Native Client – Asm.js και η μάχη των browsers για… το desktop μας

Google και Mozilla προτείνουν δυο διαφορετικές προσεγγίσεις με ένα κοινό σκοπό: την προβολή εφαρμογών και παιχνιδιών μέσα από τους browsers μας (…ή μάλλον, “τους”), με επιδόσεις παραπλήσιες των “κανονικών”.www

Σήμερα στον κόσμο του Internet κυρίαρχη γλώσσα είναι η JavaScript. Με αυτήν “χτίζονται” οι περισσότερες ιντερνετικές εφαρμογές, αλλά και τα δυναμικά ή/και αλληλεπιδραστικά κομμάτια των “απλών” sites.

Μόνο που, όντας μια κομματάκι απλή (σε σχέση με τις “παραδοσιακές” γλώσσες δημιουργίας εφαρμογών, όπως οι C, Delphi κ.λπ.), αλλά και “τρέχοντας μέσα στον browser” και ουχί “απευθείας” στο λειτουργικό σύστημα, είναι και λίγο έως πολύ πιο αργή. Για παράδειγμα, αν κανείς έγραφε την ίδια εφαρμογή, με τον ίδιο τρόπο, σε C++ και σε JavaScript, και την έτρεχε στην πρώτη περίπτωση απευθείας στο λειτουργικό σύστημα, στην δεύτερη περίπτωση μέσα από τον browser, η πρώτη εκδοχή μπορεί να έτρεχε μέχρι και… 20 φορές γρηγορότερα από τη δεύτερη!

Αυτό, όπως καταλαβαίνετε, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα σχέδια των Google και Mozilla, που προσπαθούν να μετατρέψουν τον browser σε “πλατφόρμα όπου ο χρήστης κάνει τα πάντα” (αγνοώντας το… υποβόσκων λειτουργικό σύστημα). Γιατί να προτιμήσει κανείς π.χ. “να κάνει μοντάζ video στον browser” και όχι μέσα από μια εγγενή εφαρμογή, “που τρέχει απευθείας στα Win/στο Linux/στον Mac του”, αν αυτή η προσέγγιση είναι τραγικά πιο αργή;

Για αυτό Google και Mozilla έχουν βαλθεί να βρουν λύσεις ώστε να μπορούν να δημιουργηθούν εφαρμογές-που-τρέχουν-μέσα-στον-browser που να παρουσιάζουν επιδόσεις όσο το δυνατόν κοντινότερες στις “κανονικές” εφαρμογές.

Page 1 of 512345
...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.