Ο χάρος βγήκε παγανιά

Το YouTube Content ID θερίζει αδιακρίτως βίντεο, χαντακώνει δημιουργούς και αποδίδει δικαιώματα όπου να ‘ναι!
Σάλος έχει ξεσπάσει (κλασική ατάκα έναρξης απογευματινού δελτίου ειδήσεων!) με το σύστημα Content ID του YouTube, το οποίο ανιχνεύει για ίχνη καταπάτησης πνευματικών δικαιωμάτων ανάμεσα σε εκατομμύρια αναρτημένα video clips που έχουν ως περιεχόμενό τους – κυρίως – τηλεοπτικές σειρές, κινηματογραφικές ταινίες αλλά και βιντεοπαιχνίδια.

Το τεράστιο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί, από την αρχή της περασμένης εβδομάδας είναι ότι το σύστημα σαρώνει τα βίντεο και εντοπίζει οπτικά ή ηχητικά αποσπάσματα τα οποία αποφασίζει ότι κακώς περιέχονται στο κλιπ και αφαιρεί τη δυνατότητα από τον δημιουργό του να αποκομίζει χρηματικό όφελος από αυτό. Για να στοχεύσουμε ακόμη περισσότερο και να αναδείξουμε το μέγεθος του προβλήματος, θα αναφερθούμε στο gaming και συγκεκριμένα στους κριτικούς (reviewers), αλλά και σε όσους ασχολούνται συστηματικά με το να δημιουργούν βίντεο με μακροσκελή αποσπάσματα από single-player ή multi-player campaigns, που συνηθίζονται τώρα τελευταία να λέγονται “let’s play”.

Πολλοί reviewers που αξιολογούν παιχνίδια, είναι λογικό να χρησιμοποιούν εκτενή αποσπάσματα από gameplay, από trailers και επίσης να διανθίζουν τις παρουσιάσεις τους με αποσπάσματα από άλλα βίντεο με ποικίλο περιεχόμενο, από κινηματογραφικές ταινίες, μουσικά video clips, εκπομπές της τηλεόρασης ή άλλα web shows. Ειδικά αυτή η κατηγορία των reviewers που καταλήγουν στο να προσφέρουν ένα ολοκληρωμένο σόου, το οποίο συνδυάζει εκτός από την πληροφόρηση για το παιχνίδι, ψυχαγωγία και χιούμρ, βλέπουν με λύπη τους, πάρα πολλά από τα βίντεό τους να επισημαίνονται ως παραβιάζοντα τους κανόνες περί πνευματικών δικαιωμάτων και να χάνουν τα έσοδά τους, που αποκόμιζαν από τις χιλιάδες θεάσεις που είχαν. Σε μερικές περιπτώσεις μάλιστα, μιλάμε για viral videos, τα οποία συγκεντρώνουν εκατομμύρια θεάσεις και αποφέρουν σημαντικά κέρδη στους δημιουργούς τους.

Το σύστημα του YouTube, το οποίο ας μην ξεχνάμε ότι ανήκει στη Google, φαίνεται ότι σε πάρα πολλές περιπτώσεις απονέμει δικαιώματα σε εταιρείες με εντελώς άδικο και ανισομερή τρόπο. Το μεγαλύτερο πρόβλημα φαίνεται να ανακύπτει από τον εντοπισμό μουσικών αποσπασμάτων, τα οποία το σύστημα του YouTube εντοπίζει και αυτομάτως απονέμει δικαιώματα εκμετάλλευσης στην εταιρεία που αντιπροσωπεύει επίσημα την εκάστοτε μουσική. Το τραγικό όμως είναι ότι μπορεί να μιλάμε για ένα gaming review της μισής ώρας, στο οποίο να έχει χρησιμοποιηθεί μουσική για 10 δευτερόλεπτα, και για αυτά τα 10 δεύτερα ΟΛΑ τα χρήματα που αποκόμιζε ο δημιουργός του βίντεο, τώρα πηγαίνουν στη μουσική εταιρεία.

Page 1 of 3123
Από το 2001, ο διάσημος (...) συντάκτης τεχνολογίας Λάμπρος Γεωργογάλας καταπολεμά τον σκοταδισμό και την ημιμάθεια, διδάσκοντας στους Έλληνες συμπατριώτες του τα μυστικά της υψηλής τεχνολογίας. Κατόπιν βάναυσης απαγωγής από εξωγήινους, και ηρωϊκής απόδρασης, αισιοδοξεί πως θα γίνει κυρίαρχος του σύμπαντος.