Νέα προσέγγιση στους λινουξο-drivers από την AMD

Πιο αποδοτική ανάπτυξη drivers για το Linux στο κοντινό μέλλον από την AMD. Και καλά.Tux_Background

Ένα από τα βασικά προβλήματα στο χώρο του Linux αφορά στους drivers των καρτών γραφικών, οι επίσημες εκπτώσεις των οποίων συνήθως έχουν κλειστό κώδικα. Μπορεί το Linux να βασίζεται στην λογική του ότι όλα είναι ανοιχτά και ελεύθερα, και όλοι μπορούν να συνεισφέρουν στην περαιτέρω ανάπτυξη των, αλλά είναι εξίσου λογικό το ότι μια εταιρεία που έχει επενδύσει εκατομμύρια στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών γραφικών θα θέλει να προστατέψει την επένδυση της.

Αυτός είναι ο λόγος που αν θέλει κάποιος να δουλεύει ο υπολογιστής του “πλήρως”, με το hardware του – και στην προκειμένη περίπτωση τη GPU – να παρουσιάσει όλες τις επιδόσεις και το πλήρες σετ δυνατοτήτων του, δυστυχώς πρέπει να καταφύγει σε κλειστούς drivers, που… διαφυλάσσουν τα μυστικά των κατασκευαστών του hardware στο οποίο απευθύνονται.

Infiltrator - Unreal Engine 4 Demo

Έτσι, ειδικά όσον αφορά τα συστήματα απεικόνισης γραφικών, έχει καθιερωθεί στο Linux με υπάρχουν δύο εκδοχές των drivers για τις κυρίαρχες πλατφόρμες: μια “κλειστή”, που “αποδίδει στο full” των επιδόσεων του, αλλά που αναπτύσσεται με πιο αργούς ρυθμούς, και μας δίνει ο ίδιος ο κατασκευαστής του hardware, και μια “ανοικτή”, που αποδίδει λιγότερο καλά, άλλα που μπορεί να συνεργάζεται καλύτερα με το υπόλοιπο ανοικτό λογισμικό του Linux, και που δημιουργούν οι ίδιοι οι χρήστες του.

Ενώ μέχρι σήμερα αυτές οι εκδοχές ήταν σχεδόν εντελώς ανεξάρτητες, η AMD αισιοδοξεί πως θα καταφέρει να τις φέρει πιο κοντά, αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσει τους κλειστούς drivers της. Η εταιρεία θέλει να μειώσει τον όγκο τους, κρατώντας μόνο σε ένα μικρό κομματάκι τους τον “κλειστό” κώδικα τους, ενοποιώντας τον υπόλοιπο… “όγκο” τους με αυτόν της ανοικτής εκδοχής.

Κάτι τέτοιο θα βοηθήσει στην ταχύτερη και αποτελεσματικότερη ανάπτυξη και των δύο εκδοχών, θα μειώσει τις διαφορές ανάμεσα τους, και γενικότερα θα παράσχει μια καλύτερη εμπειρία τόσο στους developers που καταπιάνονται με την ανάπτυξη τους, όσο και – κυρίως – στους τελικούς χρήστες, που συχνά… βλαστημάνε την ώρα και τη στιγμή που προτίμησαν μια κάρτα γραφικών “του ενός” και όχι “του άλλου” κατασκευαστή.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.