Facebook εναντίον Google: αγώνας με έπαθλο… εμάς!

Και οι δύο θέλουν να κατακτήσουν τον κόσμο με όπλο το wearable computing, αλλά με διαφορετικές εκδοχές του
01virtual-reality
Όπως επισημαίνει εύστοχα η γνωστή επιχειρηματική έκδοση Fortune, το Facebook και η Google είναι δύο γίγαντες της βιομηχανίας υψηλής τεχνολογίας, οι οποίοι αντιμάχονται για την εξάπλωσή τους και την κυριαρχία τους, εντός και εκτός web. Αμφότεροι προσπαθούν να εξασφαλιστούν σε βάθος χρόνου, όταν πλέον παρέλθει η εποχή που το τωρινό τους επιτυχές μοντέλο επιχειρηματικότητας πάψει να είναι επικερδές και στο επίκεντρο της προσοχής του ευρέως κοινού, αλλά και των επενδυτών. Σε αυτά τα πλαίσια επενδύουν τα τεράστια κέρδη τους σε διάφορες μικρές ή μεγαλύτερες εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε ένα τεράστιο φάσμα, από την κατασκευή συσκευών αυτοματισμού, ιπτάμενων ρομποτικών οχημάτων, ανάπτυξη λογισμικού αναγνώρισης εκφράσεων του προσώπου, εξεύρεση εναλλακτικών πηγών ενέργειας, εκπόνηση σχεδίων ριζικής αλλαγής των μεταφορών και αλλαγών στις υποδομές των μητροπολιτικών δικτύων και ότι άλλο μπορεί να βαλει στο μυαλό του ο ανθρωπινος νους.

Σε αυτήν τους την προσπάθεια κάνουν διαρκώς μια σειρά από τακτικούς ελιγμούς αλλά και καίριες στρατηγικές ενέργειες συμμαχιών και εξαγορών, αποκαλύπτοντας έτσι τόσο τα μακροπρόθεσμα σχέδιά τους, όσο και τις προθέσεις τους. Μετά την τελευταία αιφνίδια εξαγορά της Oculus VR από το Facebook, φαίνεται ότι υπάρχει ένας αντίθετος πόλος απέναντι στο όραμα της Google που περιστρέφεται γύρω από τους “φορετούς” υπολογιστές και κυρίως το περίφημο Glass.

Όπως υπογραμμίζεται, το Glass, τα έξυπνα ρολόγια, οι διάφοροι αισθητήρες και όποια άλλη παραλλαγή της τεχνολογίας εμφανιστεί, εδράζεται πάνω στον εμπλουτισμό της αντικειμενικής μας πραγματικότητας με πληροφορίες που αντλούνται από το web. Είναι μια φιλοσοφία υπέρβασης της χρήσης των υπολογιστών έτσι όπως την ξέρουμε τις 3 τελευταίες δεκαετίες, τουλάχιστον.

Η επιλογή του κράνους εικονικής πραγματικότητας Oculus Rift, από το Facebook, ως το βασικό άξονα της αλλαγής του θεμελιώδους τρόπου με τον οποίο επικοινωνούμε με ηλεκτρονικά μέσα, έρχεται σε αντίθεση με την παραπάνω εικόνα: φορώντας το κράνος εικονικής πραγματικότητας, ο χρήστης αποκόπτεται εντελώς από την πραγματική τους ζωή και βυθίζεται σε ένανα εναλλακτικό κόσμο. Αποκόπτεται έτσι από την αντικειμενική πραγματικότητα και γίνεται δέκτης μιας εναλλακτικής και όχι μιας απλώς “εμπλουτισμένης” ή “επαυξημένης” (augmented), που δίνουν συσκευές όπως το Google Glass.

Page 1 of 3123
Από το 2001, ο διάσημος (...) συντάκτης τεχνολογίας Λάμπρος Γεωργογάλας καταπολεμά τον σκοταδισμό και την ημιμάθεια, διδάσκοντας στους Έλληνες συμπατριώτες του τα μυστικά της υψηλής τεχνολογίας. Κατόπιν βάναυσης απαγωγής από εξωγήινους, και ηρωϊκής απόδρασης, αισιοδοξεί πως θα γίνει κυρίαρχος του σύμπαντος.