5MB και είσαι εντάξει για το PlayStation Now. Σχεδόν.

Η Sony ανακοίνωσε περισσότερες πληροφορίες για τη νέα υπηρεσία της, PlayStation Now. Σημαντικότερη από αυτές οι απαιτήσεις της σε bandwidth, που, κατά την ίδια, θα ξεκινούν από τουλάχιστον 5MBs το δευτερόλεπτο.playstation_now.jpg

Αυτή είναι και η μοναδική νέα πληροφορία, ουσιαστικά, όσον αφορά στο PlayStation Now. Οι υπόλοιπες ήταν ένα… αναμάσημα όσων ήδη γνωρίζαμε – πως στο μέλλον θα δούμε και τίτλους των PlayStation 2 και 1 σε αυτήν, πως η συλλογή θα επεκταθεί, κ.λπ. κ.λπ. Μάλλον, όμως, δεν είναι και τόσο ρεαλιστική, αν σκεφτεί κανείς πως αντίστοιχες streaming υπηρεσίες, που μάλιστα δεν απαιτούν “αλληλεπιδραστικότητα” (αλήθεια, υπάρχει αυτό ως λέξη;!), αφού σε αυτές είσαι απλά καταναλωτής, και όχι “παίκτης”, απαιτούν τουλάχιστον 7MBs το δευτερόλεπτο.

Παράδειγμα, προσφιλές σε εμάς, η υπηρεσία Connx TV. Που αφού… είδε και απόειδε, από καθαρά-streaming έγινε και… δορυφορική (αφού οι ταχύτητες σε, πόσο, ένα 80% της χώρας, κυμαίνονται κάτω του ορίου που απαιτείται για την ομαλή λειτουργία της – θυμίζουμε, τα 7MBs το δευτερόλεπτο).

God-of-War-Ascension-002.jpg

Και όμως, κατά την Sony, τα 5MBs το δευτερόλεπτο αρκούν. Το σημαντικότερο, όμως, σε τέτοιου είδους υπηρεσίες, δεν είναι ίδια η ταχύτητα, αλλά η ταχύτητα απόκρισης της γραμμής – το λεγόμενο “response time”. Δηλαδή, όχι ο όγκος δεδομένων που μπορεί να μεταφέρει μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο, αλλά το πόσο γρήγορα μπορεί να αντιδρά σε οποιοδήποτε αλλαγή. Όπου, στο συγκεκριμένο παράδειγμα, “αλλαγή”, μια κίνηση του χρήστη, που παίζει ένα παιχνίδι στην τηλεόραση του. “Κίνηση” που πρέπει να αποσταλεί στους servers της Sony, για να στείλουν με τη σειρά τους το αποτέλεσμα της στην οθόνη.

the_last_of_us_left_behind

Κατά την ίδια την Sony, η υπηρεσία της έχει φτάσει σε τέτοιο σημείο ώστε να δηλώνει ικανοποιημένη τόσο από την οπτική ποιότητα της όσο και από τους ρυθμούς απόκρισης. Το πρόβλημα είναι πως η Sony αναφέρεται στην αγορά της Αμερικής, και μόνο.

Ody's thoughts

Προσωπικά, δεν το βλέπω να έχουμε πρόσβαση στην υπηρεσία, τουλάχιστον, της προκοπής, μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Και, αν κρίνω από το ότι εδώ και περίπου δέκα χρόνια περιμένω να δω “ταχύτητα πρόσβασης πάνω από τα 10MBs το δευτερόλεπτο”… λίγο λέω. Δυστυχώς.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.
  • e4rthw0rm

    Πραγματικα, μονο στο πανεπιστημιο εχω δει ταχυτητες 8-10 mb/s, συνεπως η Ελλαδιτσα δεν χωραει στον χαρτη του Playstation 4. Μεχρι να βγει το Playstation 5 βλεπουμε…

  • Ζήσης Στυλιανός

    Δεν είναι 5 MB/s αλλά 5 Μb/s. Δεν βλέπω το π΄ροβλημά σας με την συγκεκριμένη ταχύτητα.

