Κλωτσιά στο G-Sync της Nvidia από την AMD!

Και εκεί που η Nvidia χαιρόταν πως έφερε την επανάσταση στο gaming, και θα παίζουμε, επιτέλους, τα παιχνίδια μας, ομαλά, έρχεται η AMD με την δική της αντιπρόταση που, αντίθετα από της NVIDIA, έχει… μηδενικό κόστος! Αυτά είναι!AMD_Logo.jpeg.jpg

Για όσους δεν έχουν ακούσει το ονοματάκι G-Sync, Πρόκειται για μια τεχνολογία που παρουσίασε η Nvidia πειραματικά πριν περίπου ένα χρόνο, η οποία υπόσχεται να εξαφανίσει ένα σημαντικό πρόβλημα στο χώρο του gaming: τα παγώματα που εμφανίζονται στην κίνηση όταν το σύστημα γραφικών δεν μπορεί να λειτουργήσει με τους ρυθμούς της οθόνης.

Το G-Sync της NVIDIA προϋποθέτει την τοποθέτηση ειδικού hardware στην ίδια την οθόνη, ώστε να μπορεί να συγχρονίσει τον ρυθμό απεικόνισης της με το σύστημα γραφικών. Όπως καταλαβαίνετε, εδώ κολλάει το “πειραματικό” της υπόθεσης. Διότι δεν υπάρχουν ακόμη αρκετές οθόνες που να το υποστηρίζουν, δεν μπορείς να βρεις (εύκολα, ακόμη) κάποια “έτοιμη”, με το G-Sync προεγκατεστημένο, στην αγορά, και μετά την νέα πρόταση της AMD… δεν προβλέπουμε η λύση της NVIDIA να γνωρίζει και μεγάλη επιτυχία. Όσο καλή κι αν ηταν ως ιδέα.

Αυτό διότι, προφανώς, το τσάμπα είναι πάντα καλύτερο από το να πρέπει να πληρώσεις, και η πρόταση της AMD δεν απαιτεί την παραμικρή τροποποίηση στο hardware. Θεωρητικά, μάλιστα, μπορεί να δουλέψει στο hardware που έχουμε ήδη στη διάθεσή μας, ακόμη και αν αυτό έχει μια κάποια ηλικία!

Και αυτό διότι, όπως… ξέχασε να μας πει διακριτικά η NVIDIA, η δυνατότητα για μεταβλητό ρυθμό απεικόνισης από πλευράς της οθόνης αποτελεί κομμάτι του λεγόμενου VESA standard εδώ και χρόνια!

Αν θυμάστε, τα VESA standards ορίζουν το πως λειτουργούν οθόνες και κάρτες γραφικών, και, γενικότερα, αποτελούν αυτό που λέγαμε “την συμφωνία” ανάμεσα σε όσους “παίζουν” στην βιομηχανία του hardware. Στόχος τους, η ομαλή συνεργασία όλων των προϊόντων, όλων των κατασκευαστών, όσον αφορά στην απεικόνιση γραφικών.

Info

Χάρη σε αυτά, π.χ., δεν χρειάζεται να αγοράζουμε την Χ οθόνη “για να είναι συμβατή” με την Ψ κάρτα γραφικών, και το αντίστροφο.

Αυτά τα standards προστάζουν, για παράδειγμα, το “ποιες είναι οι αναλύσεις στις οποίες θα πρέπει να παίζουν οθόνες και κάρτες γραφικών”, αυτά είναι “αυτά στα οποία συμφωνούν όλοι”.

Και, από ότι φαίνεται, όλοι είχαν συμφωνήσει πως ο “μεταβλητός ρυθμός απεικόνισης” από πλευράς της οθόνης θα ήταν μια καλή ιδέα… πολύ πριν το σκεφτεί η ίδια η Nvidia! Απλά, εκείνη πρόλαβε να παρουσιάσει την πρώτη σχετική πρόταση στην αγορά. Ή, μάλλον… στην θεωρία – διότι “στην αγορά”, δεν έφτασε.

Το θυμίζουμε: με ειδικό hardware. Που κοστίζει.

Η πρόταση της AMD, που έδειξε στην CES μόλις τώρα, ακούει στο όνομα FreeSync, τονίζοντας, δηλαδή, το ότι… είναι δωρεάν, αντίθετά με αυτήν της μεγάλης αντιπάλου της.

Η AMD έχει ήδη προσθέσει δυνατότητα για αυτή τη λειτουργία στους drivers των συστημάτων γραφικών της έρθω και, κρατηθείτε, χρόνια, και απλά δεν χρησιμοποιείται διότι, ίσως, κανείς δεν γνωρίζει, πιθανότατα δεν το… είχαν σκεφτεί μέχρι σήμερα πως θα ήταν χρήσιμο!

Θεωρητικά, μάλιστα, μπορεί να λειτουργήσει σε όλες τις υπάρχουσες οθόνες, αρκεί ο κατασκευαστής τους να τους κάνει ένα firmware update, ώστε να δέχονται τις αντίστοιχες “εντολές συγχρονισμού” από το σύστημα γραφικών.

Ody's thoughts

Επαναλαμβάνω πως “ό,τι είναι τσάμπα, είναι καλό”, οπότε… Bring it on!

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.