Γιατί το Wii U είναι… πάτος – μια ματιά εκ των έσω

Σε ένα πάρα πολύ ενδιαφέρον άρθρο του Eurogamer, ένας developer περιγράφει “εκ των έσω” πόσο χάλια είναι η διαδικασία δημιουργίας ενός παιχνιδιού για την τελευταία κονσόλα της Nintendo, αλλά και πόσο αδύναμη είναι σε σχέση με τον ανταγωνισμό.Wii U - Wallpaper 001

Όλοι το γνωρίζαμε, από την πρώτη στιγμή της αποκάλυψης του, πως το Wii U δεν θα ήταν και η δυνατότερη κονσόλα του πλανήτη. Ακολουθώντας τα χνάρια του προκατόχου του, το Wii U ακολουθούσε το κλάσικο μοτίβο της Nintendo, που έλεγε πως το hardware δεν έχει τόση σημασία οσο το software. Και κατά την ίδια, “software” είναι οι παιδικοί τίτλοι με τον σούπα Μάριο που αποτελούν αναμάσημα της μέχρι τώρα ιστορίας της, και ενα συνολικό και ολοκληρωτικό γράψιμο των τρίτων developer, των οποίων αγνοούσε επιδεικτικά τις συμβουλές και παρατηρήσεις.

Μέσα από το κείμενο του ο developer ζωγραφίζει μια ζοφερή εικόνα για την τελευταία κονσόλα της Nintendo, δείχνοντας πως η εταιρία δεν ήξερε τι εκανε, και είχε ως στόχο, ίσως ακόμη περισσότερο από κάθε προηγούμενη φορά, τα παιδάκια. Και δεν μιλάμε για ένα καλοσχεδιασμένο πλάνο κυριαρχίας στις μικρές ηλικίες, που, όμως, δεν αγνοεί τις μεγαλύτερες ηλικίες, αλλά για μια συνολική αντιμετώπιση της ίδιας της κονσόλας της ως ένα… ενοχλητικό παιχνίδι για ανήλικους, που οι μεγάλοι δεν θέλουν ούτε να το βλέπουν!

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, του γιατί η κονσόλα είναι τραγικά αδύναμη σε σχέση με τον ανταγωνισμό: διότι η Nintendo αντί να δώσει έμφαση στις επιδόσεις της, στο ολοκληρωμένο και καλοσχεδιασμένο hardware, στο να ξεπεράσει τον ανταγωνισμό, ή, έστω, να ακολουθήσει τα χνάρια του, έδωσε προτεραιότητα στο… να είναι αθόρυβη η κονσόλα της, ώστε όταν παίζει ο μπόμπιρας στο σαλόνι να μην ενοχλεί τη μαμά! Κυριολεκτικά! “Να μην ενοχλεί τη μαμά”!

Αυτό δεν είναι μια φράση που σκεφτήκαμε εμείς, ή που γράφουμε για να κάνουμε πλάκα, αλλά που αναφέρει ο developer πως αποτέλεσε βασικότατο χαρακτηριστικό στην αρχική παρουσίαση της Nintendo όπου αποκάλυψε την καινούργια πλατφόρμα της στους υπόλοιπους “όχι-δικούς-της” developers!

“Να μην ενοχλεί τη μαμά”, με… το θόρυβο που προκαλεί κατα τη λειτουργία της, “επειδή έχει ανεμιστηράκια λόγω αυξημένων αναγκών ψύξης”, “λόγω αυξημένων επιδόσεων σε σχέση με τον προκάτοχο της”.

Wii_U_tablet.jpg

Ναι, για αυτό το Wii U δεν έχει καλές επιδόσεις, για αυτό δεν χρησιμοποιήθηκε καλύτερος επεξεργαστής και καλύτερο σύστημα γραφικών, για αύτο είναι πιο αργό ακόμη και τις κονσόλες της προηγούμενης γενιάς σε πάρα πολλές περιπτώσεις: για να παραμένει αθόρυβό, και, ως αποτέλεσμα, “να μην ενοχλεί τη μαμά“!