  • ducklord

    Πρώτον, αυτή η ταχύτητα αφορά την χειρότερη των περιπτώσεων. Που θα πει ότι μιλάμε για ανάλυση αντίστοιχη της “κανονικής” – 720p στην καλύτερη.

    Δεύτερον, αν ξέρεις τα βασικά από συμπίεση βίντεο (στην προκειμένη περίπτωση, με βάση αλγόριθμους της οικογένειας mpeg), θα ξέρεις ότι χαμηλό bandwidth οδηγεί σε εμφάνιση πάρα πολλών ένοχλητικών macroblocks. Αυτό, για τον απλό χρήστη, μεταφράζεται σαν αλλοιώσεις και “θολώματα” στην εικόνα, περίεργα παράσιτα, που ρίχνουν πάρα πολύ την ποιότητα.

    Υπάρχει λόγος που ίδιος ο ΟΤΕ ζητά δύο Mb μεγαλύτερη ταχύτητα, αλλιώς δεν τολμά καν να σου ενεργοποιήσει την υπηρεσία connx TV και σου προτείνει “να πας στο δορυφορικό”. Και μιλάμε για ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ video, έτσι; Όχι για “αλληλεπίδραση”. Το οποίο μας φέρνει στους ρυθμούς απόκρισης.

    Ο ιδανικός αριθμός απόκρισης για ένα παιχνίδι κυμαίνεται κάτω από τα 50ms. Οι υπολογιστές έχουν το πάνω χέρι σε αυτό, με πληκτρολόγια και ποντίκια να παίζουν σε ταχύτητες που φτάνουν στα 25ms. στις κονσόλες, λόγω της ασύρματης επικοινωνίας των joypads αλλά και τις όποιες καθυστερήσεις της τηλεόρασης – που στις περισσότερές περιπτώσεις δεν έχουν τις ταχύτητες των οθονών για υπολογιστή – κυμαίνεται στα 50ms με 100ms.

    Όταν μιλάμε για gaming μέσω streaming, στα παραπάνω προσθέτεις την καθυστέρηση από την επικοινωνία του δικού σου συστήματος ψυχαγωγίας με τους servers της υπηρεσίας. Σε αυτό, μόλις χθες που κοίταξα, η σύνδεση μου έπαιζε, κατόπιν ορισμού των βέλτιστων δυνατών ρυθμίσεων hardware και software, στα 100ms.

    Σκέψου τώρα, να παίζεις, και με κάθε κίνηση που κάνεις, να υπάρχει καθυστέρηση γύρω στα 250ms με 500ms μέχρι να εμφανιστεί το αποτέλεσμα της στην οθόνη.

    Τέλος, να σου θυμίσω πως το πρόβλημα δεν είναι δικό μας, αλλά το αναφέρει ο ίδιος ο ΟΤΕ για την δική του υπηρεσία streaming, που δεν την διαθέτει καν όταν μιλάμε για ταχύτητες σαν αυτές που αναφέρεις η Sony, αναγνωρίζοντας πως η ποιότητα θα είναι τραγική – επιβεβαιώνοντας πως αυτό που λέει η Sony είναι “το απόλυτο minimum” – αλλά και της ίδιας της Sony, που έχει δηλώσει πως δεν θα φέρει την υπηρεσία στον κόσμο εκτός αμερικής μέχρι να βελτιωθεί αυτή η κατάσταση.

  • Ζήσης Στυλιανός

    Μιλάμε για τον ίδιο ΟΤΕ που σε κλειδώνει χαμηλότερα on purpose? Και πως ακριβώς ελέγχει ο ΟΤΕ εάν θα σου δώσει την υπηρεσία? Με μετρήσεις που θα κάνει στην ίδια γραμμή που ήδη σου έχει πει ότι δεν ανεβάζει παραπάνω “on purpose”? Τεσπα ο Π-ΟΤΕ είναι ένα άλλο μεγάλο θέμα….