DirectX 12 στην GDC 2014!;

Η επόμενη έκδοση της βασικότερης τεχνολογίας στο χώρο του gaming και των γραφικών στους υπολογιστές θα αποκαλυφθεί στην επερχόμενη GDC.
directx_003.jpg

Μπορεί η AMD να προσπαθεί να μας πλασάρει την δική της τεχνολογία, το Mantle API, ως έναν εξαιρετικό αντικαταστάτη τον DirectX της Microsoft, μα η αλήθεια παραμένει πως αυτά παραμένουν το standard στο PC gaming. Μπορεί το Mantle να προβάλλεται ως γρηγορότερο, πιο αποδοτικό, πιο “κοντινό” στις αντίστοιχες τεχνολογίες των σύγχρονων κονσολών (ακριβώς επειδή και αυτές βασίζονται σε τεχνολογία της AMD), αλλά αυτό δεν σημαίνει πως τα DirectX θα μας εγκαταλείψουν. Ούτε πως δεν υπάρχουν σημαντικά περιθώρια βελτίωσης τους.

Και να που εκεί που οι περισσότεροι λένε πως η Microsoft έχει ξεγράψει το gaming στα PCs, μόλις ανακοίνωσε πως θα αποκαλύψει την επόμενη γενιά των DirectX, με το μάλλον αναμενόμενο όνομα… DirectX 12, στις 20 Μαρτίου στην GDC.

directx_004.jpg

Για όσους δεν γνωρίζουν τι ακριβώς είναι τα DirectX, σκεφθείτε τα ως ένα σύνολο κώδικα που μπορούν να χρησιμοποιούν οι δημιουργοί εφαρμογών και παιχνιδιών για να υποβάλλουν γραφικά, να αναπαράγουν ήχο, να “επικοινωνούν” με τα χειριστήρια που είναι συνδεδεμένα στον υπολογιστή. Αυτά, μαζί με τους drivers, αποτελούν το συνδετικό κρίκο ανάμεσα στα προγράμματα / παιχνίδια και το hardware του υπολογιστή μας.

Η μέχρι τώρα εξέλιξη τους συμβαδίζει με τις εξελίξεις στις τεχνολογίες γραφικών, και έτσι μια νέα έκδοση τους είναι σημαντική αφού ουσιαστικά σημαίνει πως μεταβαίνουμε στην επόμενη γενιά γραφικών για τα PCs.

Μειονέκτημα τους, πως ως προϊόν της Microsoft, περιορίζονται στα Windows. Δεν υπάρχει επίσημη υποστήριξη για αυτά σε Linux και Mac, η οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα πλην, προφανώς, του Xbox. Αντίθετα, τα ανταγωνιστικά OpenGL και Mantle “παίζουν” σε πολλές πλατφόρμες παράλληλα – με το πρώτο να έχει το προβάδισμα λόγω… προϋπηρεσίας!

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.