Πειραγμένη εξομοίωση για πάντα-φρέσκα παιχνίδια από τη Sony

Αν σας φαίνεται περίεργος ο τίτλος μας, μην ανησυχείτε. Είναι τόσο περίεργος, όσο και η πατέντα της Sony στην οποία αναφέρεται.Megaman 002

Συγκεκριμένα, η εταιρία καταχώρησε μια νέα πατέντα που περιγράφει έναν νέο τρόπο εξομοίωσης των κλασικών παιχνιδιών, ο οποίος αφορά στο cloud. Δηλαδή στο Internet. Δηλαδή, όσον αφορά στον μικρόκοσμο της Sony, μάλλον στην υπηρεσία που εξαγόρασε, Gaikai, η οποία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη και με το PlayStation 4.

Εδώ να σημειώσουμε πως μάλλον δεν μιλάμε για τυπικούς εξομοιωτές, σαν αυτούς που τρέχουμε οι… κολλημένοι με το ρετρό στα PCs μας, αλλά για την μέθοδο που θα προτιμήσει η Sony για να χαρίσει στο τελευταίο PlayStation συμβατότητα με τους προγόνους του.

Gaikai Logo

Αυτό, λοιπόν, που προτείνει η Sony είναι ένας τρόπος να αποθηκεύει ο εξομοιωτής αυτό που η ίδια ονομάζει snapshots σε διάφορα σημεία του παιχνιδιού. Στη συνέχεια, ειδικά scripts θα αναλαμβάνουν να τροποποιήσουν το πως παίζεται το παιχνίδι αλλά και να προσκολλήσουν σε αυτό achievements, trophies κ.λπ.

Παράδειγμα, βάσει των όσων καταλάβαμε από την πατέντα της: θα μπορεί κανείς να έχει, για παράδειγμα, ένα mini game όπου θα μεταφέρετε κόμματα σε μία προχωρημένη πίστα του Pacman. Στη συνέχεια, αν κατορθώσει να την ολοκληρώσει μέσα σε χρονικό διάστημα μικρότερο από τους υπόλοιπους παίκτες, high score!

Pac-Man 001

Ο συνδυασμός των snapshots με τα scripts θα δημιουργεί τέτοια mini games, τα οποία μάλιστα αναφέρει ακριβώς έτσι – ως mini games – και η ίδια η Sony. Δεν θα είναι, δηλαδή, κομμάτια της αρχικής δράσης ενός παλαιότερου τίτλου, αλλά θα την χρησιμοποιούν ως βάση για να παράσχουν νέες εμπειρίες.

Έτσι, σύμφωνα με το σκεπτικό της Sony, ένας παλιός τίτλος θα συνεχίζει να διατηρεί το ενδιαφέρον των gamers για πολύ περισσότερο καιρό, ενώ θα δικαιολογείται και η απόκτησή του από νεότερους παίκτες.

Bomberman.jpg

Info

Αξίζει να σημειώσουμε, πάντως, πως τα snapshots στα όποια αναφερέται η Sony είναι το αντίστοιχο του να σώζεις όλη την μνήμη του υπολογιστή που καταλαμβάνει το εξομοιωμένο παιχνίδι στον δίσκο, ώστε να μπορείς να επιστρέψεις στο σημείο όπου βρίσκεσαι (μέσα στο παιχνίδι) στο μέλλον. Κάτι σαν μια πιο εξελιγμένη εκδοσή των τυπικών saves, που ουσιαστικά “παγώνει” το παιχνίδι που παίζεται εκείνη τη στιγμή και αποθηκεύει όλα τα δεδομένα στον δίσκο για μελλοντική αγανάκτηση – ναι, παραπλήσιο σε λογική με το Hibernate των Windows. Και αν φαίνεται όλο αυτό κομματάκι γνώριμο σε κάποιους, είναι διότι υποστηρίζεται ως λειτουργία εδώ και… χρόνια (!) σε πάρα πολλούς υπάρχοντες εξομοιωτές παλαιότερων συστημάτων. Άλλη, όμως, η δική τους προσέγγιση – ως λύση για saves σε παιχνίδια που όταν είχαν κυκλοφορήσει δεν υποστήριζαν saves – και άλλη της Sony – ως μικρό κομματάκι μιας πολυπλοκότερης λύσης για “αναβάθμιση” παλαιότερων παιχνιδιών δίχως να απαιτείται πραγματική τροποποίηση του κώδικα τους.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.