Άλλο ένα στραβοπάτημα για το Xbox One

Η Microsoft προσπαθεί να αυξήσει την απόδοσή του με… patches!
Οι διάνοιες που αποφάσισαν τα χαρακτηρισιτκά και τη σύνθεση του Xbox One, αντιλήφθηκαν τώρα πια, ότι η απόδοσή του είναι αξιοθρήνητη όταν έρχεται σε μοιραία αντιπαράθεση με το PlayStation 4. Σίγουρα οι τεχνικοί και οι προγραμματιστές δεν είναι εκείνοι που φέρουν την ευθύνη, αλλά όσοι αποφάσισαν ότι το Kinect πρέπει σώνει και καλά να είναι άρρηκτα δεμένο με το σύστημα.

Το αποτέλεσμα ήταν μια ατυχέστατη απόφαση στο διαμοιρασμό των πόρων του συστήματος: γύρω στο 10% της υπολογιστικής ισχύος κρατιέται δεσμευμένη για τις ανάγκες του Kinect και δεν μπορεί να αποδεσμευτεί καθαρά για λόγους αριχτεκτονικής. Αυτό έχει ως άμεσο αποτέλεσμα την αδυναμία της κονσόλας να αποδώσει υψηλά fps αλλά και να έχει ιδιαίτερα ασταθή συμπεριφορά, σε αντίθεση με το PS4 που διατηρεί σταθερό το ρυθμό ανανέωσης, με περίτρανο τελευταίο παράδειγμα την έκδοση του Tomb Raider “Definitive Edition”.

Είναι τρομερά εκνευριστικό για κάποιον να έχει πληρώσει 500 με 600 ευρώ για μια ολοκαίνουρια και πολυδιαφημισμένη κονσόλα “νέας γενιάς”, μόνο και μόνο για να διπιστώσει ότι παίζει παιχνίδια (τα όποια παιχνίδια υπάρχουν…) σε upscaled αναλύσεις της τάξης των 1600Χ900 pixels, ενώ ένα οικονομικό PC με εξοπλισμό διετίας μπορεί να τα καταφέρει καλύτερα! Για να μην περάσουμε καν στο επίπεδο του 4K gaming που ήδη αποτελεί πραγματικότητα για τα high-end PCs…

Το τραγελαφικό αυτό σκηνικό, θεωρεί η Microsoft ότι μπορεί να ανατρέψει, ή έστω να αμβλύνει, με την κυκλοφορία ενός διορθωτικού patch, το οποίο θα επιτρέπει στο παιχνίδι να παίρνει πίσω το μεγαλύτερο μέρος της ισχύος της GPU που δεσμέυεται αδίκως από το Kinect και να του αφήσει ένα υπόλοιπο 2% από τους συνολικούς πόρους, για χάρη της δυνατότητας αναγνώρισης εντολών με το μικρόφωνο.

Γενικότερα μιλώντας, βλέπω ότι η κατάσταση με τις παιχνιδοκονσόλες “πρώτης γραμμής” έχει εξελιχθεί σε παρωδία και νομίζω ότι πρόκειται για το πιο απαράδεκτο launch της ιστορίας, για συστήματα που υποτίθεται ότι θα έθεταν νέα όρια στο gaming. Αυτό απλά δε γίνεται σήμερα, με ένα κλειστό κουτί με δεδομένες δυνατότητες και κόστος που δεν πρέπει να ξεπερνά τις μερικές εκατοντάδες ευρώ. Τα PCs από αυτή την άποψη πάντα θα έχουν τον πρώτο λόγο, αφού εκεί ο μόνος περιορισμός που τίθεται είναι το κόστος του εξοπλισμού, που δεν είναι προκαθορισμένο. Κι όταν έρθει και το Oculus Rift, αλλά και η εναλλακτική πρόταση για τα “σαλονάτα” Steam Machines, τι θα έχουν πια να αντιτάξουν οι παιχνιδομηχανές;;

Από το 2001, ο διάσημος (...) συντάκτης τεχνολογίας Λάμπρος Γεωργογάλας καταπολεμά τον σκοταδισμό και την ημιμάθεια, διδάσκοντας στους Έλληνες συμπατριώτες του τα μυστικά της υψηλής τεχνολογίας. Κατόπιν βάναυσης απαγωγής από εξωγήινους, και ηρωϊκής απόδρασης, αισιοδοξεί πως θα γίνει κυρίαρχος του σύμπαντος.