Επιπλέον, σύμφωνα με όσα γράφει, η ίδια η Nintendo αγνοεί επιδεικτικά οτιδήποτε κάνουν οι δύο αντίπαλοι τις, οτιδήποτε κάνουν οι ανταγωνιστικές προτάσεις, το PlayStation και το Xbox, και κυρίως στο χώρο online gaming. Το τεράστιο patch που διατέθηκε την πρώτη μέρα κυκλοφορίας της κονσόλας, όπως περιγραφεί ο ίδιος, αφορούσε στις δικτυακές λειτουργίες της, τις οποίες η Nintendo προσέθεσε την τελευταία στιγμή, άρον άρον και… κακήν κακώς, αφού αλλιώς τα παιχνίδια τα οποία περιείχαν έστω και κάποια βασικά δικτυακά χαρακτηριστικά δεν θα λειτουργούσαν καθόλου!

Super Mario Wallpaper 002

Πρόκειται για ένα πάρα πολύ ενδιαφέρον ταξίδι στο χώρο της ανάπτυξης παιχνιδιών, αλλά και ένα ταξίδι στην προβληματική ψυχοσύνθεση μιας από τις κυρίαρχες εταιρείας στο χώρο του gaming, που αναγνωρίζει πως χάνει το παιχνίδι και προσπαθεί να κρατηθεί στο προσκήνιο με νύχια και με δόντια, δίχως, όμως, να καταλαβαίνει τι κάνει, και γιατί οι αλλοι τα καταφέρνουν καλύτερα από την ίδια.

Ένα ταξίδι στο παρόν μιας εταιρείας που ξεκίνησε την πορεία της αρκετά διαφορετικά, διατηρώντας τη στάση πως “τα ηλεκτρονικά παιχνίδια απευθύνονται κυρίως σε παιδιά”, μη συνειδητοποιώντας πως, στο ενδιάμεσο, “τα παιδιά”… μεγάλωσαν και ενηλικιώθηκαν, πως τώρα πια δεν βρίσκονται στην εφηβεία, δεν χρειάζεται να… ζητήσουν άδεια από τη μαμά τους για να παίξουν, και, άρα, δεν ενδιαφέρονται και για τις δικές της, φιλικές μόνο πως τα παιδιά, προτάσεις.

Και για το “αν ο ήχος από τα ανεμιστηράκια της κονσόλας τους θα ενοχλεί τη μαμά στην κουζίνα”!

wii_sports_club

Δεν συνειδητοποιεί πως, τώρα πια, ο gamer δεν είναι παιδάκι-με-χαρτζιλίκι μα εργαζόμενος με δικά του έσοδα, που μπορεί να αποφασίσει ο ίδιος πού αξίζει να τα επενδύσει. Και προφανώς η επιλογή του ενήλικα gamer είναι το hardware εχει τα καλύτερα παιχνίδια, σε αυτό που παρέχει τις πιο εντυπωσιακές εμπειρίες, και όχι αυτό που… “δεν θα ενοχλεί τη μαμά”!

Dramatic_Super_Mario.jpg

Και το αστείο είναι πως τα παραπάνω αποτελούν το πρόβλημα νοοτροπίας της εταιρείας, και οχι τα προβλήματα στο hardware και software της κονσόλας. Διότι, για δες, υπάρχουν και αυτά! Με άλλα λόγια, το Wii U παρουσιάζεται από τον ίδιο ως ένας… εφιάλτης, μια κακοσχεδιασμένη, ανώριμη κονσόλα, η ύπαρξη της οποίας οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στον εγωισμό των μεγάλων στελεχών της εταιρείας, που αγνοούν επιδεικτικά την γύρω τους πραγματικότητα.

Κάντε έναν καφέ, επισκεφθείτε την πηγή μας, και ετοιμαστείτε για μία πολύ ενδιαφέρουσα ανάγνωση ενός θέματος που μοιάζει απλά να επιβεβαιώνει αυτά που ήδη γνωρίζαμε για την… πιο κακοσχεδιασμένη κονσόλα της τελευταίας δεκαετίας.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.