Η Google αγόρασε για $3,2 δις τη Nest. Την… ποιά;! Πώς;! Γιατί;!

Η Nest και ο ομώνυμος “ελεγκτής θερμοκρασίας” μέσα από τον οποίο έγινε γνωστή αποτελούν, πια, μέλη της ευρύτερης οικογένειας της Google.nest_003.jpg

Η Google έσπευσε να αγοράσει την Nest για $3,2 δις, εντάσσοντάς την ανάμεσα στις υπόλοιπες εταιρείες της, δίχως, όμως, να φαίνεται πως έχει κάποια άμεση χρήση για αυτή. Πως ταιριάζει η Nest στην υπόλοιπη οικογένεια της Google, και για ποιον λόγο έδωσε τόσα πολλά για να την αγοράσει, τη στιγμή που δεν φαίνεται “να κολλάει” με τις υπόλοιπες υπηρεσίες που παρέχει η εταιρεία;

Εδώ και αρκετό καιρό είναι ορατό, αν το καλοσκεφτεί κάνεις, πως η Google προσπαθεί να ξεκολλήσει απο τις οθόνες των υπολογιστών και να μετατραπεί σε μια εταιρεία που βρίσκεται πάντου γύρω μας στον πραγματικό κόσμο όπου κινούμαστε. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αυτού το Google Glass, ένα gadget που συνδέει τον πραγματικό και τον ψηφιακό κόσμο, διαβάζοντας ότι συμβαίνει γύρω μας, ικανό να “επικολλά” πληροφορίες στο οπτικό μας πεδίο, να αναβαθμίζει την ίδια την πραγματικότητα μας.

nest_002.jpg

Σκεφτείτε, από την άλλη, την περίπτωση του Xbox One, της ανταγωνίστριας Microsoft: μπορεί να παρουσιάζεται σαν μια κονσόλα, αλλά ταυτόχρονα αποτελεί… τα μάτια και τα αυτιά της εταιρείας μέσα στο σπίτι μας, έναν τρόπο να αντλεί πληροφορίες από την καθημερινότητά μας, με στόχο, τι άλλο, να μας παράσχει περισσότερες, ακόμη πιο στοχευμένες… διαφημίσεις!

Το μέλλον της διαφήμισης ξεφεύγει από τον ψηφιακό και απλώνεται στον υλικό κόσμο που βρίσκεται γύρω μας, ενώ οι διαφημίσεις του μέλλοντος δεν έχουν την μορφή banners σε sites, ενώ γνωρίζοντας πλήθος πληροφοριών για τον καθένα από εμάς, θα μπορούν να στοχεύουν στις πραγματικές ανάγκες μας, ακόμη και αν αυτό σημαίνει πως κάποια εταιρία σαν την Google θα γνωρίζει τι ώρα, ακριβώς, αλλάξαμε εσώρουχο, και τι χρώμα εχει αυτό!

Εδώ έρχεται και κολλάει και η Nest, η οποία είχε ήδη καταφέρει να χωθεί σε αρκετά σπίτιά, παρέχοντας ένα εξάρτημα το οποίο δεν το λες αναγκαίο, αλλά μια χρήσιμη πολυτέλεια. Το βασικό προϊόν της ήταν ο ομώνυμος θερμοστάτης, που μπορούσε να αντικαταστήσει αυτόν που έχουμε ήδη στο σύστημα θέρμανσής του σπιτιού μας, και όντας δικτυωμένος, να επιτρέπει τόσο τον αυτοματισμό του όσο και την απομακρυσμένη χρήση του.

Θέλεις το σπίτι σου να έχει μια συγκεκριμένη θερμοκρασία όταν επιστρέφεις σε αυτό από τη δουλειά; Θέλεις να μπορείς να αυξήσεις ή μειώσεις τη θερμοκρασία καθισμένος στον καναπέ σου, από την οθόνη του iPhone σου; Αυτά, και άλλα παραπλήσια, ήταν τα βασικά χαρακτηριστικά του κεντρικού προϊόντος της εταιρείας.

nest_001.jpg

Μαζί με αυτό είχε παρουσιάσει και έναν εξίσου έξυπνο αισθητήρα καπνού, που μπορεί να παρακολουθεί τις συνθήκες σε ένα δωμάτιο και να προειδοποιεί για πιθανές… απειλές (φωτιάααα, φωτιάαααα!) καθώς και να επικοινωνεί με τα gadgets μας και, υποθέτουμε, με τον προαναφερθέντα θερμοστάτη.

Ody's thoughts

Δεν γνωρίζω, δεν είχα κανένα από τα δύο, και δεν σκόπευα και να τα αγοράσω. Πολυτέλειες, και δεν είναι καιροί για τέτοιά!

Ουσιαστικά, λοιπόν, αγοράζοντας αυτή την εταιρία, η Google αποκτά πρόσβαση όχι μόνο σε δυο σχετικά ενδιαφέροντα gadgets, όχι μόνο στις ιδέες και τις ικανότητες των δημιουργών τους, που δεν χρειάζονται και ιδιαίτερες αποδείξεις χάρη στην αναγνωρισμένη επιτυχία της Nest, αλλά και, το σημαντικότερο, μέσα στα ίδια τα σπίτια μας!

Το πλάνο της Google για το μέλλον δεν έχει να κάνει με την παρακολούθηση μας καθώς χρησιμοποιούμε τον υπολογιστή για την άντληση πληροφοριών από ακριβώς αυτή τη χρήση με αποτέλεσμα την καλύτερη στόχευση διαφημίσεων, αλλά με την παρακολούθηση μας στην πραγματική ζωή μας, με το να βλέπει όλες, μα όλες τις κινήσεις μας, σε όλη την διάρκειά της καθημερινότητας μας, με αποτέλεσμα… για δες, την καλύτερη στόχευση διαφημίσεων!

Bonus στην όλη υπόθεση πως ο δημιουργός και CEO της Nest, Tony Fadell, θεωρείται διάνοια στο χώρο του design και των καλοσχεδιασμένων προϊόντων. Ήταν ο ίδιος άνθρωπος που σχεδίασε και ανέπτυξε το iPod για την Apple, και το οτι κατάφερε να κάνει έναν… θερμοστάτη αντικείμενο πόθου για πολλούς geeks είναι απλά απόδειξη των ικανοτήτων του. Άν μη τι άλλο, η Google χρειάζεται τέτοια ταλέντα στην ομάδα της.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.