλλά , και καμιά 10 χιλιάδες κόπιες να πουλήσεις , δεν το
    λες άσχημα .. (αν και αυτό είναι επίσης πολύ δύσκολο ..)

    Αυτός που έφτιαξε το FEZ πούλησε πάνω από εκατομμύριο.. και
    ετοίμαζε το FEZ 2 … αλλά κάποια στιγμή , τα παράτησε
    ..ανακοίνωσε ότι αφήνει οριστικά , τη
    δημιουργία παιχνιδιών ..και ακύρωσε , τη δημιουργία του FEZ 2 .. ( το διάβασα κάπου , αν το ψάξεις στο google θα
    το βρεις εύκολα ) ..

    Αυτό λέει , πολλά …

    …όπως είχα πει , δεν είμαι ακόμα έτοιμος DEV .. το εγχείρημα που προσπαθώ , στη φάση αυτή
    είναι πολύ δύσκολο ..μου φαίνεται βουνό , διότι όπως και εσύ , έτσι και εγώ ,
    δεν έχω την απαιτούμενη εμπειρία , τα μόνα προγράμματα που έχω γράψει μέχρι
    τώρα είναι κάποια scripts tutorials
    .. όπως και εσύ ..

    Όπως καταλαβαίνεις δεν είμαι καλύτερος από σένα , αντιθέτως
    , μπορεί να είμαι και χειρότερος ..

    Βεβαίως , το προσπαθώ ..έχω πάρει αμπάριζα την unity .. κάνω τα tutorials που δίνουν ..έχω πολύ δρόμο
    ακόμα ..

    Θεωρώ , ότι θα πρέπει να περάσουν 2-3 μήνες , πριν φτιάξω
    την πρώτη μου εφαρμογή ..

    Αν έχεις καλές ιδέες , και είναι και εύκολες, όπως λες ..τότε δεν αποκλείω , μια συνεργασία ..

    Άλλωστε , η ισχύς εν
    τη ενώσει … όπως έλεγαν οι αρχαίοι …

    Βρήκα τρεις , ducklord στο skype .. ο ένας μόνο έχει φωτό με μία μάσκα …και γράφει
    Athens
    ..

    Αυτός είσαι ?