Συμμαχία τεχνολογίας για… ψηφιακές πραγματικότητες

Για ένα τρομερά ρεαλιστικό μέλλον χωρίς… οθόνες.virtual_reality_-_003.jpg

Ένα τεράστιο σύνολο πρωταγωνιστών στον χώρο της τεχνολογίας και της ψυχαγωγίας συνεργάζονται κάτω από το κοινό όνομα Immersive Technology Alliance με στόχο την από κοινού πρόοδο και την διάδοση των τεχνολογιών virtual reality, augmented reality, αλληλεπίδρασης μέσω νευμάτων και… Και “του 3D γενικότερα”.

Δεν θα αναφέρουμε εδώ τα ονόματα όλων των εταιρειών που συμμετέχουν στην προσπάθειά, αφού δεν υπάρχει λόγος να επαναλαμβανόμαστε: μπορείτε να τις δείτε στα… συνοδευτικά tags μας. Αυτό που αξίζει να αναφέρουμε είναι η απουσία του μέχρι σήμερα πρωταγωνιστή στις σχετικές εξελίξεις, της Oculus VR, της εταιρείας πίσω από το διάσημο-πριν-καν-το-δούμε Oculus Rift. Και αξίζει να το αναφέρουμε διότι… η κατάσταση με αυτό είναι λίγο περίεργη.

crystal_cove_oculus_rift.jpg

Ο αρχικός δημιουργός του, Palmer Luckey, ήταν ένας από τους βασικούς υποστηρικτές της Immersive Technology Alliance, και το όνομα της Oculus VR βρισκόταν ανάμεσα στις σχετικές με την προσπάθεια εταιρείες. Μέχρι πρόσφατα. Τώρα πια, όχι. Ομιλητής της ίδιας της Oculus VR έκανε την εξής… επίσης περίεργη δήλωση:

Quote:

Υπήρχε ένα μπλέξιμο στις 13 Μαρτίου σχετικά με το αν η Oculus ήταν μέλος της Immersive Technology Alliance (…) μιλήσαμε με τους ηγέτες τους και διευκρινίστηκε πως δεν είμαστε, ούτε ήμασταν ποτέ, μέλος της ομάδας. Εκτιμούμε την γρήγορη αντίδραση της ITA στην διόρθωση του λάθους στο site και τα media της ώστε να (αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα).

…ενώ, από την άλλη, ο executive director της ITA, Neil Schneider, λέει πως…

Quote:

Η Oculus ήταν ένα επί πληρωμή μέλος στην μη κερδοσκοπική συμμαχία, ο Palmer Luckey συμμετείχε ως προσωπικός σύμβουλος στη βοήθεια μετάβασης της (Σημ. παλαιότερης παραπλήσιας προσπάθειας) S3DGA στην νεο-ονομασθείσα ITA (μαζί με άλλους από άλλες εταιρείες – μέλη), και το λογότυπο τους βρισκόταν στο site δίχως αμφισβήτηση μέχρι χθες.

valve_Half-Life_virtual_reality.jpg

Τα μέλη της Oculus είχαν προσκληθεί να συμμετάσχουν σε συνάντηση της ITA στην GDC ως ομιλητές, αλλά ενημέρωσαν πως δε θα μπορούσαν να κάνουν κάτι τέτοιο λόγω άλλων υποχρεώσεων, μα “θα προσπαθούσαν να παρευρεθούν αν έβρισκαν χρόνο”.

Τώρα, τι έχει γίνει ανάμεσα τους, και… “τα έχουνε τσουγκρίσει”, τι είναι αυτό που έχει προφανώς ενοχλήσει την Oculus VR ώστε, ξαφνικά, να κάνει πως… δεν βλέπει καν την ITA… ουδείς το γνωρίζει!

Ody's thoughts

…μα, το ότι δεν γνωρίζουμε δεν μας εμποδίζει από το να κάνουμε μια… ρεαλιστικότατη εκτίμηση: Μέσα στα επόμενα χρόνια, λοιπόν, θα δούμε να εμφανίζονται αρκετές εναλλακτικές του Oculus Rift. Ήδη κάποιες από αυτές έχουν κάνει την εμφάνιση τους, και μάλλον εντός ήμερων θα μάθουμε αν όντως θα μπει και η Sony στο παιχνίδι. Το Oculus Rift μπορεί να κατάφερε να φέρει και πάλι την virtual reality στο προσκήνιο, αλλά δεν έχει καταφέρει, εδώ και τόσο καιρό, να “φέρει” και ένα τελικό προϊόν στα χέρια μας. Μόνο μια δοκιμαστική έκδοση, και αυτή στα χέρια λίγων και εκλεκτών. Υποθέτω, λοιπόν, πως μέσα από τους τόσους συμμετέχοντες στην ITA, κάποιος, κάπου, έδειξε στην Oculus Rift “μια εναλλακτική”, από “τις άλλες” προτάσεις VR που θα δούμε στο κοντινό μέλλον. Και βρισκόταν στα ίδια επίπεδα, ή ήταν και καλύτερη από την δική της. Και είχε ήδη, δεν ξέρω, ίσως κάποιον εντυπωσιακό τίτλο της Electronic Arts (προσέξατε πως είναι ένα από τα ονόματα της ITA) ως αντιπρόταση στα μέχρι τώρα… tech demos του Oculus Rift. Αν όχι αυτό, τότε τι; Ξύπνησε στραβά ο Mr. Luckey; Χλωμό..! Πάντως, μου φαίνεται πως… μόλις ξεκίνησε “Ο Πόλεμος Της VR”, όπως θα καταγραφεί στα μελλοντικά χρονικά του gaming. You’ve read it here first! :-D

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.